AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Arbeidsplassen hans gir to ukers betalt permisjon etter fødsel. Av diverse årsaker skal han ha ulønnet permisjon frem til slutten av juni nå, og jeg har termin i starten av juni. Kan han få de to ukene betalt etter fødsel, selv om det allerede er innvilget ulønnet permisjon? Det er jo en rett han etter personalhåndboken/tariffavtalen i utgangspunktet har. Han kan selvsagt ta det opp med arbeidsgiver, men jeg tenkte å spørre her først, da han ikke er så veldig frempå når det gjelder sånt, og jeg er forberedt på å måtte legge frem noen argumenter for å gi ham et push 😅 Anonymkode: 04d55...4fe
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Arbeidsplassen hans gir to ukers betalt permisjon etter fødsel. Av diverse årsaker skal han ha ulønnet permisjon frem til slutten av juni nå, og jeg har termin i starten av juni. Kan han få de to ukene betalt etter fødsel, selv om det allerede er innvilget ulønnet permisjon? Det er jo en rett han etter personalhåndboken/tariffavtalen i utgangspunktet har. Han kan selvsagt ta det opp med arbeidsgiver, men jeg tenkte å spørre her først, da han ikke er så veldig frempå når det gjelder sånt, og jeg er forberedt på å måtte legge frem noen argumenter for å gi ham et push 😅 Anonymkode: 04d55...4fe Han har selv søkt om ulønnet permisjon til slutten av juni? 🤔 Anonymkode: 726c9...8c7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han har selv søkt om ulønnet permisjon til slutten av juni? 🤔 Anonymkode: 726c9...8c7 Ja, det var han helt nødt til å ha. Men vi tenkte jo ikke på at i løpet av den perioden har han i utgangspunktet rett på to uker betalt permisjon, men det kan man jo ikke søke/opplyse om før etter at barnet er født. Anonymkode: 04d55...4fe
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det var han helt nødt til å ha. Men vi tenkte jo ikke på at i løpet av den perioden har han i utgangspunktet rett på to uker betalt permisjon, men det kan man jo ikke søke/opplyse om før etter at barnet er født. Anonymkode: 04d55...4fe Så lenge han har søkt om og fått innvilget ulønnet permisjon så ser jeg ikke for meg at han har krav på å plutselig få 2 uker av de lønnet, men dette er jo noe han egentlig bare må spørre arbeidsgiver om. I utgangspunktet har man krav på permisjon i 14 dager i forbindelse med fødsel, noen får betalt permisjon men i det tilfellet her har han jo allerede frivillig bedt om ulønnet🫣 Dere har jo hatt god tid på å fikse det så han må egentlig bare spørre arbeidsgiveren sin om å få de 14 dagene med lønnet permisjon. Vi har alltid gitt beskjed i god tid, så mannen har avtalt at han skal ta ut 14 dager lønnet fødselspermisjon fra fødsel. Anonymkode: 726c9...8c7
Ny Bruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Det kan godt hende du føder etter termin. Da tar han ulønnet inntil fødselen og lønnet etter fødselen. Her må vi nesten ha konkrete datoer. Har han avtalt lønnet fødselspermisjon allerede?
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Ny Bruker skrev (46 minutter siden): Det kan godt hende du føder etter termin. Da tar han ulønnet inntil fødselen og lønnet etter fødselen. Her må vi nesten ha konkrete datoer. Har han avtalt lønnet fødselspermisjon allerede? Står jo at han har avtalt ulønnet permisjon til slutten av juni… TS har termin i starten av Juni. Anonymkode: 726c9...8c7
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Ny Bruker skrev (5 timer siden): Det kan godt hende du føder etter termin. Da tar han ulønnet inntil fødselen og lønnet etter fødselen. Her må vi nesten ha konkrete datoer. Har han avtalt lønnet fødselspermisjon allerede? Nei, han skal bare ha ulønnet i litt over en måned, og da fikk han innvilget det. Så kom jeg på at han jo faktisk skulle fått to av de ukene etter fødsel betalt, men usikker på hvordan arbeidsplassen stiller seg til det siden han allerede har fått innvilget ulønnet permisjon og likevel skal være borte fra jobb. Vi vet jo ikke nøyaktig når fødsel blir, så det er ikke mulig å søke om de to ukene på forhånd. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så lenge han har søkt om og fått innvilget ulønnet permisjon så ser jeg ikke for meg at han har krav på å plutselig få 2 uker av de lønnet, men dette er jo noe han egentlig bare må spørre arbeidsgiver om. I utgangspunktet har man krav på permisjon i 14 dager i forbindelse med fødsel, noen får betalt permisjon men i det tilfellet her har han jo allerede frivillig bedt om ulønnet🫣 Dere har jo hatt god tid på å fikse det så han må egentlig bare spørre arbeidsgiveren sin om å få de 14 dagene med lønnet permisjon. Vi har alltid gitt beskjed i god tid, så mannen har avtalt at han skal ta ut 14 dager lønnet fødselspermisjon fra fødsel. Anonymkode: 726c9...8c7 Vi har ikke hatt god tid egentlig, det var noe som kom brått på som gjorde at det ble nødvendig med ulønnet. De vet godt at vi venter barn, så uansett hadde jo ikke de to ukene kommet som en overraskelse Anonymkode: 04d55...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå