Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du overlater livets viktige avgjørelser til fremmede så er du lite selvstendig. Ikke rart du er avhengige av ditt sosiale nettverk. 

Anonymkode: 90169...eb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du overlater livets viktige avgjørelser til fremmede så er du lite selvstendig. Ikke rart du er avhengige av ditt sosiale nettverk. 

Anonymkode: 90169...eb3

Jeg tok avgjørelsen selv. Skrev at jeg advarer andre her til å følge råd her inne. Er ikke du også litt avhengig av ditt sosiale nettverk hvis du har noe da?

TS

Anonymkode: d1c2e...2f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan noen få startlån 4 ganger og noen får ikke og må leie for resten av livet?

Anonymkode: d1cbe...d6e

Skrevet

Du må ta dine egne beslutninger i alt du gjør, ikke spør alle andre hva du skal gjøre. 

Skrevet

Sier det i hver tråd - ikke flytt fra Oslo med mindre du er bestemt på å aldri returnere. Dummeste valget ever.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste oppegående mennesker evner å vurdere råd de får, vurdere om rådene passer, veier for og imot, og tar selvstendige avgjørelser. De færreste stoler blindt på og føyer seg etter råd gitt fra ukjente på nett. 

Ansvarsfraskrivelse for egne valg er aldri sjarmerende. 

Anonymkode: 187db...53b

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Flytt fra Oslo, finn noe billigere ett annet sted. Gjorde det, og trives ikke. Jeg hadde startlån, og vet ikke om jeg får det igjen. Kjenner en som har fått det fire ganger, men... 

Familien min bor i Oslo, og det er der jeg har vennene mine. 

Etter som årene går blir jeg eldre og vil ikke ha sykehjemsplass eller omsorgsbolig + langt vekk fra familien. Helsa, den fysiske, har også blitt hakket verre. Skal selge der jeg bor, og må sannsynligvis bo i kollektiv i første omgang selv om jeg er plaget med angst.

Så takk for fine råd fra noen av dere som ikke forstår viktigheten av det sosiale felleskapet. Skriver dette sånn at kanskje ikke andre følger deres verdiløse  tåpelige råd.

Slutt å skylde på andre. Ta ansvar for egne handlinger, du er et voksent menneske eller?

Anonymkode: 041e4...bba

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tok avgjørelsen selv. Skrev at jeg advarer andre her til å følge råd her inne. Er ikke du også litt avhengig av ditt sosiale nettverk hvis du har noe da?

TS

Men hva om noen andre følger det rådet og det var riktig for dem? Du skrev jo nettopp at folk er forskjellige. Gjelder det bare deg?

Anonymkode: a9f76...6b0

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan kan noen få startlån 4 ganger og noen får ikke og må leie for resten av livet?

Anonymkode: d1cbe...d6e

En rundbrenner som etter hvert fikk åtte barn, ikke med samme mor. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er du virkelig seriøs??? Hører du på noen anonyme mennesker som verken kjenner deg eller din situasjon? For å kunne gi profesjonelle råd som skal tas på alvor, så er det viktig å kjenne til HELE bildet. Tviler stert på at du har brettet ut hele din livshistorie, slik at noen kunne rådet deg på bakgrunn av hele din livssituasjon. Jeg er siviløkonom, men jeg kan ikke råde folk til å spare mest mulig når jeg ikke vet om de har dyre lån som bør betales ned på først.

Nei, vet du hva? Det er ingen andres skyld enn din egen. Men det er selvfølgelig fint å ha noen å skylde på.

Anonymkode: f0f16...038

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis jeg leser et random råd på nett og fulgte det, og det ikke fungerte på meg, skal jeg bli sur for det?

Jeg har tom oppretta tråder på kg og fått råd som ikke har fungert, uten å tenke at oi, så sur jeg skal bli av den grunn. Det var ikke et voldsomt dårlig råd, en gang, bare stemte ikke på mitt liv.

Har tom fått greie råd her og ikke fulgt det, har gjort noe helt annet, fordi det tross alt er mitt liv. Jeg er en myndig person og vel så det. 

Anonymkode: f07b6...7f8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha…. Attention whore much? 
Først ta til seg et råd som ikke er rettet til deg (wtf?), deretter bli misfornøyd med eget valg, for så å opprette en egen tråd om det her inne? Hahahahha….. MAKAN!! 😂😂🤣😂😂😂🤣

Anonymkode: 9e673...17e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til en by der vi ikke kjente noen. Ikke pga huspriser, da. Men pga jobb. De første årene var vi ensomme uten noe særlig sosialt liv her. Men nå etterhvert har vi blitt kjent med noen og begynt med litt hobbyer. Men er ikke så mye tid til sosialisering uansett pga små barn. Familie og gamle venner bor andre steder i landet, og vi prøver å møtes så ofte som mulig. Selv om det stort sett bare blir ferier og helger.

Vi trives likevel. Sånn måtte det bare bli! Ikke noe vits i å sutre.

Anonymkode: f3697...ded

• Liker 2
Skrevet

Da har du iallfall lært å ikke gå etter råd i forhold til hva folk skriver på kg. Eller lese hva andre skriver.

Blir som at jeg leser erfaringer med bil( kjøpe ny) om en sier at en type bil er kjempe flott...går jeg ikke å kjøper denne bare for noen skriver dette 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...