AnonymBruker Skrevet 28. mai #61 Skrevet 28. mai MiaW. skrev (3 minutter siden): Du HADDE en leilighet i Oslo, men noen tilfeldige personer her inne rådet deg til å selge den og flytte ut av byen? Og det gjorde du? Hvorfor? Ts har etterpå skrevet at hun aldri har bedt om råd her inne. Likevel skylder hun altså på forumbrukere for å ha gitt henne dårlige råd. Forstå det den som kan... Om det var gode råd til andre, så kunne hun bare ha skrevet at hun hadde lest ulike råd i ulike tråder fra ulike brukere, at hun valgte å basere et så viktig valg som bosted på disse rådene som ikke en gang var gitt til henne, og at det ikke er særlig lurt siden ingen som svarte da visste noe om henne eller hennes livssituasjon. Og så heller rådet folk til å søke råd andre steder enn på forum når det gjelder slike avgjørelser. Anonymkode: 7f5fc...451 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #62 Skrevet 28. mai Når jeg vil ha litt menneskelig varme så har jeg erfart: den finner jeg ikke på KG. Her på KH erfarer jeg masse ta-deg-sammen holdning. Min erfaring er at gjennomsnittet av folk jeg kjenner ellers IRL er ikke så harde som KG-gjennomsnittet er. Min subjektive opplevelse alt dette såklart men den står jeg for. Håper det ordner seg for deg trådstarter. Anonymkode: 16d16...da5 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #63 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En trenger da ikke å gå på pub for å få nye venner. De kan en da treffe hvor som helst. Jeg kjente ikke en eneste person da jeg flyttet hit hvor jeg bor nå, men har da fått flere nye venner. En må by litt på seg selv også. Anonymkode: 5173c...51b Jeg vet at man må by på seg selv, men jeg sliter med sosial angst som er sterk i perioder. Pluss det fysiske som hemmer meg kraftig. Og ikke si at jeg at jeg må få meg hund... TS Anonymkode: d1c2e...2f8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #64 Skrevet 28. mai MiaW. skrev (8 minutter siden): Du HADDE en leilighet i Oslo, men noen tilfeldige personer her inne rådet deg til å selge den og flytte ut av byen? Og det gjorde du? Hvorfor? Ts hadde vel strengt tatt ikke fått direkte råd om dette selv, da vedkommende aldri visstnok har opprettet noen egen tråd, men hadde tatt rådene noen andre hadde fått, til seg. Forstå det den som kan. 🙄 Anonymkode: 97838...f4a
17.11 Skrevet 28. mai #65 Skrevet 28. mai Det ironiske her er at du oppretter en tråd for å gi råd til andre om å ikke høre på råd fra KG. 4 3
MiaW. Skrevet 28. mai #66 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg startet ingen tråd om det. Jeg bodde i en liten leilighet, og ville ha større. Men har oppdaget at litt større ikke er lykken. Jeg ville også ha nærhet til strand og havet. Det var ingen her som rådet meg til å flytte fra byen, men har lest mange tråder der ts får råd om det. Kanskje jeg kommer til å trives og skal prøve gi det en sjanse til. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 Lykke til i alle fall. Kjip situasjon.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #67 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg vil ha litt menneskelig varme så har jeg erfart: den finner jeg ikke på KG. Her på KH erfarer jeg masse ta-deg-sammen holdning. Min erfaring er at gjennomsnittet av folk jeg kjenner ellers IRL er ikke så harde som KG-gjennomsnittet er. Min subjektive opplevelse alt dette såklart men den står jeg for. Håper det ordner seg for deg trådstarter. Anonymkode: 16d16...da5 Nei, vi finner ikke menneskelig varme her. Jeg håper også at det ordner seg. Takk. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #68 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange her gir folk råd om å flytte fra Oslo. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 Ja, når man for eksempel klager over at man ikke har råd til et gigantisk hus (som man selv mener man må ha) i Oslo, er det et ganske fornuftig råd. Anonymkode: 97838...f4a 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #70 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor langt vekk fra Oslo flyttet du da? Anonymkode: 46dd1...cbe Kanskje Finnmark? 🫢 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skrev dette fordi andre kan høre på råd fra visse her inne om å flytte vekk. Vet jeg gjorde et dumt valg og selv er ansvarlig. Takk for meg. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 Flyttet fra Oslo og nordover. Elsker det! Fikk kjøpt både enebolig og bil. Ikke dra alle under en kam, noen av oss angrer ikke er sekund på at vi forlot den plassen. Anonymkode: 9674f...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #71 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tja, hvor mye har man lært når man lager en tråd som denne... ikke at man har ansvar for egne valg, i hvert fall. Anonymkode: 3667d...ce2 Hehe, beklager for å le, men du er jo klart inne på noe som er verdt å flire litt over. Anonymkode: b2926...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #72 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, vi finner ikke menneskelig varme her. Jeg håper også at det ordner seg. Takk. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 Et anonymt forum på nettet er der du leter etter varme? Jeg tror du trenger (og kanskje har fått) en vekker når det kommer til hvordan internett fungerer. Anonymkode: b2926...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #73 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mange her gir folk råd om å flytte fra Oslo. TS Anonymkode: d1c2e...2f8 I og med Oslo er den mest befolkede byen i landet, så er dette bare en statistisk sannsynlighet. Dette sier seg jo selv. Anonymkode: b2926...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #74 Skrevet 28. mai Hei ts. det var synd det ikke gikk som du hadde håpet på. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: e78dc...bba 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #75 Skrevet 28. mai Altså, det er forskjell på bygder. Jeg har bodd i en bygd der familien mistrivdes og vi flyttet til en annen i barndommen og der trivdes vi veldig godt og ble boende. Så kanskje du skulle prøvd en ny bygd hvis du mistrives? Økonomisk så er det jo lurt å flytte til bygda. Noen er fornøyde med å bo seg ihjel med høye lån eller måtte leie hele livet, mens andre vil bo billig og ha mindre økonomiske bekymringer. Jeg er heldig og har en enebolig på bygda med 300 meter til matbutikk, barneskole og barnehage, og likevel kan jeg spille høy musikk midt på natta uten at jeg forstyrrer noen. Huset var nedbetalt da jeg var 34 år helt alene, så nå investerer jeg i andre ting og ser at formuen mangedobles fordi jeg kan investere i andre ting enn min egen bolig. Anonymkode: f15b3...e12 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #76 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje Finnmark? 🫢 Flyttet fra Oslo og nordover. Elsker det! Fikk kjøpt både enebolig og bil. Ikke dra alle under en kam, noen av oss angrer ikke er sekund på at vi forlot den plassen. Anonymkode: 9674f...4a1 Vi er forskjellige. ts Anonymkode: d1c2e...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #77 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er forskjellige. ts Anonymkode: d1c2e...2f8 Nettopp. Derfor er det merkelig å klage over råd som andre har fått, men som ikke passet for deg. Anonymkode: 97838...f4a 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #78 Skrevet 28. mai En klok person sier: "Only the development of compassion and understanding for others can bring us the tranquility and happiness we all seek." Dalai Lama sier det Det med å oppøve compassion kan kanskje bringe gode vibber- også på internett. Anonymkode: 16d16...da5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #79 Skrevet 29. mai For en bikkjeflokk dere er, løper i flokk og glefser etter ts og skriver femti nesten identiske innlegg. En skrev til og med at man ikke burde spørre noen om råd…. Ts, håper du finner ut hvordan du best kan innrette deg videre. Du er ikke alene. Har lest mange innlegg om folk som har flyttet til andre miljøer med forventning om at det skal bli bra, men så angrer de og vantrives. Noen som deg som har flyttet til småbyer og småsteder og ikke kommer inn i noen nettverk, noen som har flyttet til samboers/ektefelles hjemsted og blir «sittende fast» pga barn, noen angrer på å ha flytta til Oslo. Om de har spurt noen om råd eller ikke kommer ikke alltid fram, men å bomme i et slikt valg er hvertfall ikke uvanlig. Anonymkode: 8d2b0...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #80 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): For en bikkjeflokk dere er, løper i flokk og glefser etter ts og skriver femti nesten identiske innlegg. En skrev til og med at man ikke burde spørre noen om råd…. Ts, håper du finner ut hvordan du best kan innrette deg videre. Du er ikke alene. Har lest mange innlegg om folk som har flyttet til andre miljøer med forventning om at det skal bli bra, men så angrer de og vantrives. Noen som deg som har flyttet til småbyer og småsteder og ikke kommer inn i noen nettverk, noen som har flyttet til samboers/ektefelles hjemsted og blir «sittende fast» pga barn, noen angrer på å ha flytta til Oslo. Om de har spurt noen om råd eller ikke kommer ikke alltid fram, men å bomme i et slikt valg er hvertfall ikke uvanlig. Anonymkode: 8d2b0...ff3 Takk skal du ha. Jeg vet at Kg er som det er og alltid har vært. Mitt motto er at det finnes alltid en løsning på problemer. TS Anonymkode: d1c2e...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå