Gå til innhold

Noen syns synd på den lille chihuahuaen min...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fordi jeg går lange turer med den....de tenker på de små beina. Men hunden er glad og fornøyd. Ikke stresset og gneldrete som mange andre små raser.

Han elsker et aktivt liv.

Hvorfor  tror noen at små hunder ikke kan gå lange turer?

Anonymkode: 03bde...ccb

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Passet mye på en chihuahua som eieren ikke trodde trengte tur. Den ELSKET å løpe etter min hund i skogen, og når den hoppet rundt så du musklene spille under huden. Ingenting hindret den hunden og den var en HELT annen hund inne hos meg enn hjemme. Roligere, spiste bedre og håret mindre. De blir til de grader undervurdert. 

Anonymkode: 9d4e2...e18

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

fordi jeg går lange turer med den....de tenker på de små beina. Men hunden er glad og fornøyd. Ikke stresset og gneldrete som mange andre små raser.

Han elsker et aktivt liv.

Hvorfor  tror noen at små hunder ikke kan gå lange turer?

Anonymkode: 03bde...ccb

Ha ha, det blir jo som om man tenker at maratonløping kun er for lange/store mennesker, mens det ofte er motsatt.

Så fint å lese om noen som behandler en liten hund som en hund og ikke som en dukke. 

Det gjelder jo for både folk og dyr at de kan trene seg opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen sa til meg at jeg mishandlet hunden engang får jeg gikk får mye med liten hund😅 vill heller si det er omsorgssvikt og ikke møte hundens behov og ha den inne hele dagen 

Anonymkode: 1055c...392

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke samme rase, men en slektning av meg hadde papillon(omtrent samme størrelse). Hjemme hos dem var den både gneldrete og svært vanskelig å legge i bur. Jeg passet den og var ute med den hele dagen. Vi gikk en lang fjelltur over 8 timer. Etter det var vi på restaurant der vi satt ute og den fikk sosialisert seg. Den lagde ikke én lyd mens jeg passet den, og den sovnet omtrent før vi gikk inn døren. 

Anonymkode: e7f28...426

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke samme rase, men en slektning av meg hadde papillon(omtrent samme størrelse). Hjemme hos dem var den både gneldrete og svært vanskelig å legge i bur. Jeg passet den og var ute med den hele dagen. Vi gikk en lang fjelltur over 8 timer. Etter det var vi på restaurant der vi satt ute og den fikk sosialisert seg. Den lagde ikke én lyd mens jeg passet den, og den sovnet omtrent før vi gikk inn døren. 

Det er jo rett og sett mishandling. Kan ikke gå ifra lite turer til 8 timers fjelltur. Poter, ledd, sener og muskulatur verket sikkert som fy. Så ikke rart den bare sov når den kom inn. Alt med måte.

Har selv chihuahua som kan få langturer men den er jo vant med det. 

Anonymkode: 980f6...105

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke synd på den! Har en nabo med tilsvarende hund som får EN tur på maks 200 meter om dagen. Den hunden er det synd på! 

Anonymkode: 8dde2...d94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det ikke synd på den! Har en nabo med tilsvarende hund som får EN tur på maks 200 meter om dagen. Den hunden er det synd på! 

Du skjønte ikke poenget. Man kan ikke gå fra ingen/lite trim til 8 timers fjelltur.  Ikke at man aldri skal gå tur. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du skjønte ikke poenget. Man kan ikke gå fra ingen/lite trim til 8 timers fjelltur.  Ikke at man aldri skal gå tur. 

Haha, her er det DU som ikke skjønner poenget. Jeg svarer på HI, som skriver at hun går lange turer med hunden sin. Hva du svarer på vet jeg ikke.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er jo rett og sett mishandling. Kan ikke gå ifra lite turer til 8 timers fjelltur. Poter, ledd, sener og muskulatur verket sikkert som fy. Så ikke rart den bare sov når den kom inn. Alt med måte.

Har selv chihuahua som kan få langturer men den er jo vant med det. 

Åå, den koste seg gløgg🥰 fikk gå løs også. Bærte den et lite stykke også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min chihuahua holder følge med border collien min på tur i skogen. Bærer han om han blir sliten, men som regel blir han bare sint om han ikke får gå selv 😁 Er de vant til å bevege seg er det ikke grenser for hva de korte beina kan få til.

Anonymkode: 0fbca...144

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også chihuahua som får gå masse på tur. Dersom vi går i fjellet hender det at vi må hjelpe han en stein eller to på det bratteste.

Lange turer hjelper ikke på pelsen hans da, han røyter MYE. Gir han omega3 også, men syns ikke det hjelper😅.

Vi fikk for øvrig beskjed fra en eldre «chihuahua-kjenner» at vi måtte ikke venne han til å gå lange turer, for da var vi dømt til å måtte gjøre det hver dag🤪. Samme kjenneren er like overrasket hver gang hun treffer oss, over hvor lite hunden vår gneldrer😅

Anonymkode: 4d597...c9a

Skrevet

Bare vrøvl at ikke småhunder elsker å løpe. Til og med langt. Jeg har en i samme størrelse som Ts. Den løper ved siden av sykkelen. I fjor løp den på fjellet, vi passerte akkurat 3 mil totalt.

Er pausene litt for lange begynner den å aktivisere seg selv. Bak i kurven for å slappe av vil den i hvert fall ikke.

Tilpasser selvsagt hastighet etter hundens kapasitet. Alt fra 10 til 15 km/t på denne tassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...