Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
HMK skrev (28 minutter siden):

Må man altså reise med fly og bo på hotell for å oppnå dette?

Vi tar heller med oss en matpakke og går en tur i skogen. Så finner vi en fin plass i sola, eller en gapahuk der vi tenner bål, litt avhengig av sesong. Så koser vi oss og prater om alt og ingenting. Eller vi tar en tur på stranden. Eller på en pub. Osv. 

Absolutt ikke. Jeg skrev også at hva det er ikke er det vesentlige. Vi camper mye sammen, både i nærheten av hvor vi bor og ved å kjøre rundt i Norge, og tar også dagsturer til stranden, fjellet eller annet, og det er så absolutt verdsatte opplevelser vi har i fellesskap. Det er å oppleve annet enn bare hverdager sammen som er det vesentlige for meg, men det er vesentlig at vi to gjør annet sammen enn å være praktiske og økonomiske partnere i et liv der dag etter dag glir i hverandre, uten innhold som ivaretar vår relasjon utover det praktiske i hverdagene. 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nå var det reising og stress jeg ikke likte. Jeg har drøssevis med annet å fylle tiden min med. 

Å fly til et sted og jage rundt for å utforske mest mulig og kave rundt for å få mest mulig med meg, er ikke en av de tingene. Jeg kan ikke bruke slikt til noe i etterkant

Anonymkode: 46243...417

Jeg også. Jeg kunne klart å fylle hver eneste dag med ting, men å oppleve annet enn hverdager sammen med min partner er helt nødvendig for å opprettholde relasjon, kommunikasjon og fellesskap. Det brukes så absolutt i etterkant. Det er felles erfaringer, samtaletemaer og felles minner, og opprettholder vår relasjon og kommunikasjon. Som absolutt alt i vårt forhold er avhengig av. 

Jag, kav og stress forsøker vi så absolutt å unngå likevel. Det er ikke hva vi setter pris på. Felles opplevelser må være positive. De må likevel prioriteres, for livet kan så absolutt absorbere hver eneste dag med aktiviteter. Såpass at vi kan gli fra hverandre av det, om vi ikke prioriterer tid til å oppleve ting sammen. 

Jeg er verst til å synes livet er så travelt at det kanskje ikke passer å ta et avbrekk fra det. Jeg er likevel glad for at jeg har en partner som står på at det er desto viktigere da. For det er viktig for oss som par. 

Fly må man ikke. Heller ikke jage rundt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir med å planlegge og gjennomføre ferie, men det er kun for at barna skal få en fin opplevelse. Ferie etter du får barn handler kun om å tilrettelegge for å optimalisere barnas ferie. Jeg får mindre ut av par-relasjonen på ferie enn i hverdagen. Nei faktisk jeg får en dårligere relasjon til min kone i ferier enn i hverdagene resten av året. Ferie er utelukkende forbeholdt barn

Anonymkode: 6f6bf...a21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg blir med å planlegge og gjennomføre ferie, men det er kun for at barna skal få en fin opplevelse. Ferie etter du får barn handler kun om å tilrettelegge for å optimalisere barnas ferie. Jeg får mindre ut av par-relasjonen på ferie enn i hverdagen. Nei faktisk jeg får en dårligere relasjon til min kone i ferier enn i hverdagene resten av året. Ferie er utelukkende forbeholdt barn

Anonymkode: 6f6bf...a21

Mann her også med samme opplevelse. Det gir meg ingenting å reise rundt som et fantefølge med tre unger og kone med urealistiske forventninger. Nå skal det sies at hytteferie og camping er enda litt verre. 

Anonymkode: 9fbce...113

Skrevet

Skal jeg dra på ferie, så vil jeg heller nyte den i Asia på en resort, uten mye turisme. Gidder ikke byferie i storbyer i Europa, tråkke opp og ned, noe jeg heller ikke har helse til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lik. Syns det er stressende å ordne med ferie. Så her er dealen at jeg informerer om hvilke uker jeg har ferie, så bestiller mannen min tur. Han koser seg med planlegging og slikt, jeg hater det. Men det er hyggelig når vi først har kommet oss avgårde.

Anonymkode: 91725...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er også slik, og det er fordi han reiser veldig mye i jobben. Minst to eller tre turer fra Gardermoen hver uke. Så får han er ferie å slappe av hjemme, eller gjøre andre ting enn det som krever å reise noe sted, og det skjønner jeg veldig godt. Jeg reiser både med venninner og døtrene mine, og koser meg glugg i hjel og fåe egentlig gjort mer av det jeg liker ved å reise slik.

Anonymkode: 2783a...35f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er dårlig gjort av mannen å overlate alt ansvar for ferien til dama.
Gjør han det med andre ting også? 
Er du alltid organisator for sosialt liv og kanskje middager og sånt? Slitsomt. 

Anonymkode: e4739...396

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes faktisk folk som mer ser fram til å hvile seg når endelig ferien er her. Gjøre minst mulig på mest mulig tid. Jobber du selv?

Anonymkode: 30d46...f70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...