Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon.

Nå er det snart sommerferie og jeg har sagt i all vår tid at jeg/vi trenger noe å se frem mot sammen som par. 

Nå er det 4 uker igjen og det er null engasjement. Sånn er det hvert år. 

Akkurat nå vet han ikke ferie pga ny jobb men uansett situasjon så er han likegyldig og tafatt. Hverdagene  bare går.

Jeg kan selvsagt dra alene men hva er vitsen med å være i et forhold da? Skal han bare være hverdagskjæreste? 

Blir litt kjedelig for meg rett og slett. Han er en veldig snill mann og behandler meg som en prinsesse men lurer på om han kompenserer fordi det snart smeller fra min side ang ferie og opplevelser. 

Jeg har dratt på ulike opplegg alene med venninner i det siste og jeg har det kjempegøy men jeg savner partneren min til tider. 

Hva ville dere gjort her? 

Anonymkode: bfa99...280

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en mann som ikke klarer å engasjere seg for noe som kan/skal skje. Heller tvert i mot. Når jeg sier at jeg har bestilt ferie, opplevelse o.l. er det åkking, offing og stønning. Men han blir med. Når vi først har kommet oss av gårde er han superglad, spent, engasjert og koser seg. 

I starten av forholdet plaget dette meg, men nå bryr jeg meg ikke. Jeg bare bestiller, og så vet jeg at han stråler når vi først har kommet oss av gårde😊

Anonymkode: bdb43...4d3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Blir han med da? Og hvordan er han som feriepartner?

Om han er fin å reise med så kan vel du bare presentere hva du vil og så vil han bare bli med?

Anonymkode: a47d5...9f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må han være engasjert i planleggingen? Ikke alle liker den planleggingen men elsker å tilbringe tid sammen. 

Min mann er lik. Da tar jeg ansvar og vi koser oss sammen. Hvert sammen i 15 år med 2 barn. 

Alt er ikke perfekt i et forhold. Noe er kompromiss og andre ting havner på den ene partneren men den ene ordner andre ting igjen.

Spørsmålet er om du kan leve med det eller så får du slå opp TS.

Jeg mener du leter etter feil...

Anonymkode: 0d9c9...6f6

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dumpet.

Å kunne planlegge, glede seg, oppleve ting, er en essensiell del av livet for meg. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir han med da? Og hvordan er han som feriepartner?

Om han er fin å reise med så kan vel du bare presentere hva du vil og så vil han bare bli med?

Anonymkode: a47d5...9f7

Jeg vil ha med en mann og kjæreste på tur. Ikke et barn. 

Anonymkode: c903e...ed4

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal man hause seg sånn opp i forkant av en ferie...? Det skjer ikke her heller...

Anonymkode: 7bd0a...c4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er lik. Hvis ikke jeg fikser, så skjer det ingen verdens ting. Da hadde vi bare sittet i sofaen hele sommeren og ellers også. 

Anonymkode: 94d1b...8e7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal man hause seg sånn opp i forkant av en ferie...? Det skjer ikke her heller...

Anonymkode: 7bd0a...c4a

Hause seg opp?

Man blir enige om tidspunkt, Sted, budsjett. Finner flybilletter, og hotell eller airbnb. Booker en leiebil. Mulig restauranter om det er et populært sted. Berører mulig at man gleder seg, ønsker for mat og opplevelser. 

Anonymkode: c903e...ed4

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å avtale ferie hvis han ikke har noe peiling på når han får ferie.

Hvis det har vært slik alle de tidligere årene også, så vil han vel ikke reise på ferie da. Kanskje han trives best hjemme. 

Ville planlagt ferie med venner fremover. Så kan han heller komme på banen selv med initiativ om han har lyst likevel.

Anonymkode: a775d...682

• Liker 2
Skrevet (endret)

Leser jeg riktig her?? Året består av 365 dager. Ferien er kanskje 21-28. Og du revurderer forholdet fordi han ikke er engasjert i feriene deres? Bortsett fra det er han snill og behandler deg som en prinsesse?

Hilsen en som foretrekker å være hjemme og som hater å reise mer enn 2 timer. 

Endret av HMK
  • Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mann må jeg bare si at jeg hater den forbanna påtvungne reisingen og opplevelsesjaget.

Anonymkode: 46243...417

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som mann må jeg bare si at jeg hater den forbanna påtvungne reisingen og opplevelsesjaget.

Samme her bare jeg er kvinne. 

Er jo hverdagen som er viktigst i mitt hode så for meg hadde ikke dette vært et problem. Men så er jeg jo ikke så reiseglad selv heller, jeg reiser for barna ikke meg selv når vi reiser. 

Anonymkode: f44c7...78b

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her bare jeg er kvinne. 

Er jo hverdagen som er viktigst i mitt hode så for meg hadde ikke dette vært et problem. Men så er jeg jo ikke så reiseglad selv heller, jeg reiser for barna ikke meg selv når vi reiser. 

Anonymkode: f44c7...78b

Får ingenting ut av det. Et stress uten like for ingenting, man har bare sett noen nye steder. Og så må man jo "utforske" på egenhånd også, veldig viktig det der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som oss ; vi bestemmer og planlegger ferie og destinasjon annen hvert år. Kanskje det frister mer når han får oppleve det han har lyst til og ikke bare shopping og damedill. 

Anonymkode: ce026...653

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For min del er det vi planlegger og opplever sammen essensielt for at vår relasjon opprettholdes som noe av verdi utover å få hverdagen til å gå rundt. Hva er ikke vesentlig, men at vi gjør ting sammen utover å betale regninger og ivareta plikter. Jeg ville gli mentalt bort fra partner som holdt oss fanget i et praktisk hverdagsmodus konstant, og ikke ønsket å oppleve noe sammen med meg. Hvilket hadde påvirket hele vår relasjon, fra noe å dele og snakke om og sette ekstra pris på, til følelser og tenning. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

For min del er det vi planlegger og opplever sammen essensielt for at vår relasjon opprettholdes som noe av verdi utover å få hverdagen til å gå rundt. Hva er ikke vesentlig, men at vi gjør ting sammen utover å betale regninger og ivareta plikter. Jeg ville gli mentalt bort fra partner som holdt oss fanget i et praktisk hverdagsmodus konstant, og ikke ønsket å oppleve noe sammen med meg. Hvilket hadde påvirket hele vår relasjon, fra noe å dele og snakke om og sette ekstra pris på, til følelser og tenning. 

Nå var det reising og stress jeg ikke likte. Jeg har drøssevis med annet å fylle tiden min med. 

Å fly til et sted og jage rundt for å utforske mest mulig og kave rundt for å få mest mulig med meg, er ikke en av de tingene. Jeg kan ikke bruke slikt til noe i etterkant

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok bare planlagt min egen ferie,Ø engen alene eller med venner. så får dette bare komme som en overraskelse på han da du har planlagt og ordnet din egen ferie. Da forteller du jo bare at du har kommunisert tydelig hva du ønsker og forventer, men ikke er moren hans.

Anonymkode: 0c543...0b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (13 minutter siden):

Må man altså reise med fly og bo på hotell for å oppnå dette?

Vi tar heller med oss en matpakke og går en tur i skogen. Så finner vi en fin plass i sola, eller en gapahuk der vi tenner bål, litt avhengig av sesong. Så koser vi oss og prater om alt og ingenting. Eller vi tar en tur på stranden. Eller på en pub. Osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også en mann som ikke klarer å engasjere seg for noe som kan/skal skje. Heller tvert i mot. Når jeg sier at jeg har bestilt ferie, opplevelse o.l. er det åkking, offing og stønning. Men han blir med. Når vi først har kommet oss av gårde er han superglad, spent, engasjert og koser seg. 

I starten av forholdet plaget dette meg, men nå bryr jeg meg ikke. Jeg bare bestiller, og så vet jeg at han stråler når vi først har kommet oss av gårde😊

Anonymkode: bdb43...4d3

Hahaha høres ut som typen min

Anonymkode: f6540...d2c

• Nyttig 1
Skrevet

Er jo ikke alle som setter pris på å reise da. Jeg gjør det ikke, synes det mest er stress. En weekend er ok men men ikke en uke eller mer. Hvis jeg blir med på ferie så gjør jeg det for andres sin skyld men jeg er aller helst hjemme og slapper av. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...