AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Vi har litt kjipt vær her vi bor, men jeg kjenner på at jeg likevel ønsker noe lett, men det må ikke være slankemat. Men noe annet enn standardkosematen, og jeg merker at jeg er lei av alle tomatrettene, pizza, lasagne osv. Tips til litt mer uvanlige kosemiddager? 😃 Kan gjerne være litt sommerslige, men det må ikke være det. Anonymkode: 88cbe...824
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Thai gryte, thai biffsalat, ramen, wok med satay? Anonymkode: fd687...81e 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Da er husmanskonsten fantastisk. Kjøttkaker med erterstuing, brunsaus og potetet😍, Flesk og duppe, lapskaus osv . Anonymkode: 8b5cc...fb4 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Bruschetta? Med kylling, fetaost, salat, avokado, pesto, balsamico, hva nå enn du vil? Stekte potetbåter til evt? Anonymkode: e7c09...3c7 1
Raven.Writingdesk Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Kosemiddag: Grill, pastasalat, kjøttkaker med ertestuing, brun saus ++ tikka masala, Indre/ytrefilet (med pommes frittes og bærne) Finnbiff/reinsdyrsgryte Reker med majones og loff løvbiff Fiskeboller i hvit saus Klippfisk med hvit saus, bacon, ertestuing diverse supper (fiskesuppe, kjøttsuppe, ertesuppe, gulrotsuppe) biffsnadder tapas sushi 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai risoni med chirizzopølsebiter (ukokt som du må steke selv), sopp, brokkolini og tomatsaus og parmesan Evt med kymming og fløtesaus.. Jeg bruker buljong til risonien for mer smak.. Anonymkode: 6a1ff...2b8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Jeg spiser aldri de tingene du nevner, og kan faktisk savne det innimellom 😅 vi lager mye salater, pitabrød, lammegryte, ovnsbakte grønnsaker, gratenger, pai osv. Mye godt og alltid 100% rent og fra bunnen Anonymkode: c9f69...64a 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Mye godt her, takk for inspirasjon og keep it coming 😃 Selv kan jeg foreslå Kylling Francese, det hadde vi for ikke lenge siden. Digg kosemat, men uten typisk tomatsaus og litt lettere og sommerslig (selv om det er mye smør i sausen 😁). TS Anonymkode: 88cbe...824 1
Honey Dew Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Hva med tradisjonell norsk mat da? Det er masse å velge mellom.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Bakt potet med ulikt tilbehør. Laks stekt i ovnen Grillede marinerte scampi. Fylte pitabrød med kylling salat. Hasselback poteter som tilbehør. Elg karbonader med hjemmelaget potet stappe og brun saus. Søtpotet grateng med kyllingbryst. Anonymkode: c7a58...a62
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Vår lettvinte "go-to" middag når vi har det litt travelt er tagliatelle med Toro's basilikumsaus, med spekeskinke og baguetter. Ellers; - stekt ris med kylling og grønnsaker. Er en veldig god oppskrift på saus på Alt Asiatisk, bl.a. - kjøtt etter preferanse med, ovnsbakte poteter og enkel brokkoligrateng - diger bolle med salat, pasta og egg, god dressing og godt brød til. Anonymkode: 5b3d7...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai Sommermat kan f.eks være en god kyllingsalat med ostebiter, eller en hjemmelagd blomkålsuppe med baconbiter. Går å ha et godt hvitløksbrød til begge deler. Kyllinggryte med ris og salat er godt, bare google deg frem til en oppskrift. Anonymkode: 573ff...007 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Ostesuffle med tilbehør, feks salat, skinke Kylling/kalkun med tilbehør, feks waldorfsalat eller tabbouleh Falaffel med ønsket tilbehør Hjemmelagde vårruller med ønsket fyll Tempura med ønsket tilbehør, som ris, diverse diper/sauser Empanadas Sjekk ut diverse paier, godt med hvitløksbaguetter/loff og god salat til Anonymkode: 4a8e6...281 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai blodklubb med smør og sukker Anonymkode: f0635...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Stekt laks i wraps med rømmedressing og/eller pesto, og salat/grønt som passer til. Anonymkode: 53b11...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Noe av det beste jeg kan få om sommeren er spekeskinke (eller annen spekemat), kokte poteter, rømme og flatbrød. Anonymkode: 80474...53d 2
A-mamma Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Pai (gjerne kyllingpai) og salat. spekemat med eggerøre og potetsalat. 1
Summeer Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni Jeg har dilla på å grille brød! Lager en god foccaccia deig med olje og urter i. Lager små flate leiver og steker på grillen. Har feks hummus, biff og rå grønnsaker til. Eller som en pinsa; når den er nesten ferdig legger jeg på godt med parmesan, fersk rosmarin og parma skinke. Ha god olje og eddik til å dyppe brødet i Eller dele den i to, fylle med greskkrydret yoghurt marinert kylling, hummus, løk, agurk, feta og siracha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå