AnonymBruker Skrevet 29. mai #41 Skrevet 29. mai Jeg betalte 700,-. To hunder, samme flåttmiddel men ulik vektklasse så måtte betale for to resepter. Hadde jeg gått til den andre veterinæren hadde jeg betalt 200 og hun hadde skrevet begge ormekurene på samme resept. Anonymkode: 2fce5...5ea
AnonymBruker Skrevet 29. mai #42 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 19.08): Kun for resepten? Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Kun papir resepten ja, ikke legemiddelet. Anonymkode: 41031...2fb
AnonymBruker Skrevet 4. juni #43 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 22.16): De skriver ut en papirresept fordi de sender ikke elektronisk, og da må jeg hente resepten hos dyrlegen. Synes at 198 er altfor mye og prisen gikk opp fra 150 til 198 kroner i et jafs for et par måneder siden, og det er en stor økning for lite arbeid. Jeg synes det kunne ha vært den samme prisen over hele landet, i stedet for at noen dyrleger ikke tar seg betalt for å skrive ut resepter, mens andre tar 198 kroner. Et passende beløp hadde vært 75 kr Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Jeg syns en herreklipp skulle kostet 350 kroner, fordi det tar omtrent like lang tid å klippe tjafsene som å skrive en resept. Desverre for meg, så koster det ikke det. Det frisøren krever er basert på det hun eller han må ta inn for å kunne lønne en frisør i Vy tid det tar +faste og variable kostnader. Hvorfor antar du at vi veterinærer skal benytte helt andre metoder for prissetting enn en frisør eller en rørlegger? Grupper vi overhode ikke burde kunne sammenlikne oss med engang; men som det aldri klages på?!? Merkelig det der…. Anonymkode: e1ad1...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #44 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 22.16): De skriver ut en papirresept fordi de sender ikke elektronisk, og da må jeg hente resepten hos dyrlegen. Synes at 198 er altfor mye og prisen gikk opp fra 150 til 198 kroner i et jafs for et par måneder siden, og det er en stor økning for lite arbeid. Jeg synes det kunne ha vært den samme prisen over hele landet, i stedet for at noen dyrleger ikke tar seg betalt for å skrive ut resepter, mens andre tar 198 kroner. Et passende beløp hadde vært 75 kr Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Hahaha, hvordan kan du si at 75kr er et passende beløp, når du ikke aner noe om tiden det tar og hvordan bedriften driftes? For å skrive ut en sånn resept trenger du for eksempel: - En dyrlege med seks års universitetsutdannelse -> skal ha lønn (for lite, det er et lavtlønnsyrke). Det må journalføres, noe som tar tid. Må betale arbeidsgiveravgift - i tidsbruken ligger også kostnader til å dekke journalsystem, husleie, strøm, kursing ++++ - selvsagt skal klinikken ha avanse, ellers er det ikke sunn økonomisk drift - dyrepleieren som tar imot telefonen (bachelor, men mye lavere lønn enn en sykepleier!) skal også ha lønn Sikkert mer jeg har glemt også. DU har lyst til å betale 75kr, men du har ikke peiling. Anonymkode: 0ce4c...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #45 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 11.13): Hos min dyrlege betaler jeg for resepten selv om katten er inne på helsesjekk. Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Det må du, for det er en ekstra tjeneste som kkke er priset inn i helsesjekken. Men hvis katten er syk og er inne til undersøkelse for det betaler du ikke ekstra for resepten. At katten er inne til helsesjekk jevnlig er ofte en forutsetning for å få resept i det hele tatt. Anonymkode: 0ce4c...7c4
AnonymBruker Skrevet 4. juni #46 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg syns en herreklipp skulle kostet 350 kroner, fordi det tar omtrent like lang tid å klippe tjafsene som å skrive en resept. Desverre for meg, så koster det ikke det. Det frisøren krever er basert på det hun eller han må ta inn for å kunne lønne en frisør i Vy tid det tar +faste og variable kostnader. Hvorfor antar du at vi veterinærer skal benytte helt andre metoder for prissetting enn en frisør eller en rørlegger? Grupper vi overhode ikke burde kunne sammenlikne oss med engang; men som det aldri klages på?!? Merkelig det der…. Anonymkode: e1ad1...f3c Du kan ikke sammenlikne tidsbruken på en hårklipp med en resept. Min frisør bruker en halv time på herreklipp, veterinæren bruker 3 minutter på å skrive en resept. Anonymkode: 2fce5...5ea
Snublefot62 Skrevet 5. juni #47 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan ikke sammenlikne tidsbruken på en hårklipp med en resept. Min frisør bruker en halv time på herreklipp, veterinæren bruker 3 minutter på å skrive en resept. Anonymkode: 2fce5...5ea Tull. Bare å bytte fokus, ta i mot forespørselen og finne dyret ditt i systemet tar 3 minutter, eller mer. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #48 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan ikke sammenlikne tidsbruken på en hårklipp med en resept. Min frisør bruker en halv time på herreklipp, veterinæren bruker 3 minutter på å skrive en resept. Anonymkode: 2fce5...5ea Snublefot62 skrev (5 timer siden): Tull. Bare å bytte fokus, ta i mot forespørselen og finne dyret ditt i systemet tar 3 minutter, eller mer. Ja, pluss at du kan ikke sammenligne utdanningsnivået på en frisør og en veterinær heller. Anonymkode: 0ce4c...7c4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #49 Skrevet 5. juni Jeg her ikke dyr, men dette hørtes da fryktelig billig ut. Lege for mennesker koster mer. Anonymkode: b8627...429
Snublefot62 Skrevet 5. juni #50 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, pluss at du kan ikke sammenligne utdanningsnivået på en frisør og en veterinær heller. Anonymkode: 0ce4c...7c4 Stemmer. Og det jeg tror veldig mange glemmer er at man betaler ikke nødvendigvis bare for tiden man bruker hos dyrlegen (eller andre), men og tiden de ikke gjør noe. Ideelt sett bør naturligvis de ha noe å gjøre hele veien men skulle de hatt en treg dag eller god tid ellers så skal fortsatt de ansatte lønnes. Og husleia skal betales for hele måneden. Strømmen koster. Og så videre. Det er sjeldent at de kan sende regning på 3 minutt som inkluderer 3 minutt med dyrlege, 3 minutt med strøm, 3 minutt med internettlinje, 3 minutt med tilgang til journalsystem og så videre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #51 Skrevet 5. juni Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Stemmer. Og det jeg tror veldig mange glemmer er at man betaler ikke nødvendigvis bare for tiden man bruker hos dyrlegen (eller andre), men og tiden de ikke gjør noe. Ideelt sett bør naturligvis de ha noe å gjøre hele veien men skulle de hatt en treg dag eller god tid ellers så skal fortsatt de ansatte lønnes. Og husleia skal betales for hele måneden. Strømmen koster. Og så videre. Det er sjeldent at de kan sende regning på 3 minutt som inkluderer 3 minutt med dyrlege, 3 minutt med strøm, 3 minutt med internettlinje, 3 minutt med tilgang til journalsystem og så videre. Ja, og hvis veterinæren bruker fem minutter på å skrive selve resepten, så er det en dyrepleier som har tatt imot telefonen fra eieren som også skal ha lønn, som brukte kanskje fem minutter på å ta imot telefonen (og skal i tillegg ha lønn for å være i beredskap til å ta den telefonen), og så har veterinæren og dyrepleieren begge brukt to minutter på kommunikasjon om den resepten. Bare der er du oppe i 14 minutters arbeidstid, og så kommer alle utgifter til å drifte klinikken i tillegg. Anonymkode: 0ce4c...7c4 2
Snublefot62 Skrevet 5. juni #52 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og hvis veterinæren bruker fem minutter på å skrive selve resepten, så er det en dyrepleier som har tatt imot telefonen fra eieren som også skal ha lønn, som brukte kanskje fem minutter på å ta imot telefonen (og skal i tillegg ha lønn for å være i beredskap til å ta den telefonen), og så har veterinæren og dyrepleieren begge brukt to minutter på kommunikasjon om den resepten. Bare der er du oppe i 14 minutters arbeidstid, og så kommer alle utgifter til å drifte klinikken i tillegg. Anonymkode: 0ce4c...7c4 Så skal dette sendes til apoteket på en eller annen måte. Noen ringer, noen sender på e-post. E-post er ikke gratis, telefon er ikke gratis. Minuttene går og kostnadene ruller. 1
Million Skrevet 5. juni #53 Skrevet 5. juni Nå er det snart to år siden min hund døde, men da jeg pleide å be om resept på flått-tabletter, kostet det en 120 kr mener jeg å huske, for å få resepten utskrevet. De skriver den på papir, det eksisterer ikke e-resepter for dyr, dessverre. Det burde innføres. Jeg måtte reise til veterinærklinikken bare for å hente den papirlappen.
Snublefot62 Skrevet 5. juni #54 Skrevet 5. juni Million skrev (1 minutt siden): Nå er det snart to år siden min hund døde, men da jeg pleide å be om resept på flått-tabletter, kostet det en 120 kr mener jeg å huske, for å få resepten utskrevet. De skriver den på papir, det eksisterer ikke e-resepter for dyr, dessverre. Det burde innføres. Jeg måtte reise til veterinærklinikken bare for å hente den papirlappen. Her sender de den på e-post til apoteket. Så det er ulik praksis rundt om. Noen her nevnte og at dette med e-resept er noe som er på gang. Husker ikke når eller av hvem, men stemmer det så er det positivt. Men blir sannsynligvis uansett ikke gratis for dyreklinikken å være tilknyttet eller bruke systemet (ikke at du sa at det skulle være det men ref siste innleggene her nå rundt kostnadene).
AnonymBruker Skrevet 5. juni #55 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 13.57): Jeg reagerer på prisen, ikke at de tar betalt for å skrive ut en resept. For et par måneder siden betalte jeg 150 kr for en resept, og synes det var nok. Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Så de 48 kronene lar du deg drive til vanvidd av...? Interessant. Anonymkode: 5ae73...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå