AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Fikk skrevet ut en resept på ormekur til katten min, og det koster 198 kroner kun for resepten, og så kommer medisinen i tillegg! Fy flate for noen priser dyrleger har😮 Anonymkode: 8f8d3...c3d 1
Chiubi Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Ja, det er helt normalt at både leger og veterinærer tar betalt for å skrive resepter 19
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Chiubi skrev (10 minutter siden): Ja, det er helt normalt at både leger og veterinærer tar betalt for å skrive resepter Jeg reagerer på prisen, ikke at de tar betalt for å skrive ut en resept. For et par måneder siden betalte jeg 150 kr for en resept, og synes det var nok. Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Om det er normalt at de tar betalt for å gjøre en jobb for deg mener du??? Selvfølgelig. Det er en liten jobbe, men like mye en jobb som tar arbeidskraft og tid. Anonymkode: bb85a...76a 6
*Lissi* Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Er nok litt forskjellig. Måtte betale sist jeg var med kattene mine. I går skrev en annen veterinær ut en resept til hunden min gratis. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Min dyrlege har tatt 180kr i årevis. Jeg synes det er helt fair. Stort sett så er det jo 5-15 min jobb. Man skal faktisk betale for både arbeidet og det at det er mulig å få den resepten når man trenger den, aka tilgang til telefon, internett, dyrlegens kontor med mer så dyrlegen sitter ikke akkurat igjen med 180kr her. Anonymkode: e311e...571 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Betalte over 350 kr denne uken for det samme, fikk bakoversveis 😮 og selve medisinen hentet jeg i dag, den hadde steget med 300 kr den også, på under et år. Ca 40% økning i noe som allerede var dyrt! Anonymkode: 1cc39...52e 1
Nutz Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Ja det har blitt spinnvilt. Jeg var på årskontroll med hunden min og fikk utskrevet to resepter på samme ark. Det var reseptgebyr på begge to. Et ark, to gebyrer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Mens jeg var hos min lille, lokal veterinær for å få flåttmiddel siden min ikke tar tabletter (som de har inne for salg). Spurte om jeg ikke skulle betale, men det trengte jeg ikke. Jeg elsker min lokalveterinær ❤️ Anonymkode: 1f211...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Chiubi skrev (1 time siden): Ja, det er helt normalt at både leger og veterinærer tar betalt for å skrive resepter Jeg var hos legen i går og spurte om det var noen utestående regninger siden jeg hadde fått noen resepter siden sist, svaret jeg fikk hos fastlegen var at resepter koster ikke noe hos fastlege men de andre tar betalt. Anonymkode: 69f26...bac 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Jepp. Her koster det 200,-. Medisinen dyret mitt trenger koster 1000,-, og han trenger påfyll av medisinen 1 gang måndelig. Pluss han trenger spesialfôr som koster 700,- og påfyll hver måned. Jævlig dyrt med dyr. Skal aldri mer ha dyr. Anonymkode: fefb1...511 2
BeepBoop Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai Jeg begynte å kjøpe ormekur i Sverige da de innførte resept her i landet. Jeg er ikke der så ofte, men tar med et lager hjem hver gang. Sparer mye penger på det siden det er reseptfritt og billigere pris enn her. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om det er normalt at de tar betalt for å gjøre en jobb for deg mener du??? Selvfølgelig. Det er en liten jobbe, men like mye en jobb som tar arbeidskraft og tid. Anonymkode: bb85a...76a Du misforstår meg. Det jeg reagerer på er den høye prisen for å få en resept. Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var hos legen i går og spurte om det var noen utestående regninger siden jeg hadde fått noen resepter siden sist, svaret jeg fikk hos fastlegen var at resepter koster ikke noe hos fastlege men de andre tar betalt. Anonymkode: 69f26...bac Satsene hos fastlegen er bestemt av staten. Fastleger har null kontroll over det selv. Hva har fastlegen med denne diskusjon å gjøre? Anonymkode: 73759...fbf 5 1
Brunello Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du misforstår meg. Det jeg reagerer på er den høye prisen for å få en resept. Ts Anonymkode: 8f8d3...c3d Det er ikke dyrt. Veterinærer har lang utdannelse og relativt lav lønn i forhold til mange andre med like lang utdannelse. Hadde kostet like mye eller mer hos legen om de ikke fikk refusjon fra det offentlige. 6 1
Brunello Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var hos legen i går og spurte om det var noen utestående regninger siden jeg hadde fått noen resepter siden sist, svaret jeg fikk hos fastlegen var at resepter koster ikke noe hos fastlege men de andre tar betalt. Anonymkode: 69f26...bac Hva vi betaler hos legen er milevis fra hva det koster. De refunderes fra staten. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai BeepBoop skrev (2 timer siden): Jeg begynte å kjøpe ormekur i Sverige da de innførte resept her i landet. Jeg er ikke der så ofte, men tar med et lager hjem hver gang. Sparer mye penger på det siden det er reseptfritt og billigere pris enn her. Du vet at det er ulovlig å ta med over grensen hvis du ikke har gyldig resept? Anonymkode: a3139...771 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Tror det varierer. Mener jeg betalte for resepter hos dyrlegen "min" før, men de siste gangene har jeg ikke betalt. Anonymkode: 6a928...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå