Gå til innhold

Hvordan kan en halvveis ufør mann som nærmer seg 50 gjøre for å finne kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et vernet bedrift og leier en leilighet hos en familiemedlem. Jeg er 50% ufør og har 30% jobb. Ellers driver jeg med frivillige arbeid i tillegg som en ekstra aktivitet. Hva skal jeg gjøre for å møte damer til date osv? Eller er jeg rett og slett ikke tiltrekkende nok på grunn av min status?

Anonymkode: 86bf4...c93

Fortsetter under...

Ser du bra ut? Ikke overvektig, har hår? I så fall dra til Oslo å prøv å treffe damer. 
Om du ikke er heldig med utsende så er det Thailand/Filipinene/Vietnam som gjelder, spar opp penger først. 
Ikke hør på damer som er nagative til slikt, når de ikke vil ha mennen som er ledige kan de ikke klage på at de finner lykken i utlandet.

Anonymkode: 5effd...111

• Liker 1

Ar du er uføretrygdet har ikke noeå si..det er hvordan du klare deg i hverdagen.. ta vare på en kvinne, et du snill? Tolmodig?  Gjør du tung hjemme? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Snok1 skrev (8 minutter siden):

Bli før, jobb 100%, kjøp egen bolig, klipp deg og kjøp klær med fargene du kler.

Plutselig vil kvinnene se din personlige egenskaper.

Det må vel være noe av det mest arrogante innlegget jeg har sett på en stund. Ja "bare" å bli før og kjøpe leilighet. Herregud. Følte du deg stor nå? 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Stor pike skrev (1 time siden):

Det må vel være noe av det mest arrogante innlegget jeg har sett på en stund. Ja "bare" å bli før og kjøpe leilighet. Herregud. Følte du deg stor nå? 

Jeg ga TS et ærlig og velment konkret svar på et konkret spørsmål. Han er delvis før og det er åpenbart at han ønsker å jobbe. Det er ikke å tråkke på ham å applaudere hans ambisjon.

Siden svaret ikke er til deg kan du fint scrolle forbi.

• Liker 2

Annonse

Så lenge du klarer deg økonomisk og har orden på økonomien, så tror jeg at det for mange har mindre å si at du ikke eier egen bolig. Om uførheten din skyldes psykisk sykdom, kan det være en ulempe. Det har betydning at du er velstelt og har god hygiene, ellers er det jo dine personlige egenskaper og hva du kan bidra med som partner som er avgjørende. Hvilke egenskaper tenker du selv at du har som en eventuell partner kan sette pris på? Er det fint, morsomt og trygt å være sammen med deg? 

Anonymkode: f3457...b51

• Liker 1
  • Nyttig 5

TS, ikke hør på hva enkelte menn her inne sier. Dette med at kvinner er så opptatt av "status" er noe man hører nesten utelukkende fra upopulære menn med behov for å finne en unnskyldning for egen mislykkethet. Sannheten er de er upopulære av helt andre grunner. Ofte har de en personlighet som avskrekker kvinner.  Istedenfor å ta tak i dette og jobbe med seg selv, finner de på masse andre unnskyldninger for seg selv, som gjør mindre vondt i egoet. 

Det viktigste er at du er et empatisk og godt menneske, TS. Ta vare på deg selv og de i livet ditt så godt du kan, være åpen og ærlig og omsorgsfull. Klarer du det, er du allerede bedre enn veldig mange andre menn. 

Anonymkode: 3b286...952

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser du bra ut? Ikke overvektig, har hår? I så fall dra til Oslo å prøv å treffe damer. 
Om du ikke er heldig med utsende så er det Thailand/Filipinene/Vietnam som gjelder, spar opp penger først. 
Ikke hør på damer som er nagative til slikt, når de ikke vil ha mennen som er ledige kan de ikke klage på at de finner lykken i utlandet.

Anonymkode: 5effd...111

Og for all del ikke hør på dette .. Ingen mann med vettet i behold tror at man kan "finne lykken" med en desperat dame som man har kjøpt og betalt fra et fattig land. Slike "forhold" er ikke annet enn en transaksjon av penger vs sex og husarbeid. Blir du fattig stikker de. 

Kjærlighet kan ikke kjøpes. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i et vernet bedrift og leier en leilighet hos en familiemedlem. Jeg er 50% ufør og har 30% jobb. Ellers driver jeg med frivillige arbeid i tillegg som en ekstra aktivitet. Hva skal jeg gjøre for å møte damer til date osv? Eller er jeg rett og slett ikke tiltrekkende nok på grunn av min status?

At du er ufør bør ikke være en dealbreaker. Hvis du er snill og har gode verdier å tilby, bør det være mulig for deg å finne kjærligheten også 😊 

Jeg er ufør selv og dater en ufør mann nå. Vi har det kjempefint sammen 🥰 Er utrolig glad i han 🥰 

Eksen min er forøvrig også ufør. 

Jeg fant "min" herlige mann på Facebook dating. Eller dvs han fant meg 😄 Tinder har jeg ingen erfaring med, så den siden kan jeg ikke uttale meg om. 

Uansett, lykke til 😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
mommyaka skrev (23 timer siden):

Ar du er uføretrygdet har ikke noeå si..det er hvordan du klare deg i hverdagen.. ta vare på en kvinne, et du snill? Tolmodig?  Gjør du tung hjemme? 

Jo. Det har veldig mye å si. Menn på sosiale støtteordninger har betydelig redusert suksess i datingmarkedet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Stor pike skrev (23 timer siden):

Det er vel en viss grad av ironi i innlegget. 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS, ikke hør på hva enkelte menn her inne sier. Dette med at kvinner er så opptatt av "status" er noe man hører nesten utelukkende fra upopulære menn med behov for å finne en unnskyldning for egen mislykkethet. Sannheten er de er upopulære av helt andre grunner. Ofte har de en personlighet som avskrekker kvinner.  Istedenfor å ta tak i dette og jobbe med seg selv, finner de på masse andre unnskyldninger for seg selv, som gjør mindre vondt i egoet. 

Det viktigste er at du er et empatisk og godt menneske, TS. Ta vare på deg selv og de i livet ditt så godt du kan, være åpen og ærlig og omsorgsfull. Klarer du det, er du allerede bedre enn veldig mange andre menn. 

De aller fleste uføre menn, meg selv inkludert, har langt erfaring med å bli avvist på grunn av status og økonomi. Det er jo også holdningen til svært mange kvinner her på forumet at en ufør man er uaktuell. Du gjør bare TS en bjørnetjeneste ved å late som det ikke er tilfelle.

Det første svaret her er helt klart det beste. Dersom du har (store) svakheter på enkelte områder, må du imponere på andre. Er du fattig, må du vise at du kan forvalte det du har bra. Kropp, stil, humør, ambisjoner (gjerne på andre områder enn jobb) og vilje til å stille opp er andre områder du kan kompensere på.

Anonymkode: 6b4e5...7ed

• Nyttig 1

Annonse

for meg ville ikke uførhet vært en dealbreaker. jeg er det selv.
men han måtte ha or den på økonomien sin, ikke noe kredittkorgjeld eller pepsi max og røyk mens regningene hopet seg opp.

jeg har selv stålkontroll på økonomien, når man ikke har mye utbetalt så må man nesten det-

han måtte også ta vare på seg selv og gjøre sitt for å holde seg i form.
god hygiene, være oppegående i topplokket og ellers snill og grei:)

Anonymkode: 9152c...454

• Liker 1
  • Nyttig 6

Nei lite som drar arbeidsføre norske damer når man er ufør. Men uføre damer går. Men de er jo ikke lett å møte..? 

Thaidame går. Fillipinene. 

Med mindre du er veltrent, kjekk, pen, snill og har gode verdier er det håp…

Anonymkode: 206d4...a37

• Nyttig 1
Annonse

Ikke svar på spørsmålet ditt, men hvordan fungerer situasjonen din med 30% jobb og 50% ufør? Du mangler 20% inntekt i tillegg til at du har lav inntekt fordi du har uføretrygd. Det høres ut som vanskelig økonomisk situasjon. Er det mulighet for deg til å øke til 50% jobb?

Anonymkode: f5cb6...ff4

• Liker 2
  • Nyttig 2

Mange bitre menn i denne tråden ser jeg.

Utrolig mange som er uføre idag, og de fleste av de har jo både samboer og barn.

Det hjelper å være utadvendt, snill, hjelpsom og god å prate med. Mulig du ikke skal se etter høyt utdannede karrierekvinner, for de har helt andre verdier de går etter, men helt vanlige damer burde gå. 

Anonymkode: 9ec59...3fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 13.27):

Du høres jo ikke ute som den typisk uføre mannen i den alderen.

Vernet bedrift er her i kommunen for psykisk utviklingshemmede så... Spørs litt på utdanning og jobb før? Ellers så lurer jeg på hvor de siste 20% er? Virker jo som om du er en del rundt så burde jo treffe damer som kanskje er aktuelle. Kanskje problemet ikke er at du er ufør men personlighet? OG så er jo grunnen til at du er ufør viktig her.

Typisk ufør mann i den alderen har jo tippet 40 før han ble ufør. Har privat forsikring som tillegg, eier egen bolig vekk fra familie og har i bunn og. Skog og mark type. De har ingen problemer med å få seg dame.

Anonymkode: 5c3cd...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...