Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men vil ikke såre han heller, ved å gå. Vi har vært gift i snart 20 år, sammen i 25. Jeg tenker på andre menn, sex gir meg ingenting lengre. Føler jeg går rundt som en skuespiller, jeg er glad i han men elsker han ikke lenger. Så og si alt han gjør er irriterende. Trenger råd.

Vi har store barn, som går på videregående. 

Anonymkode: 74225...d79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å gå

Anonymkode: 2972c...501

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i klubben.

Anonymkode: 7a985...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror jeg ikke er lei deg så tar du skammelig feil. 

Men jeg orker ikke det styret med skilsmisse, deling av bo og eiendeler, samtaler mwd varn, venner og familie, det praktiske ved høytider og ferie, mindre å rutte med osv osv. 

Skal vi heller lage oss et prosjekt, bli glad og fornøyd med det ekteskapet vi har? 

Anonymkode: 4e274...102

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men jeg orker ikke det styret med skilsmisse, deling av bo og eiendeler, samtaler mwd varn, venner og familie, det praktiske ved høytider og ferie, mindre å rutte med osv osv. 

Skal vi heller lage oss et prosjekt, bli glad og fornøyd med det ekteskapet vi har? 

Dette 

Anonymkode: 7b3b5...d96

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man bli lei av noen man er glad i? Lei av ungene også? La ham få omsorgen

Anonymkode: 3ef7e...948

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt luksusproblem. Kommer også til å bli lei av å være singel.

Finn på noe gøy, påse at relasjonen er såpass bra at han kan trives og gjøre det han vil også. Kom deg ut litt mer

Anonymkode: b5b28...a50

• Liker 4
Skrevet

Om du bare er "lei", så finn på noe for å få tilbake gnisten i ekteskapet da vel. 

• Liker 5
Skrevet

Det går opp og ned i alle forhold. Jeg hadde prøvd terapi og annen hjelp før jeg gikk fra mannen, nå er det ikke aktuelt selv om vi har vært sammen i 15 år. Men hadde jeg kommet i en slik situasjon ville jeg først vite at jeg hadde prøvd mitt for å redde det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan lett bli en av dem som angrer dersom du går. Nok av eksempel på damer som har kjedet seg i forholdet og dumper mannen. Etter noe tid finner de ut at gresset ikke var grønnere på den andre siden og angrer. Kipt å sitte som singel middelaldrende kvinne og finne ut at singellivet fører med seg noen kipe sider det også. 

Her ville jeg gått grundig i meg selv og sett hva du kan gjøre for å tilføre noe nytt i forholdet. Kan dere oppleve ting sammen eller hver for dere? Ny hobby, trening, turer, opplevelser osv. med barn som snart er voksne må dere kanskje finne en ny måte å leve sammen på, når det er parforholdet og ikke familien as som fremover vil stå i fokus. 

Anonymkode: 11245...1f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Bare å gå

Bare å gå?? Er det så enkelt? Jaja, ikke rart det sitter mange ulykkelige barn med ødelagte familier der ute! Bare mamma har det gøy og får kribling i magen, så er alt ok.... 😕 

Folk som "er lei" mannen sin, bør prøve ALT først - hvert fall når det er barn involvert! Å bare tenke for seg selv at "huff, jeg har ikke lyst på mannen lenger" og så bare gå uten å prøve noe aktivt for å se om en kan finne tilbake, er bare så tragisk! Har noen slike i vennekretsen! At barna er store, har heller ingenting å si. I det en velger å gå, tar en avgjørelser for barn og barnebarn fremover i deres voksenliv også! Vet om mange voksne som er lei seg, fordi foreldre ikke klarer å være i samme rom. Dette går utover barnebarn og lager ødelagte relasjoner i alle ledd :( 

Dessuten er det helt normalt å ha opp- og nedturer i et forhold. Når man har vært sammen så lenge, så er man ikke nyforelsket lenger, og det kan være fristende å prøve annet. Vel - det varer som regel ikke. Har et par venninner som angrer livet av seg fordi de gikk. Mennene fant lykken, og da venninnene mine angret var det for sent for dem... 

Anonymkode: 47a02...45e

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette!

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter noe tid finner de ut at gresset ikke var grønnere på den andre siden og angrer.

Gresset er stort sett grønnere på andre siden. Trøst deg gjerne selv med at det ikke er det, men det ER det.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

💯

Anonymkode: a5def...fbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jess. 

Anonymkode: 85b20...2a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare å gå?? Er det så enkelt? Jaja, ikke rart det sitter mange ulykkelige barn med ødelagte familier der ute! Bare mamma har det gøy og får kribling i magen, så er alt ok.... 😕 

Folk som "er lei" mannen sin, bør prøve ALT først - hvert fall når det er barn involvert! Å bare tenke for seg selv at "huff, jeg har ikke lyst på mannen lenger" og så bare gå uten å prøve noe aktivt for å se om en kan finne tilbake, er bare så tragisk! Har noen slike i vennekretsen! At barna er store, har heller ingenting å si. I det en velger å gå, tar en avgjørelser for barn og barnebarn fremover i deres voksenliv også! Vet om mange voksne som er lei seg, fordi foreldre ikke klarer å være i samme rom. Dette går utover barnebarn og lager ødelagte relasjoner i alle ledd :( 

Dessuten er det helt normalt å ha opp- og nedturer i et forhold. Når man har vært sammen så lenge, så er man ikke nyforelsket lenger, og det kan være fristende å prøve annet. Vel - det varer som regel ikke. Har et par venninner som angrer livet av seg fordi de gikk. Mennene fant lykken, og da venninnene mine angret var det for sent for dem... 

Selvfølgelig er det bare å gå. Barna er store. Man har bare 1 liv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Prosjekt som er felles kan ikke undervurderes. Følelser kommer og går, prosjekter består.

Anonymkode: 3d3ba...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Vi alle blir lei av hverandre, etter å ha vært sammen så lenge. Garantert så er han lei av deg og av og til. Men om man fortsatt er glade i hverandre og kan klare å finne tilbake til gnisten nå som barna er store og ikke trenger dere på samme måte lenger så ville jeg jobbet med det før jeg hadde gått(evt partterapi)  og hvis han ellers er en god mann på alle måter. 
Det å bli singel når man er godt voksen kvinne og man ser alt det rælet single venninner drar med seg, så nei takk;) 

Anonymkode: b8965...c4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vil ikke såre han heller, ved å gå. Vi har vært gift i snart 20 år, sammen i 25. Jeg tenker på andre menn, sex gir meg ingenting lengre. Føler jeg går rundt som en skuespiller, jeg er glad i han men elsker han ikke lenger. Så og si alt han gjør er irriterende. Trenger råd.

Vi har store barn, som går på videregående. 

Anonymkode: 74225...d79

Standard feminist dame dette, ja. "Bare føler ikke lenger" etter hele fvckings 25 år. Bortkastet i søpla. År som mannen aldri får igjen. 

Anonymkode: 182f7...14f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ofte mer komplekst enn "lei"

Jeg gikk etter 15 år fordi han ikke var en god far, han var ingen partner, støttespiller eller en god kjæreste.

Vi var for ung da vi giftet oss. Vi hadde ikke klare mål eller forutsetninger til å vite hva vi ønsket for fremtiden.

Vi vokste mer og mer fra hverandre. Og vi var ikke lykkelig sammen.

Jeg merket øyeblikkelig endring i både meg og barnet(fullt foreldreansvar og har barnet 97%. Etter fars eget ønske) da vi ble separert.

Vi blomstret. Selv skolen merket positiv endring på barnet.

Så møtte jeg drømmemannen 7 mnd etter seperasjonen. Og der var bare "Å hei. Der var du!" Og vi kjente begge på at vi hadde kommet hjem.

Ikke sikkert vi hadde vært rett for hverandre for 15 år siden. Men livene våre ga oss utfordringer og erfaringer som gjorde at da vi møttes i 40 årene så var vi perfekt for hverandre.

Nå har vi kjøpt hus sammen og er forlovet ❤️🫶

Anonymkode: d88e0...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...