AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Hei, Jeg har en venninne som jeg har kjent i litt over 10 år vi er i 20 årene og studerer begge to. desverre når ting er vanskelig for henne så går det utover andre. igår kveld fikk jeg melding fra henne for hun slet med eksamenen sin som hun skulle levere idag, svarte henne med støttende meldinger og fikk ett negativt svar "suck my ass". På en melding som jeg hadde skrevet med hjerte. Hvordan reagerer jeg på dette? Har vansker med å la dette gå fordi hun tidligere har såret meg i virkeligheten med samme oppførsel men hun var full så hun ble tilgitt. noen som kan veilede meg i hvordan jeg skal klare å sette grenser for meg selv for jeg ble såret av meldingen hennes. Anonymkode: b99e6...159 1
Laraa Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai (endret) Vært i samme situasjon og den brutale sannheten er at om du ikke står opp for deg selv, vil du fortsatt brukt som dørmatte. Hvis hun ikke bare tror, men beviselig vet at hun kommer unna med å svare venner på en fæl måte og være en liten unge i oppførselen, ser hun vel ingen grunn til å endre adferd. Jeg er ikke så flink til å være frekk tilbake, men når nok er nok, tar jeg avstand og kutter de ut fra livet mitt. Du kan svare henne med: er dette en ok måte å svare en venn som bare ønsker deg godt? Endret 28. mai av Laraa 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Laraa skrev (5 minutter siden): Vært i samme situasjon og den brutale sannheten er at om du ikke står opp for deg selv, vil du fortsatt brukt som dørmatte. Hvis hun ikke bare tror, men beviselig vet at hun kommer unna med å svare venner på en fæl måte og være en liten unge i oppførselen, ser hun vel ingen grunn til å endre adferd. Jeg er ikke så flink til å være frekk tilbake, men når nok er nok, tar jeg avstand og kutter de ut fra livet mitt. Du kan svare henne med: er dette en ok måte å svare en venn som bare ønsker deg godt? Tusen takk, har vært vitne til andre prøve å snakke med henne og hun går i vranglås. Har bare to venninner og hvis jeg mister den ene mister jeg garantert hun andre og det gjør vondt å ikke ha noen venner. Anonymkode: b99e6...159 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Hadde spurt om hun sendte til feil person, hvis du faktisk fikk det svaret på en støttende melding. Anonymkode: 8e992...f5b 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk, har vært vitne til andre prøve å snakke med henne og hun går i vranglås. Har bare to venninner og hvis jeg mister den ene mister jeg garantert hun andre og det gjør vondt å ikke ha noen venner. Anonymkode: b99e6...159 Du mister ikke venner fordi du sier ifra om dårlig oppførsel. ..og med en slik oppførsel så er hun heldig som har venner som holder ut med henne.. Anonymkode: e51bd...35b 1
Sparkling_Pink Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Mitt forslag: vent til etter eksamen. Møt henne og si at du ønsker å prate om meldingene dere sendte til hverandre rett før eksamen, gjerne repeter meldingene. Beskriv hva kommentaren hennes fikk deg til å føle og si at du vil ha vansker med å støtte henne når du får svar av en type som får deg til å føle deg dårlig. Gjerne bruk humor som du vet dere deler. Så kommer det vanskelig spørsmålet, vet hun og du hva hun kunne svart i stedet for? Og hva er det du selv kan gjøre for å ta vare på deg selv?
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Sendte henne melding om at jeg bare har sendt støttende meldinger og at hennes melding såret meg. fikk svar Ååå nei mente ikke det mot deg, bare mot eksamenen min 😭❤️ og Var ment på samme måte som sånn «Åå fuck my life». svarte henne at det såret meg fordi det ikke hadde noen sammenheng med samtalen vår. fikk svar Så unnskyld om du tolket at jeg skrev det som svar til at du prøvde å støtte ❤️❤️ Var litt samme måte som jeg av og til skriver «fuck meg, sug meg» osv, det handler jo om situasjonen og oppgavene, ikke deg ❤️❤️❤️ Svarte at det gikk fint men føler fremdeles at det er rart å skrive sånne ting uansett hehe. Anonymkode: b99e6...159 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Se for deg at denne kvinnen klager på mannen sin og samtidig får støtte for alt det 'gale' mannen gjør, men hun forteller ikke om sin egen oppførsel eller hvordan hun behandler han. Nå har vi kommet så langt at førstekonen til Frankrikes presidenten slår han og det hele blir dysset ned. Anonymkode: 23a28...d98
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Da er denne saken avklart, og kanskje hun forhåpentligvis passer på språkbruken neste gang. Anonymkode: 8e992...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå