Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du har sett for mange tiktoks om ulike temaer innenfor dating og kjærlighet, lært deg masse nye begreper og nå overanalyserer du absolutt alt i forholdet.

Som andre her sier: Det å gi masse oppmerksomhet i forholdets første fase er ikke nødvendigvis love bombing, det er å være forelska.

Anonymkode: e2fb1...a2e

Ikke TS, men tusen takk for et godt og fornuftig innlegg. Jeg blir litt oppgitt av å lese en del innlegg og tråder her inne, der det virker som folk misforstår med vilje for å ta ting i verste mening, som i tråden om kjærlighetsspråk. Det er helt naturlig å være glad og ivrig i starten, selv etter bare 1-2 dates hvis stemningen var god, og derfor si fine ting. Virkelig trist hvis genuin forelskelse også skal mistenkeliggjøres.

Selvsagt fryktelig trist og fælt det TS har opplevd, og det hørtes ikke bra ut. Godt forholdet er over, og håper du klarer å komme videre, og igjen stole mer på egne følelser og tanker. Samtidig finnes det velmenende kvinner og menn der ute som ønsker et trygt og langvarig forhold, med gjensidig kjærlighet og omtanke. Jeg er en slik mann, og har nå et lite håp om å ha truffet en slik dame. Tiden får vise, men merker at følelser brygger, tenker mye på henne.

Ønsker deg lykke til videre TS. Vær god mot deg selv, og så håper jeg hjertet ditt heles 🤗

Anonymkode: 1f6de...ac3

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med ei slik dame, der vi fikk(iallefall fall jeg)den største forelskelsen vi har fått. Alt var magisk i starten, og hun tente noe i meg som ingen andre har. Hun var vill, rå og samtidig kjærlig.

Etterhvert ble det som du beskriver volatilt, og litt varmt og kaldt. Jeg tror ikke hun mente noe med det, men hadde en usikker tilknytningsstil, og en vanskelig barndom. Hun ble hun jeg mistet.

Slet med å komme meg ut av hekten, og vi hadde litt sporadisk kontakt etter bruddet. Jeg brøt all kontakt, og kvittet meg med alt om henne, og kom meg brukbart videre. Men det slo tilbake rett før en årsdag da jeg fant en dagbok med dato. Jeg fylte denne om følelsene mine og gode og dårlige ting i forholdet, og brente den. Da kom jeg meg videre dagen etter og har ikke vurdert å søke etter dette igjen.

Dette var etter et langvarig, (litt for) stabil forhold på 20 pluss år. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å si at noen er verdens fineste er IKKE lovebombing i seg selv! Hvis man sier deg etter å ha kjent hverandre få dager er det lovebombing. Sier man det noen måneder ut i et forhold er det en helt normal kjærlighetserklæring. Alt handle rom kontekst. Lovebombing skjer i starten av forholdet og får deg hektet følelsesmessig, fordi du blir dratt med i følelsene personen forteller om. Utsagn som er typisk lovebombing: 

Har aldri vært så forelsket før 

Du er helt fantastisk 

Jeg tenker på deg hele tiden og savner deg hele tiden 

Klarer ikke være borte fra deg 

osv, men kun når det er i starten av forholdet, hvor det er unaturlig med slike utsagn og følelser. 

Det stemmer, det føles kjedelig og uten gnist. Men jobber man med seg selv og faktisk tenker gjennom alt dette, så klarer man å komme seg ut av det. 

Anonymkode: d0335...7a8

Jeg kan fint bestemme selv hva jeg anser og er skeptisk til. Alt handler om kontekst. Det er jeg veldig enig i. 

Anonymkode: da430...44d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da har du jo god innsikt og er på god vei! Så bra ❤️

Og når du kommer dit at du oppnår en trygg tilknytning, så blir du ikke lenger tiltrukket av dem - da er det som om øyene dine ser de røde flaggene og noe skrus litt av og demper tiltrekningen for hver røde flagg man oppdager. Så det er ikke slik at du må kjempe mot egen tiltrekning eller føle på kjedsomhet.

Du føler/tenker at trygge relasjoner er kjedelig NÅ - men det er fordi du ikke er av trygg tilknytning enda. Det vil endre seg, jeg lover. 

Anonymkode: 7fcc3...091

Takk! Håper du har rett. Jeg føler jeg har elementer av det man kaller "sikker tilknuytningsstil" men jeg viser også elementer av "usikker" siden jeg knytter meg såpass sterkt at jeg overser røde flagg.  

Sander33 skrev (11 timer siden):

Kjenner følelsen. Hadde en kjæreste som laget små gaver, fra bilder limt på glass, bamser med hjerter, små hverdagslige koselige ting. Hun øste på med slike gaver.  Fylte huset mitt med sånt. Var jo veldig koselig. 

Forholdet ble toxic etterhvert. Jeg måtte slå opp (ville jo egentlig ikke, manipulert, sykt god nextlevel sex). 

Man må kvitte seg med slike ting. Alt som minner. Kommer seg ikke videre. 

Hun rappa en vinterjakke av meg, og den driver hun å snapper meg. Profilbilder. Mange år etter. Så gjenstander kan bety mye for de som gir slike gaver. 

Høres nifst likt ut som min opplevelse. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror du har sett for mange tiktoks om ulike temaer innenfor dating og kjærlighet, lært deg masse nye begreper og nå overanalyserer du absolutt alt i forholdet.

Som andre her sier: Det å gi masse oppmerksomhet i forholdets første fase er ikke nødvendigvis love bombing, det er å være forelska. Ikke plasser alt som har skjedd i ulike former for manipulasjonsbåser, det ender bare med overanalysering og at du ender opp med å lage et kjipere liv for deg selv. 

Kjærlighet skjer, forhold oppstår og går til grunne. Slik er livet. Jeg forstår at du har vært igjennom noe kjipt altså, men kanskje det ikke er nødvendig å analysere det ihjel. Det er livet, og livet skjer. 

Du har kjærlighetssorg. Gi deg selv tid og så går du videre. Livet har mye å by på, og mange opplever gode forhold lg relasjoner. Ikke grav deg helt fullstendig ned. 

Anonymkode: e2fb1...a2e

Jeg har ikke sett så mye på TikTok. Men jeg synes du bringer et viktig perspektiv inn i dette, så takk for det. 

Folk har kanskje ulik oppfatning om "Love Bombing" For meg handler det om når all affeksjonen er en strategi for å manipulere deg. Jeg var i min ungdom sammen med ei jente som ga veldig mye av seg selv, både i ord, nærhet og små gaver, men jeg har aldri mistenkt henne for manipulering av noe slag. Hun var hel ved. Men dessverre var vi unge og ting drev oss fra hverandre. 

I mitt ferske tilfelle er jeg mer usikker. 

Jeg føler ikke jeg overtenker eller overanalyserer, men bra du stiller kritiske spørsmål. Jeg føler bare jeg må analysere dette litt for å kunen trekke noe læring ut av det som kan være til hjelp senere. Som sagt er mitt største problem nå er at jeg har mistet troen på egen vurderingsevne. Rett eller galt, men det er sånn det føles akkurat nå. 

Fjellmannover190 skrev (8 timer siden):

Jeg var med ei slik dame, der vi fikk(iallefall fall jeg)den største forelskelsen vi har fått. Alt var magisk i starten, og hun tente noe i meg som ingen andre har. Hun var vill, rå og samtidig kjærlig.

Etterhvert ble det som du beskriver volatilt, og litt varmt og kaldt. Jeg tror ikke hun mente noe med det, men hadde en usikker tilknytningsstil, og en vanskelig barndom. Hun ble hun jeg mistet.

Slet med å komme meg ut av hekten, og vi hadde litt sporadisk kontakt etter bruddet. Jeg brøt all kontakt, og kvittet meg med alt om henne, og kom meg brukbart videre. Men det slo tilbake rett før en årsdag da jeg fant en dagbok med dato. Jeg fylte denne om følelsene mine og gode og dårlige ting i forholdet, og brente den. Da kom jeg meg videre dagen etter og har ikke vurdert å søke etter dette igjen.

Dette var etter et langvarig, (litt for) stabil forhold på 20 pluss år. 

Takk for at du deler! Du kommer med mye bra innlegg på KG. Jeg står i en diskusjon med meg selv om jeg skal beholde bilder og ting eller ikke. Det er tross alt en periode av livet mitt... .

Det er interessant, og litt overraskende at det kommer flere her med omtrent samme opplevelser. Det er tydeligvis noe som skjer en del - at forhold starter supersøtt og endrer seg til skikkelig usunt. Da sitter man med følelsen av å ha blitt manipulert. Kanskje man ikke har det med overlegg, men man sitter igjen med den følelsen allikevel.

Takk til alle som deler og som kommer med gode refleksjoner!

Anonymkode: b0ef5...215

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene. Jeg var i samme situasjon selv for 2 år siden. Husk at det blir enklere og at det alltid er tøffest i starten.

Anonymkode: e6c81...3ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk! Håper du har rett. Jeg føler jeg har elementer av det man kaller "sikker tilknuytningsstil" men jeg viser også elementer av "usikker" siden jeg knytter meg såpass sterkt at jeg overser røde flagg.  

Høres nifst likt ut som min opplevelse. 

Jeg har ikke sett så mye på TikTok. Men jeg synes du bringer et viktig perspektiv inn i dette, så takk for det. 

Folk har kanskje ulik oppfatning om "Love Bombing" For meg handler det om når all affeksjonen er en strategi for å manipulere deg. Jeg var i min ungdom sammen med ei jente som ga veldig mye av seg selv, både i ord, nærhet og små gaver, men jeg har aldri mistenkt henne for manipulering av noe slag. Hun var hel ved. Men dessverre var vi unge og ting drev oss fra hverandre. 

I mitt ferske tilfelle er jeg mer usikker. 

Jeg føler ikke jeg overtenker eller overanalyserer, men bra du stiller kritiske spørsmål. Jeg føler bare jeg må analysere dette litt for å kunen trekke noe læring ut av det som kan være til hjelp senere. Som sagt er mitt største problem nå er at jeg har mistet troen på egen vurderingsevne. Rett eller galt, men det er sånn det føles akkurat nå. 

Takk for at du deler! Du kommer med mye bra innlegg på KG. Jeg står i en diskusjon med meg selv om jeg skal beholde bilder og ting eller ikke. Det er tross alt en periode av livet mitt... .

Det er interessant, og litt overraskende at det kommer flere her med omtrent samme opplevelser. Det er tydeligvis noe som skjer en del - at forhold starter supersøtt og endrer seg til skikkelig usunt. Da sitter man med følelsen av å ha blitt manipulert. Kanskje man ikke har det med overlegg, men man sitter igjen med den følelsen allikevel.

Takk til alle som deler og som kommer med gode refleksjoner!

Veldig trist å lese at du føler du har mistet vurderingsevnen på rett og galt. Da er mitt råd til deg å prøve og kjenne etter.

Mennesker som vil en godt oppmuntrer, motiverer og støtter. 

Ingen kan kreve av andre, noe de ikke kan innfri selv mener jeg. I forhold til grenser så må du jobbe med deg selv. 

Synes Carola synger det så fint.

"For det er inte så lett att hitte nånn som gjør deg bra. Bare nånn som vil vær der even når du kjenner deg svak". 

Anonymkode: da430...44d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste gjør så godt de kan. Og de aller fleste viser sine gode sider i begynnelsen av forholdet. Hun gjorde nok alt dette fordi hun likte deg og var glad i deg, og så ble hun sikkert usikker og traumene hennes kom til uttrykk når hun begynte å bli redd for å miste deg. 

Anonymkode: 6fc09...3a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De aller fleste gjør så godt de kan. Og de aller fleste viser sine gode sider i begynnelsen av forholdet. Hun gjorde nok alt dette fordi hun likte deg og var glad i deg, og så ble hun sikkert usikker og traumene hennes kom til uttrykk når hun begynte å bli redd for å miste deg. 

Det er egentlig veldig trist hvis din analyse stemmer. Men da lurer jeg på hvorfor hun ikke foretok seg noe da jeg sa at nok er nok og signaliserte at dette fungerer ikke for meg.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er egentlig veldig trist hvis din analyse stemmer. Men da lurer jeg på hvorfor hun ikke foretok seg noe da jeg sa at nok er nok og signaliserte at dette fungerer ikke for meg.  

Det er jo vanskelig for meg å si uten å kjenne henne personlig, men det kan være mange grunner, kanskje hun selv følte seg avvist, kanskje hun følte seg maktesløs, kanskje hun skyldet alt på deg, kanskje hun hadde funnet ut at du ikke var den riktige for henne likevel. Kanskje hun ble paralysert og skammet seg. Hva sa du, hva sa hun, hva gjorde hun. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...