AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Bare å slette hvis ikke innlegget passer inn. Men jeg skjønner virkelig ingenting av dette datingopplegget… Jeg kom ut av et langvarig forhold for 1,5 år siden. Jeg har datet flere etter dette og mange sier det samme - de er ikke klare for noe seriøst. Det er menn i alderen 28-33 år. I en periode nå har jeg datet en helt fantastisk mann. Han har tatt mye initiativ til å møtes (mer enn meg), oppfattet det som at han var interessert i mer enn bare seksuelt. Jeg har det tydelig på min profil at jeg er ute etter et forhold. Så tok jeg nylig opp spørsmålet: «hva er vi?». Jeg følte at vi var på vei til å bli kjærester og tenkte at det ikke var feil å spørre. Det var det. Da snudde alt. Så får jeg høre at han ikke er klar for noe seriøst, han endrer måten han snakker til meg på, dette har gått alt for fort og han trenger nå en pause. Helt kald. Han ble singel for noen måneder siden. Har forstått det slik at flere opplever det samme, men jeg må innrømme at det begynner å tære kraftig på selvbildet mitt. Forstår ikke hva jeg gjør feil. Nesten så jeg gruer meg til å treffe nye, fordi jeg er så redd for å bli såret. Igjen. Og igjen. Det er kjempevondt å rekke å bli glad i den jeg dater, før det går i tusen knas og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg ikke betydde noe for han. Hvorfor føles det aldri riktig for de? Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Tror jeg er helt «ok» utseendemessig, trener, spiser sunt, generelt glad i livet, trives godt i jobben min, har gode venner, osv. Men akkurat dette plager meg. Jeg nærmer meg 30 år. Stresser ikke med å finne noen, men jeg mister litt håpet når dette skjer hver gang. Anonymkode: 2598f...7a2 3 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Snakka dere om hva dere var ute etter før dere begynte å ligge sammen? Anonymkode: 605e9...b42 4
BobTheNoob Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Dessverre er det mye sånt. Jeg legger mye av skylda på den litt oppkonstruerte kulturen som kommuniseres ut gjennom sosiale media, KG, Tiktok og tabloidpresse, understøttet av datingapper som gjør dating til en forbrukerkultur. Man må bare stålsette seg på det, og være litt tydelig på hva man vil og stille spørsmål om datens egne hensikter og tanker. Kanskje ikke bare stille overfladiske spørsmål , men litt nivå 2 spørsmål som, "hvorfor", "hva tenker du om..", "hva har du lært fra tidligere forhold" osv. Det vil (kanskje) avdekke om det finnes noen refleksjoner og dybde i dette. 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai På dating sidene kan en jo trykke på hva man er ute etter. Jeg pleier å se etter de som leter etter noe varig. Men selv om det er et ønske, er man jo aldri garantert at man ønsker noe forhold med personen man dater. Det er mye som skal «klaffe» for begge parter . Anonymkode: ce3ea...497
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Jeg merker meg at du skriver at han ble singel for noen måneder siden? Da er det kanskje ikke så merkelig at han ikke er klar for noe mer seriøst, selv om jeg synes han kunne ha formidlet dette på en bedre måte, og ikke minst vært klar på det fra begynnelsen. Anonymkode: b1815...84a 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner Anonymkode: b4708...c2c 4 1 1
Suttrekoppen Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Har mennesker mistet evnen til å kommunisere helt? Allerede første date eller pokker i vold FØR første date burde man være klar mot hverandre om hva man vil. Det er bare surt å legge ned tid og energi i noen som ikke vil det samme! Tåpelig! Jeg ga tydelig beskjed før ett eventuelt treff at jeg er bare ute etter å ha det gøy for øyeblikket, du kan enten bli med meg på reisen og ha det gøy sammen eller finne deg noen andre som er mer klar for ett forhold! Jeg ønsker ikke å kaste bort noen sin dyrebare tid! Det er jo blitt sånn i dag at man knuller før man hilser jo, selvkontroll folkens! 🤦♂️ 5
umAxa Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai (endret) BobTheNoob skrev (4 timer siden): Dessverre er det mye sånt. Jeg legger mye av skylda på den litt oppkonstruerte kulturen som kommuniseres ut gjennom sosiale media, KG, Tiktok og tabloidpresse, understøttet av datingapper som gjør dating til en forbrukerkultur. Man må bare stålsette seg på det, og være litt tydelig på hva man vil og stille spørsmål om datens egne hensikter og tanker. Kanskje ikke bare stille overfladiske spørsmål , men litt nivå 2 spørsmål som, "hvorfor", "hva tenker du om..", "hva har du lært fra tidligere forhold" osv. Det vil (kanskje) avdekke om det finnes noen refleksjoner og dybde i dette. Ikke uenig i hva du sier, men dette går langt forbi sosiale medier "Scandinavian Dating" var en ting for 20 år siden, der det var kjent at norske menn og kvinner hadde sex først, så forhold etterpå. Dette var i kontrast til hvordan "resten av verden" opererte, som var dating først, så sex. Ironisk nok, så vardating først, så sex - kulturen noe som beskyttet kvinnen fra useriøse menn - men dette skulle ikke pådrivere av feminismen og den slags, ha noe av 🤷♂️ Endret 28. mai av umAxa 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Han har vært singel i noen mnd… Anonymkode: b89c7...d94 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Det har dukket opp noen stadier i dating som ikke fantes før (jeg er 50 år). Før var det sånn at man traff hverandre, og hvis man fortsatte å treffes, andre så det, man leide og kysset offentlig, så var man "sammen". Det betydde kjærester. Sex kom underveis eller senere eller når det passet. Nå "holder man på" og så skal man liksom "bli enige" om å være kjærester eller ikke. Omtrent som forlovelse. Anonymkode: 4d742...fb5 6 5
Hunmedham Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai En unnskyldning for uforpliktende sex. Man har ikke knyttet noen bånd, men har likevel skapt en akseptert ramme rundt det å ha sex med hverandre. 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Dating er ødelagt nå, ingen er klare og alle vil ha muligheter åpne dessverre. Anonymkode: 1295f...d89 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner Anonymkode: b4708...c2c Det hadde neppe gjort noe om du hadde hatt 20 sexpartnere heller. Anonymkode: 5b3db...eb7 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dating er ødelagt nå, ingen er klare og alle vil ha muligheter åpne dessverre. Anonymkode: 1295f...d89 Enig i det. Anonymkode: 5d62f...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde neppe gjort noe om du hadde hatt 20 sexpartnere heller. Anonymkode: 5b3db...eb7 Hva skal jeg med det? Anonymkode: b4708...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner Anonymkode: b4708...c2c Hatt mer enn 2 sexpartnere. Av de var 4 seriøse og langvarige. Sistnevnte er forloveden min. Nr 3 eksmann. De to første ville gifte seg med meg. De imellom har vært når jeg har vært singel og snust litt rundt. Aldri blitt lurt eller utsatt for uærlighet eller utroskap. Anonymkode: c3f92...522 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner Anonymkode: b4708...c2c Hva mener du med "visse andre kvinner"? Mener du at kvinner med flere enn 2 sexpartnere fortjener å bli "rundlurt av menn"? Anonymkode: b188f...eab 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men jeg skjønner virkelig ingenting av dette datingopplegget… Så tok jeg nylig opp spørsmålet: «hva er vi?». Jeg følte at vi var på vei til å bli kjærester og tenkte at det ikke var feil å spørre. Det var det. Da snudde alt. Så får jeg høre at han ikke er klar for noe seriøst, han endrer måten han snakker til meg på, dette har gått alt for fort og han trenger nå en pause. Helt kald. Anonymkode: 2598f...7a2 Jeg forstår meg heller ikke på dette opplegget, når ble det sånn at man må oppføre seg som kjærester i lengre tid før det er lov å spørre om man er kjærester? Anonymkode: b9239...815 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva skal jeg med det? Anonymkode: b4708...c2c Det kan jeg ikke svare på og har ingenting med det jeg skrev å gjøre. Anonymkode: 5b3db...eb7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Derfor jeg også dro til utlandet og fant meg en fin dame, er ikke noe glad i dating kulturen her. Anonymkode: 20e30...5f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå