Sivensvans Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Klærne var lekre, ja helt uimotståelige😄 så, jeg bestilte noen klær fra Jaki i London. Da de kom var de fremdeles veldig fine, men passet meg ikke. Og, vil derfor returnere de. Aldri returnert noe til utlandet før, og prøver å lese meg opp til hva jeg må ha av tollpapir-greier. Men, jeg går helt i surr😜 Hvis jeg bruker posten, holder det med den tollfakturaen som du må skrive inn opplysninger på når du bestiller frakt for "pakke til utland"? Har du peil?
Sivensvans Skrevet 28. mai Forfatter #3 Skrevet 28. mai Chiubi skrev (2 minutter siden): Følger det ikke med papirer for eventuell retur? Nei, ikke fått noen papirer. Jaki tilbyr å bruke UPS, så jeg valgte dette som alternativ for returen. Da fikk jeg en "shipping label" - altså den man klistrer utenpå pakka med adressen deres på. Ringte UPS, og de spurte om det samme som deg. Sa jeg trengte en "handelsfaktura/commercial invoice", og at den pleide å komme fra de jeg skulle returnere til. Har selvsagt sendt Jaki en mail og spurt om dette. Rart de ikke har lagt det ved, om det er slik det skal være - dette er et seriøst firma, som er vant til å sende klær til alle verdens hjørner. I mellomtiden undersøker jeg dette med å bruke posten i stedet, og der ligger det jo en tollfaktura inne i systemet når du skal bestille frakt med pakke til utlandet. Lurer på om det holder, eller hva det er jeg faktisk trenger. For, leter jeg mer finner jeg andre svar, så jeg blir snart gæren av hvor vanskelig det skal være å sende en pakke avgårde😝 1
Sivensvans Skrevet 29. mai Forfatter #4 Skrevet 29. mai (endret) For andre, som lurer på det samme - jeg fikk beskjed fra posten om at du ikke trenger mer tollpapirer enn det du må svare på når du kjøper "Pakke utland". Når du skal kjøpe det, så må du skrive inn hva du skal sende etc før du betaler for sending. Så, good to go der. Fikk svar fra Jaki, de sendte meg denne handelsfakturaen/commercial invoice i 3 eksemplarer (som man må legge ved 3 av) - som jeg nå skal sende med UPS. I denne står det alt om hva som returneres. Nå er UPS sitt nærmeste drop-off et par mil unna meg, men UPS sier at jeg kan levere pakken til hvilket som helst postkontor - og, de leverer pakken til dem. Sjekket med posten om dette stemte, og de bekreftet. På postkontoret fikk jeg en plastlomme som skal klistres på pakken, med de 3 handelsfakturaene inni. Så, da er det bare å X'e fingre og tæææær for at dette går veien, hihi! Hva kan gå galt, liksom - men, det er noe med å forsøke å gjøre det rett første gang, sånn at man ikke støter på div problemer underveis. Ville bare si dette til deg, som evt lurer på det samme som meg🥰 Endret 29. mai av Sivensvans 2
Sivensvans Skrevet 5. juni Forfatter #5 Skrevet 5. juni Oppdatering😀 Dette gikk som en drøm - leverte pakken hos posten som ga den videre til Ups - kunne følge pakkens reise på "min side" hos Ups - kjentes veldig trygt og godt - og, nå nettopp fikk jeg mail fra Jaki om at returen var mottatt. Går jo søren meg fortere å sende en pakke til London enn til Tvedestrand😅 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå