Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan nettbutikker kreve at forbruker betaler returkostnader for en vare dersom returvilkårene for dette ikke er opplyst noe sted på nettsiden? Det eneste som står er beskjed innen 14 dager og at returlink sendes gjennom mail - men der fikk jeg beskjed om at de ikke dekker det - og som vi vet så er returer noen ganger utrolig dyrt¿¿ Skulle gjerne bare byttet også (for det var visst gratis), men selvfølgelig utsolgt. Synes bare det burde stå på nettsiden. Er ikke interessert hvis jeg vet jeg må betale halve prisen i retur neste gang fordi plagget ikke passer 🙃

Anonymkode: ca5f5...aa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at butikken skal betale både frakt og returfrakt for potensielle kunder som plutselig ikke vil ha varene de har bestilt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har lest vilkårene du huka av på når du handla?

Anonymkode: c47d4...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frakt er gratis over en viss grense, som mange andre. Returen skriver de ikke noe om. Da tolker jeg det som at de etter angrl. skal dekke denne selv. Spesifiserer de at de ikke dekker kostnad ved retur og at det koster så og så, så er jo det en del av kjøpsvilkåret? Jeg tenkte kanskje en retur på rundt 59kr, men det var det jo fint ikke 😁 Hadde jeg visst at det skulle koste så mye å returnere, hadde jeg mest sannsynlig unngått å kjøpe.

AnonymBruker
Skrevet

Bombe, det koster å sende noe i posten....

De som har gratis retur opplyser om det, står det ikke noe er det en selvfølge at du som returnerer må dekke det selv.

Anonymkode: 486e2...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har lest vilkårene du huka av på når du handla?

Gikk inn for å sjekke på ny (som om jeg skulle legge inn bestilling). Står ingenting annet enn at du må angre innen 14 dager, og at penger sendes tilbake innen så og så mange dager.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bombe, det koster å sende noe i posten....

De som har gratis retur opplyser om det, står det ikke noe er det en selvfølge at du som returnerer må dekke det selv.

Anonymkode: 486e2...cd5

Fant denne fine fra forbrukerrådet sin side:

«Hvem betaler returen?

Selgeren kan ikke ta noe gebyr for at du angrer. Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen, så sant du fikk beskjed om det på forhånd, eller dere ikke har avtalt noe annet. Dersom det er en vare som ikke kan sendes i posten, skal du heller ikke betale dersom du har fått den levert hjemme hos deg, der du også har gjort avtalen.»

Som sagt, returkostnaden mener jeg er urimelig høy for den lille pakken jeg fikk. Da bør de SKRIVE det selv. Blir bare frustrert, men er vel min blemme å gamble 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Frakt er gratis over en viss grense, som mange andre. Returen skriver de ikke noe om. Da tolker jeg det som at de etter angrl. skal dekke denne selv. Spesifiserer de at de ikke dekker kostnad ved retur og at det koster så og så, så er jo det en del av kjøpsvilkåret? Jeg tenkte kanskje en retur på rundt 59kr, men det var det jo fint ikke 😁 Hadde jeg visst at det skulle koste så mye å returnere, hadde jeg mest sannsynlig unngått å kjøpe.

Til svaret ovenfor^

AnonymBruker
Skrevet

Kan du si hvilken butikk det dreier seg om?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fant denne fine fra forbrukerrådet sin side:

«Hvem betaler returen?

Selgeren kan ikke ta noe gebyr for at du angrer. Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen, så sant du fikk beskjed om det på forhånd, eller dere ikke har avtalt noe annet. Dersom det er en vare som ikke kan sendes i posten, skal du heller ikke betale dersom du har fått den levert hjemme hos deg, der du også har gjort avtalen.»

Som sagt, returkostnaden mener jeg er urimelig høy for den lille pakken jeg fikk. Da bør de SKRIVE det selv. Blir bare frustrert, men er vel min blemme å gamble 😁

Det du fant på Forbrukerrådets sider har da ikke noe med om du skal betale returfrakt eller ikke så sant nettbutikken ber deg om å sende på andre måter enn vanlig postgang.

Fraktkostnader bestemmer ikke nettbutikken, satsene til Posten og PostNord er hva de er. (Å så dyre er de heller ikke)

Har du lest alle vilkårene i nettbutikken du handlet hos? Står nok der

Anonymkode: c46eb...033

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan kan du tolke det slik?

Anonymkode: c46eb...033

Skrevet

Hvor mye kostet returfrakten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...