AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Da nærmer det seg betaling av restskatt. Har dere lagt det klart til betaling og hvor mye skal dere betale? Jeg har valgt å legge det til betaling på fredag for å være sikker på at det går inn før fristen. Godt og vel 289 000 på meg i år. Anonymkode: eff60...7eb 1
Sniff76 Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Fristen er lørdag og dermed MÅ du legge inn betalingen senest fredag. Jeg har 500000 i restskatt og betaler den i dag for å være sikker på at det er ok innen fristen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Sniff76 skrev (1 minutt siden): Fristen er lørdag og dermed MÅ du legge inn betalingen senest fredag. Jeg har 500000 i restskatt og betaler den i dag for å være sikker på at det er ok innen fristen. Vanligvis når man betaler noe med forfall i helg er det nok å legge det til betaling på selve forfallsdagen, men her ønsker jeg ikke å ta sjansen på å risikere å få rentene så da blir det på fredag. Anonymkode: eff60...7eb
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Mener du for selvstendig næringsdrivende? Jeg må betale restskatt som lønnsmottaker, en ganske stor sum. Jeg planlegger å betale mye av det med feriepengene 15.juni, og så fordele resten utover sommeteni. Fristen er vel 15.september. Anonymkode: b7490...9fc
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du for selvstendig næringsdrivende? Jeg må betale restskatt som lønnsmottaker, en ganske stor sum. Jeg planlegger å betale mye av det med feriepengene 15.juni, og så fordele resten utover sommeteni. Fristen er vel 15.september. Anonymkode: b7490...9fc Fristen jeg snakker om er 31. mai som er fristen for å betale restskatten hvis man vil unngå å måtte betale rente. Anonymkode: eff60...7eb 2
Sniff76 Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanligvis når man betaler noe med forfall i helg er det nok å legge det til betaling på selve forfallsdagen, men her ønsker jeg ikke å ta sjansen på å risikere å få rentene så da blir det på fredag. Anonymkode: eff60...7eb Selvfølgelig 👍 De rentene kommer, så det er bare dumt å betale for sent (altså hvis pengene kommer inn på Skatteetatens konto på mandag)
newman01 Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mener du for selvstendig næringsdrivende? Jeg må betale restskatt som lønnsmottaker, en ganske stor sum. Jeg planlegger å betale mye av det med feriepengene 15.juni, og så fordele resten utover sommeteni. Fristen er vel 15.september. Anonymkode: b7490...9fc Dumt å dra på seg 14 måneder med renter... Det er rentefritt om det betales før mandag. Venter du på feriepengene må du betale renter fra juli 2024 til september 2025... Det er mye unødvendige rentekostnader 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da nærmer det seg betaling av restskatt. Har dere lagt det klart til betaling og hvor mye skal dere betale? Jeg har valgt å legge det til betaling på fredag for å være sikker på at det går inn før fristen. Godt og vel 289 000 på meg i år. Anonymkode: eff60...7eb Sniff76 skrev (1 time siden): Fristen er lørdag og dermed MÅ du legge inn betalingen senest fredag. Jeg har 500000 i restskatt og betaler den i dag for å være sikker på at det er ok innen fristen. Jeg drar til og har 900000 i rest. Anonymkode: 5e20b...3a1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da nærmer det seg betaling av restskatt. Har dere lagt det klart til betaling og hvor mye skal dere betale? Jeg har valgt å legge det til betaling på fredag for å være sikker på at det går inn før fristen. Godt og vel 289 000 på meg i år. Anonymkode: eff60...7eb Samme har jeg gjort, 191 000 kr skal jeg betale. Anonymkode: 36c75...1f0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Pensjonist og "bare" 4.500,- i restskatt, likevel sure penger som skyltes litt renteinntekter av penger man har betalt skatt av før. Anonymkode: 6599d...880
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Jeg betalte inn i dag for å være på den sikre siden, i og med kristi himmelfart i morgen. Går for større baksmell neste år, blir jo en del rentekroner av det nå. Pluss at jeg nesten må gjør det på den måten, mye av skatten jeg betaler er på renteinntekter jeg ikke får utbetalt før til neste år. Anonymkode: 3719e...713
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Pensjonist og "bare" 4.500,- i restskatt, likevel sure penger som skyltes litt renteinntekter av penger man har betalt skatt av før. Anonymkode: 6599d...880 men hvordan pensjonist? Er du onkelen min som har 3 ganger så mye i penson som jeg har i min jobb, og millioner på bok. Elle er du som tante som har minstepensjon? Kan legge til at jeg nettopp kom hjem fra et land som betaler lite skatt. Og sykt hvor dyrt alt offentlig er der borte. Skal du gjøre noe som helst mot det offentlige må du betale mye. (en kopi av et offentlig dokument kunne fort komme på 2 dagslønner for en innbygger, bare for å spare litt skatt Mot at det er helt gratis her hjemme) Anonymkode: 7a158...869
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai Jeg er pensjonist og slapp unna med 48000 i restskatt. Anonymkode: 8ece4...a21
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): men hvordan pensjonist? Er du onkelen min som har 3 ganger så mye i penson som jeg har i min jobb, og millioner på bok. Elle er du som tante som har minstepensjon? Kan legge til at jeg nettopp kom hjem fra et land som betaler lite skatt. Og sykt hvor dyrt alt offentlig er der borte. Skal du gjøre noe som helst mot det offentlige må du betale mye. (en kopi av et offentlig dokument kunne fort komme på 2 dagslønner for en innbygger, bare for å spare litt skatt Mot at det er helt gratis her hjemme) Anonymkode: 7a158...869 Nei, jeg har kanskje 3-4 lapper mer utbetalt en minstepensjon, og har ikke formue. Kona har 1mill på sparekonto, jeg har et tilsvarende beløp i fond, pluss litt gull i safen. Null gjeld da. Anonymkode: 6599d...880
newman01 Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): men hvordan pensjonist? Er du onkelen min som har 3 ganger så mye i penson som jeg har i min jobb, og millioner på bok. Elle er du som tante som har minstepensjon? Kan legge til at jeg nettopp kom hjem fra et land som betaler lite skatt. Og sykt hvor dyrt alt offentlig er der borte. Skal du gjøre noe som helst mot det offentlige må du betale mye. (en kopi av et offentlig dokument kunne fort komme på 2 dagslønner for en innbygger, bare for å spare litt skatt Mot at det er helt gratis her hjemme) Anonymkode: 7a158...869 Hva er gratis av offentlige tjenester her? Oslo kommune skal ha nusselige 256'000 kroner i gebyr for tilkobling vann og avløp på en 800m2 tomt. På toppen kommer kostnader til graving og annet utstyr. Skal du påvise tomtegrense (som allerede er koordinatfastsatt) koster det 22'100kr for inntil 100meter. Det er kanskje dyrere i det ikke-angitte landet du bodde i, men jeg får bestilt satans mange offentlige dokumenter for 245'000 skattekroner 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er pensjonist og slapp unna med 48000 i restskatt. Anonymkode: 8ece4...a21 Slapp unna med? Det smarte er jo å få mest mulig restskatt. Anonymkode: eff60...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai newman01 skrev (10 timer siden): Dumt å dra på seg 14 måneder med renter... Det er rentefritt om det betales før mandag. Venter du på feriepengene må du betale renter fra juli 2024 til september 2025... Det er mye unødvendige rentekostnader Jeg har restskatt og har ikke tenkt å betale innen 31.mai nei. Som i fjor kommer jeg til å betale inn i to terminer, 15. august og 15.september, siden beløpet er på 21 000 kr blir det delt på to, og jeg vil betale rundt 11 000 kr i august og september.. Selv om jeg har begynt å sette av penger på konto nå til å betale det i august og september. Jeg betaler heller ned på kredittkortene mine. Men rentekostnader på 21 000 kr er ikke mye. Men jeg skjønner veldig godt de som betaler innen 31.mai når de har restskatt på så mye som 50 000 kr, 200 000 kr osv og har penger tilgjengelig.. Det blir jo en god del mer i renter med så høye beløp. Men for de fleste som har lave beløp på restskatt så utgjør ikke rentene så alt for mye. Anonymkode: 24b1c...b1c
AnonymBruker Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Slapp unna med? Det smarte er jo å få mest mulig restskatt. Anonymkode: eff60...7eb Hvorfor? Forstår meg virkelig ikke på skatt 🙈 Ufør, 17000 i restskatt, betalte det allerede i april. Anonymkode: c7c24...4f2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har restskatt og har ikke tenkt å betale innen 31.mai nei. Som i fjor kommer jeg til å betale inn i to terminer, 15. august og 15.september, siden beløpet er på 21 000 kr blir det delt på to, og jeg vil betale rundt 11 000 kr i august og september.. Selv om jeg har begynt å sette av penger på konto nå til å betale det i august og september. Jeg betaler heller ned på kredittkortene mine. Men rentekostnader på 21 000 kr er ikke mye. Men jeg skjønner veldig godt de som betaler innen 31.mai når de har restskatt på så mye som 50 000 kr, 200 000 kr osv og har penger tilgjengelig.. Det blir jo en god del mer i renter med så høye beløp. Men for de fleste som har lave beløp på restskatt så utgjør ikke rentene så alt for mye. Anonymkode: 24b1c...b1c Synes rundt 850 kr er ganske mye penger jeg da. Anonymkode: eff60...7eb
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Slapp unna med? Det smarte er jo å få mest mulig restskatt. Anonymkode: eff60...7eb Jepp, det var litt ironisk svar, egentlig vil jeg ha mest mulig restskatt men i fjor hadde jeg ike mulighet for bedre planlegging, det finnes ikke noe som billig lån, spesielt når man ikke må levere lånesøknad engang. Anonymkode: 8ece4...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå