Gå til innhold

Hvordan bor deres store barn som studerer i Oslo og som ikke bor i bofellesskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å høre erfaringer og tips til løsninger. Som sagt, ønsker ikke å høre om de som bor i bofellesskap. 😊

Anonymkode: bb41c...24b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i eget rom i studentbolig ved StudentSkipnaden.

Anonymkode: 57504...fea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i eget rom i studentbolig ved StudentSkipnaden.

👍 Var det vanskelig å få rom der?

AnonymBruker
Skrevet

Hun bor i egen leilighet og leier ut det ekstra soverommet på Airbnb i stedet for å ha noen der fast.

Anonymkode: 74f36...788

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde både på Carl Berner og Ullevål når jeg studerte i Oslo. På Ullevål bodde jeg riktignok i en dublett da, men det var med en studievenninne fra kullet over meg.

Anonymkode: 949c1...81e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bodde både på Carl Berner og Ullevål når jeg studerte i Oslo. På Ullevål bodde jeg riktignok i en dublett da, men det var med en studievenninne fra kullet over meg.

Altså studentbyene på Carl Berner og Ullevål 

Skrevet

Jeg bodde i studentbolig. Hadde egen leilighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som skriver at de hadde studentbolig. Var det vanskelig å få?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan svare på vegne av meg selv. Jeg bodde i studentbolig, de 4 årene jeg studerte. Det var en hybelleilighet med eget kjøkken og bad.

Anonymkode: 4fbd6...bff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

ts

Nei, i utgangspunktet ikke vanskelig å få studentbolig, men de fineste hybelleilighetene har venteliste. Jeg måtte bo ett halvt år i hybel, der jeg delte kjøkken med 3 andre, før jeg fikk hybelleiligheten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, i utgangspunktet ikke vanskelig å få studentbolig, men de fineste hybelleilighetene har venteliste. Jeg måtte bo ett halvt år i hybel, der jeg delte kjøkken med 3 andre, før jeg fikk hybelleiligheten. 

Ikke TS, men lurer likevel: 

Hadde du søkt på hybel i tillegg til hybelleiligheten? Eller fikk du tilbud om å ha en hybel mens du ventet? 

Min ungdom søkte for lenge siden, kanskje rett etter jul. Men tror han bare søkte på hybelleiligheter. Hvis han ikke får det, vet jeg faktisk ikke hva vi skal gjøre 😬

Anonymkode: 47647...b34

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Nei. Fikk tildelt fra det semesteret jeg søkte for uten å måtte stå på venteliste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 8.47):

👍 Var det vanskelig å få rom der?

Ikke vanskelig når vi selv ikke bor i byen / i pendleravstand..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke TS, men lurer likevel: 

Hadde du søkt på hybel i tillegg til hybelleiligheten? Eller fikk du tilbud om å ha en hybel mens du ventet? 

Min ungdom søkte for lenge siden, kanskje rett etter jul. Men tror han bare søkte på hybelleiligheter. Hvis han ikke får det, vet jeg faktisk ikke hva vi skal gjøre 😬

Det er på tide å la den voksne gutten din løse dette problemet selv……….

Anonymkode: d82c4...521

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Leide liten leilighet i Nydalen . Utrolig koselig sted.

Anonymkode: 56041...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 9.03):

ts

Det gjelder å søke på riktig tidspunkt. Mine har fått leilighet bortimot på dagen i februar/mars. Frem til det bodde de hjemme.

Anonymkode: b3227...20c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lønner seg å søke på de minst populære og hybler der man deler kjøkken/bad. Har man først kommet inn, prioriteres man hvis man søker seg videre.

Anonymkode: ecb27...206

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 9.28):

Skjønner ikke hva du får ut av å spre så mye løgn, og løgnen du kommer med er: "nei, i utgangspunktet er det ikke vanskelig å få studentbolig i Oslo". Altså, What The Actual Fuck? Fakta er at det er ekstremt vanskelig å få studentbolig i Oslo og kun noen få får det, spesielt når man vet at utenlandske studenter fra EU og EØS og andre land utenfor Europa gjerne hadde førsteretten til disse boligene.  

Alle som har åpnet en nettavis de siste årene vet at det er lange og massive køer av studenter i Oslo hver august som ikke har et sted å bo og nei, de får ikke noe studenthybel de heller. 

Det riktige svaret fra din side bør være: "ja, jeg fikk studenthybel, men det er kun et ekstremt lite mindretall som får tildelt. Jeg var veldig heldig og er takknemlig for det. Det er på generell basis ekstremt hardt å få studenthybel i Oslo. Punktum.

Det er det riktige svaret. 

Anonymkode: bbae1...562

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Med mindre han har ein medisinsk grunn til å ikkje bu i kollektiv, så vil eg verkeleg anbefale å prøve det. Det er betre enn sitt rykte. 

Helsing Gudsord frå Landet, som fekk seg mange fine venner i kollektiv i Oslo :) 

Anonymkode: 71a84...663

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Oslo og fikk fortsatt studentbolig uten å stå på venteliste. Fikk ikke førstevalget mitt, men fikk tildelt før skolestart. 

Anonymkode: 45f88...185

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...