AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Når jeg gjør uttak i minibank er minste uttak 100 kr. Kan ta ut kun 50 i butikken. Jeg trenger derimot 6 femtilappen til barnebursdager de neste ukene, så hadde håpet det fantes en enklere løsning. Noen som vet? Anonymkode: 7356d...602
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Her har de vekslingsautomat i banken, altså som gjør om til større eller mindre sedler/mynter. Jeg brukte den en gang jeg skulle ha vekslepenger. Anonymkode: b36ee...2e0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Når man betaler med kontanter i en butikk med sånn automat for sedler og mynter i kassa, så pleier det å være greit å veksle. 6 femtilapper er jo ikke så mye. Her har de det på Kiwi, Spar og Extra Har du bare spurt i en butikk med kontanter i åpen kasse, for da har de ikke så mange? Her har bl.a. Rema det. Anonymkode: b36ee...2e0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når man betaler med kontanter i en butikk med sånn automat for sedler og mynter i kassa, så pleier det å være greit å veksle. 6 femtilapper er jo ikke så mye. Her har de det på Kiwi, Spar og Extra Har du bare spurt i en butikk med kontanter i åpen kasse, for da har de ikke så mange? Her har bl.a. Rema det. Anonymkode: b36ee...2e0 Det er kun i butikker med automat for sedler. Sier jeg skal ta ut 150 kr og får da en 100 lapp og 50 lapp. Men det er umulig å komme med en 200 lapp feks og be om å få fire 50 lapper. Den fungerer ikke som vekslemaskin. Så eneste løsningen jeg har funnet til nå er å ta ut 150 eller 50 kr utenom hver gang jeg handler.. Anonymkode: 7356d...602
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Som regel ønsker butikker bare veksle oppover, ikke nedover. Enkelt og greit fordi de ender opp med å splitte alle folks 500- og 1000-lapper. De trenger veksel, ikke høye sedler! Du får ta ut 500 og handle smart så du ender opp med nok 50-lapper etter hvert. Anonymkode: 7943a...d5a
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Jeg ville spurt i butikk om å veksle, for eksempel på slutten av dagen, når de ikke trenger vekselet selv. Evt. høre i en kiosk eller et sted som ikke har cashguard. Anonymkode: 4029e...8e9
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du får ta ut 500 og handle smart så du ender opp med nok 50-lapper etter hvert. Anonymkode: 7943a...d5a Dette som utgangspunkt, men betale for én og én vare ved handling, slik at du alltid får igjen 50-lapper. Anonymkode: 95518...2c8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Du ber om det i butikken ellers så går du i banken og veksler. Enkelt og greit. Anonymkode: fd74a...257
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Som regel ønsker butikker bare veksle oppover, ikke nedover. Enkelt og greit fordi de ender opp med å splitte alle folks 500- og 1000-lapper. De trenger veksel, ikke høye sedler! Du får ta ut 500 og handle smart så du ender opp med nok 50-lapper etter hvert. Anonymkode: 7943a...d5a I automatene i butikkene må de da ha plass til maaange sedler, også 50-lapper? Skjønner det ikke er slik i ei manuell kasse. Man kan be de ansatte om å veksle i en sånn automat, - har gjort det selv. Anonymkode: b36ee...2e0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du ber om det i butikken ellers så går du i banken og veksler. Enkelt og greit. Anonymkode: fd74a...257 Det eneste er at nesten ingen banker tar imot kunder bak disk lenger, men vil tro endel har en automat hvor man kan gjøre slikt. Anonymkode: b36ee...2e0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Kan du ikke bare vippse til en av foreldrene? Kontanter er det Inge som bruker. Har barnet ikke konto selv eller telefonnummer er det uansett greit at foreldrene har kontroll på pengene 😊 Anonymkode: da0d7...910 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du ikke bare vippse til en av foreldrene? Kontanter er det Inge som bruker. Har barnet ikke konto selv eller telefonnummer er det uansett greit at foreldrene har kontroll på pengene 😊 Anonymkode: da0d7...910 Kontanter er ingen som bruker?!? Ikke vær så påståelig. Jeg bruker kontanter. Jeg får mine barn til å bruke kontanter. men over til problemet. Jeg har aldri vært borti at jeg ikke har fått lov til å veksle på butikken. Har jeg en 100 lapp så får jeg to 50 lapper. Anonymkode: 8c13a...4a7 2
Meowmere Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Jeg leste trådtittelen som at du trengte en måte å få tak i 50 tusen på. Uansett, 6 stk femtilapper er ikke så mye, og det bør la seg gjøre i de fleste butikker, eventuelt Post eller Bank i butikk. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai Når jeg tar ut penger i butikk, så ber jeg om å få det i femtilapper. Aldri vært et problem. Jeg bruker som deg - å ta ut til flere bursdager samtidig. Anonymkode: 384fb...282 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai Butikkene betaler for veksel og det sitter langt inne å veksle tidlig på dagen, men det kan ofte være enklere å få dem på glid på kvelden når de har fått in en del penger. Enkleste er å spørre butikksjef direkte om hun har mulighet til å veksle for deg (hun har oppgjør og kontanter på kontoret). De fleste hjelper deg gjerne om butikken er "stille". Anonymkode: 79452...95b
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Haha, enkleste løsning? Finn en lokal narkolanger – de er stort sett de eneste som fortsatt opererer med kontanter i omløp. Perfekt for å skaffe femtilapper til barnebursdag, bare pass på å ikke få igjen i småposer. 😉 Anonymkode: ffa3e...00c
Flintis Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Haha, enkleste løsning? Finn en lokal narkolanger – de er stort sett de eneste som fortsatt opererer med kontanter i omløp. Perfekt for å skaffe femtilapper til barnebursdag, bare pass på å ikke få igjen i småposer. 😉 Anonymkode: ffa3e...00c Har hørt de bruker vips.
Hanne67 Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan du ikke bare vippse til en av foreldrene? Kontanter er det Inge som bruker. Har barnet ikke konto selv eller telefonnummer er det uansett greit at foreldrene har kontroll på pengene 😊 Anonymkode: da0d7...910 Det er stas for barn å få kontanter i hånden, og da gir man en fysisk gave. Noe annet med ungdommer, - der går det nok mest i kort og vipps. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #20 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 7.23): 50 lapper er sykt mye Anonymkode: 6c6f5...31b Ikke så veldig, ta et A3-ark og riv det i biter, så får du fort 50 lapper! Anonymkode: 9976a...45c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå