AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Lurer på om noen har erfaring med hjemmekontor jobber? Jeg er i tyve årene uten noen tidligere jobb erfaring og med bare grunnskoleutdannelse. Jeg ble syk med kreft på videregående og fikk aldri fullført, har etter dette vært ufør og er fortsatt ikke 100% arbeidsdyktig, og er rullestolbruker på et veldig lite og øde sted. Hjemmekontor er derfor best for meg på alle måter, og vil veldig gjerne jobbe så mye som jeg kan både for inntekt men også for rutine og føle at jeg gjør noe for samfunnet generelt. Men sliter veldig med å finne jobber som tillater hjemmekontor og synes en del av stillingene på finn virker litt sketchy 🤐 Er det noen som har erfaring med å finne en slik type jobb og vet hvor man bør se og hva man bør se etter? Anonymkode: d9152...403 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Det er nok svært liten sjanse for å finne en jobb som hovedsakelig er hjemmekontor, når du ikke har utdanning eller erfaring. Det er noen kundeservice-jobber hvor man kan ha mulighet da Slik som dette. Vi søker serviceinnstilte personer til natt- og helgevakter hos Elaway for å håndtere kundeservice og teknisk support! | FINN.no og denne Kundeservicerepresentant - Hjemmefra | FINN.no Anonymkode: 26e1c...f66 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Ikke søk på hjemmekontor-jobber. Søk helt ordinære kontorjobber i store byer. Når du har fått jobben så snakker du med arbeidsgiver og ber om tilrettelegging med hjemmekontor. De fleste offentlige arbeidsplasser gjør dette, selv om hovedkontoret er lokalisert i Oslo og de offisielt ikke har en hjemmekontor-politikk, så tilrettelegger de uten problemer. Anonymkode: 98ba2...805
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Du bør ta utdanning, da har du mye større sjanse for å få jobb som kan tilrettelegges/ha hjemmekontor. Men vær obs på at rene hjemmekontorjobber er vanskelige å få uten å ha erfaring (OG utdanning). Unntaket er vel kundeservice/callsenter som en over her er inne på. Anonymkode: 54752...3da
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Begynn med å fullføre vgs. du trenger ikke alle fagene for å få studiekompetanse, snakk med en rådgiver på skolen eller hos fylkeskommunen. Hør om du kan få støtte til omskolering/skolering noe sted. Tenk over hva du kan tenke deg å jobbe med, å jobbe på kontor er jo mye forskjellig… Det er mange steder en kan jobbe delvis hjemmefra/på avstand, men de aller fleste vil ha medarbeiderne inn på kontoret av og til. En blir kjent med kollegaer på en annen måte enn via teams når en treffes fysisk. Dessuten krever de fleste steder min bachelor-grad. Anonymkode: e1df8...2da
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke søk på hjemmekontor-jobber. Søk helt ordinære kontorjobber i store byer. Når du har fått jobben så snakker du med arbeidsgiver og ber om tilrettelegging med hjemmekontor. De fleste offentlige arbeidsplasser gjør dette, selv om hovedkontoret er lokalisert i Oslo og de offisielt ikke har en hjemmekontor-politikk, så tilrettelegger de uten problemer. Anonymkode: 98ba2...805 Dette har blitt svært strengt nå. Under pandemien så jobbet «alle» hjemmefra og de fleste mente at det fungerte svært bra. Så snudde flisa og nå skal alle tilbake på kontorene fordi det er på kontoret man skaper gode ideer og miljøer sies det. Så at de tilrettelegger uten problemer er ikke riktig. De kan tilrettelegge, men ønsker det primært ikke. Jeg ville søkt hjemmekontor-jobber dersom jeg var deg TS. Ser du har fått gode tips allerede. Anonymkode: 64a04...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Ta utdannelse. Vurder arbeidsevne. Jobb heller 50% enn å sitte på hjemmekontor. Det kan bli stusselig i lengden. Anonymkode: 6ccd9...0e8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette har blitt svært strengt nå. Under pandemien så jobbet «alle» hjemmefra og de fleste mente at det fungerte svært bra. Så snudde flisa og nå skal alle tilbake på kontorene fordi det er på kontoret man skaper gode ideer og miljøer sies det. Så at de tilrettelegger uten problemer er ikke riktig. De kan tilrettelegge, men ønsker det primært ikke. Jeg ville søkt hjemmekontor-jobber dersom jeg var deg TS. Ser du har fått gode tips allerede. Anonymkode: 64a04...2f2 Enig, jeg ville ikke søkt på en jobb hvor det var forventet å være fysisk til stede, for så umiddelbart å søke om tilrettelegging og 100% hjemmekontor. Realiteten er at man da ofte vil møte at det er nødvendig med fysisk oppmøte minst x antall dager i uka av faglige årsaker, og da kommer man seg ikke unna. Spesielt om det er en helt nyansatt. Kanskje strekker de seg lengre hvis de har en ansatt de vet er dyktig som har jobbet der lenge, og så plutselig blir rullestolbruker og må ha 100% hjemmekontor - men også der vil de primært forvente fysisk oppmøte, og heller tilrettelegge kontoret. Problemet for TS er jo primært at hen bor på et lite og øde sted. Ikke rullestolen. Så la oss si at TS bor på et vitterlige sted kalt x, som ligger fire timer unna Oslo, hvor jobben TS har fått er. Da vil arbeidsgiver forvente at TS flytter til Oslo. Ikke at TS bruker rullestolen som brekkstang for å få tilrettelegging slik at TS slipper å flytte. Anonymkode: 54752...3da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå