AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Har hvite joggesko som snart trenger en vask men kan man putte de i vaskemaskin? Det ødelegger ikke maskinen? Anonymkode: 8b64b...d29
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Neida, det går fint! Har gjort det mange ganger, vasker barnas vintersko og sånt også. Anonymkode: 0d0f0...796 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Jeg har vasket joggesko i tekstil flere ganger. Tar ut lisser og legger skoene i vær sin vaske pose, samme med lissene. Vasker på maks 30 grader, lite såpe og på sko eller fitness program. Tørker de med skotørker og impregnerer på nytt. Er skoene i skinn ville jeg ikke lagt de i vaskemaskinen. Anonymkode: 221e0...5b5 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai vasker mine regelmessig i maskin, sprayer de inni med "pinkstuff" og lar de ligge litt før vask. derette i sko tørkern! Anonymkode: f341f...250 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Neida, det går fint! Har gjort det mange ganger, vasker barnas vintersko og sånt også. Anonymkode: 0d0f0...796 Ok, Jeg var litt i tvil ref om det ødelegger maskinenen men da tar jeg sjansen på det 🙂 Anonymkode: 8b64b...d29
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Jeg gjør: legger først skoene i en vanlig vaskebøtte med lunkent/varmt vann og drar av den verste lorten med en gammel våt oppvaskklut og en tannbørste jeg har til formålet. Bytter så varmvann og blander i med bakepulver (nesten en spiseskje) og en skvett zalo og dro skoene opp og ned i vannet mange ganger, lar de ligge i vannet en halvtime og skyller av de med vann i dusjen og lar de tørke på verandaen en dag eller to. Fikk tips om bakepulver en gang, og at man ikke skal bruke blekemiddel på sko/klorin, aner ikke om dosen bakeuplver er riktig, men jeg får ganske bra resultat synes jeg selv. Anonymkode: b9a84...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har vasket joggesko i tekstil flere ganger. Tar ut lisser og legger skoene i vær sin vaske pose, samme med lissene. Vasker på maks 30 grader, lite såpe og på sko eller fitness program. Tørker de med skotørker og impregnerer på nytt. Er skoene i skinn ville jeg ikke lagt de i vaskemaskinen. Anonymkode: 221e0...5b5 Ok, det var ikke dumt ref vaskeposer. Holder det med finvask program. Har en litt eldre vaskemaskin og den har ikke fitness program. Jeg vasker de på 30 grader samt lite såpe ja 🙂 Det er ikke sko i skinn, kun vanlige joggesko. Anonymkode: 8b64b...d29
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Ja. Man kan også bruke oppvaskmaskinen. Anonymkode: d79e9...1d2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Har vasket joggesko noen ganger i vaskemaskinen, men synes de mister formen og blir for myke. Anonymkode: 4d60e...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Jeg som skrev over her. Du trenger ikke dille og dalle noe, det er bare å hive dem inn og vaske. Vanlig program. Anonymkode: 0d0f0...796 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg som skrev over her. Du trenger ikke dille og dalle noe, det er bare å hive dem inn og vaske. Vanlig program. Anonymkode: 0d0f0...796 ok 🙂 Men syntes vaskeposer kanskje var lurt. Men jeg satser uansett på å vaske de i maskinen 🙂 Anonymkode: 8b64b...d29
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Ville lagt i et par håndklær samtidig, mindre klunk og klank. Anonymkode: fef42...2eb 1 1 3
Hulderen Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Jeg vasket mine hvite Hoka joggesko i vaskemaskinen. Det skulle jeg ikke gjort. Rillene under hælen løsnet, så det var ikke mulig å bruke dem etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Noen håndklær eller klær det ikke er så nøye med så blir det ikke så mye risting osv. Viktig å ikke ha varmere enn 30 grader, ellers så kan sålen løsne! Anonymkode: cf0aa...1f4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen håndklær eller klær det ikke er så nøye med så blir det ikke så mye risting osv. Viktig å ikke ha varmere enn 30 grader, ellers så kan sålen løsne! Anonymkode: cf0aa...1f4 ok, bra tips 🙂 Skal vaske de sammen med noen håndklær og kun på 30 grader Anonymkode: 8b64b...d29 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai Hulderen skrev (15 minutter siden): Jeg vasket mine hvite Hoka joggesko i vaskemaskinen. Det skulle jeg ikke gjort. Rillene under hælen løsnet, så det var ikke mulig å bruke dem etterpå. Hoka joggesko har dårlig kvalitet i forhold til pris. Ja de er behagelige. Er det hoka sko ville jeg sannsynligvis droppet vaskemaskin de tåler jo ikke vanlig bruk en gang. Anonymkode: 221e0...5b5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ok, det var ikke dumt ref vaskeposer. Holder det med finvask program. Har en litt eldre vaskemaskin og den har ikke fitness program. Jeg vasker de på 30 grader samt lite såpe ja 🙂 Det er ikke sko i skinn, kun vanlige joggesko. Anonymkode: 8b64b...d29 Det går sannsynligvis fint på finvask program. Viss du kan justere sentrifuge styrken kan du gjerne ta den litt ned eller evt legge inn noen håndklær for å slippe at skoene slenges for mye rundt og dunker i sidene. Anonymkode: 221e0...5b5 1
Grüner Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hvite joggesko som snart trenger en vask men kan man putte de i vaskemaskin? Det ødelegger ikke maskinen? Anonymkode: 8b64b...d29 De ødelegger ikke maskinen, hvis du tar ut lisser (viktig) og legger dem i vaskepose, men sko kan gå opp i limingen ved eksponering for vann/varme/tromling, så jeg ville ikke vasket skoene mange ganger.
Grüner Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja. Man kan også bruke oppvaskmaskinen. Anonymkode: d79e9...1d2 Æsj, det er uhygienisk og altfor høy varme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå