AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Jeg har akkurat solgt huset og planen er da å flytte inn med kjæresten. Jeg har vært klar hele veien på at dette ikke er mitt drømmehjem, men vi har likevel funnet det best at jeg selger huset først(mer upraktisk, mindre sentralt). Har trodd lenge at jeg klarer å venne meg til å bo der, men jeg har virkelig ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i et hus jeg rett og slett aldri hadde kjøpt selv, det føles bare så feil. Det plager meg mer og mer. Jeg har lyst til å be kjæresten selge huset så vi kan finne noe vi liker sammen. Er jeg urimelig? Det kan umulig komme som et sjokk på han. Han vet godt at jeg ikke er så glad i det huset og må jo skjønne at jeg ikke gidder å investere pengene mine i noe jeg aldri i livet hadde kjøpt på egenhånd. Samtidig er jeg redd for å skape problemer. Boligen hans ligger i et attraktivt nabolag og kommer til å gå raskt. Anonymkode: 6dfdc...465 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Dette burde ha vært bedre avklart før du solgte huset ditt men solgt er solgt. Å bo hos han over lengre tid uten å kjøpe deg inn er i alle fall en dårlig økonomisk idé. Å kjøpe noe sammen vil sannsynligvis være den beste løsningen på sikt. Viss mannen har grodd fast i huset og du ikke vil bli særboer igjen eller bryte forholdet er mulighet nummer 3 at du innvisteter i en egen utleie bolig. Anonymkode: b507a...3fa 8 2
Hannabanna Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Du må ta det opp med han. Nei. Du er ikke urimelig. Men om du ikke har sagt noe før nå så kan det hende det kommer som en overraskelse på han.. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette burde ha vært bedre avklart før du solgte huset ditt men solgt er solgt. Å bo hos han over lengre tid uten å kjøpe deg inn er i alle fall en dårlig økonomisk idé. Å kjøpe noe sammen vil sannsynligvis være den beste løsningen på sikt. Viss mannen har grodd fast i huset og du ikke vil bli særboer igjen eller bryte forholdet er mulighet nummer 3 at du innvisteter i en egen utleie bolig. Anonymkode: b507a...3fa Enig! Men som sagt trodde jeg at dette skulle bli greit når det hadde modnet litt. Det eneste dårlige med å ikke kjøpe seg inn nå er at det blir en god del formuesskatt. Rent økonomisk kan det gå ganske bra hvis jeg plasserer dem på en fornuftig måte. Det er snakk om rundt 12 millioner, men vil jo helst plassere en del av dem egen eiendom. Han har ikke grodd fast på noen måte. Kjøpte boligen for 4 år siden og er ikke emosjonelt tilknyttet den på noen som helst måte, i følge han selv Anonymkode: 6dfdc...465
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Hannabanna skrev (2 minutter siden): Du må ta det opp med han. Nei. Du er ikke urimelig. Men om du ikke har sagt noe før nå så kan det hende det kommer som en overraskelse på han.. Har sagt at jeg ikke er overbevist om at dette er en bolig jeg vil bo i. Dette har jeg sagt hele veien. Nå er jeg mer overbevist om at dette er bolig jeg ikke vil bo i, og i hvert fall ikke plassere pengene mine der Anonymkode: 6dfdc...465 1
Hannabanna Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sagt at jeg ikke er overbevist om at dette er en bolig jeg vil bo i. Dette har jeg sagt hele veien. Nå er jeg mer overbevist om at dette er bolig jeg ikke vil bo i, og i hvert fall ikke plassere pengene mine der Anonymkode: 6dfdc...465 Da må du prate med han. Det nytter ikke å ta det på KG? 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Er da ikke noe galt i å si til ham at du ikke vil kjøpe deg inn i dette. Er faktisk mye smartere å selge begge for å kjøpe noe sammen som blir nytt for begge. For i huset hans vil han føle mest eierskap uansett om du kjøper deg inn. Han vil sikkert protestere om du vil gjøre om noe i huset "hans". Så bare si det du, fortell at du ikke liker huset og at dere må finne noe nytt sammen. Anonymkode: 69471...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Kjøp deg noe annet. Ikke kjøp deg inn. Anonymkode: 736e6...397
NiceOrNothing Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har sagt at jeg ikke er overbevist om at dette er en bolig jeg vil bo i. Dette har jeg sagt hele veien. Nå er jeg mer overbevist om at dette er bolig jeg ikke vil bo i, og i hvert fall ikke plassere pengene mine der Anonymkode: 6dfdc...465 Dont do it. Lei med han i seks måneder f eks ( altsa betal litt for å bo) , så kjenner du etter om han/ huset / forholdet er verdt å investere i. 4
Majer Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai La meg gjette. Han har mer penger enn deg? Kan dere ikke snu litt på det? Vi lever i et likestilt samfunn eller? Be han selge eller finn deg en fyr med noe mindre penger enn deg selv
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har akkurat solgt huset og planen er da å flytte inn med kjæresten. Jeg har vært klar hele veien på at dette ikke er mitt drømmehjem, men vi har likevel funnet det best at jeg selger huset først(mer upraktisk, mindre sentralt). Har trodd lenge at jeg klarer å venne meg til å bo der, men jeg har virkelig ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i et hus jeg rett og slett aldri hadde kjøpt selv, det føles bare så feil. Det plager meg mer og mer. Jeg har lyst til å be kjæresten selge huset så vi kan finne noe vi liker sammen. Er jeg urimelig? Det kan umulig komme som et sjokk på han. Han vet godt at jeg ikke er så glad i det huset og må jo skjønne at jeg ikke gidder å investere pengene mine i noe jeg aldri i livet hadde kjøpt på egenhånd. Samtidig er jeg redd for å skape problemer. Boligen hans ligger i et attraktivt nabolag og kommer til å gå raskt. Anonymkode: 6dfdc...465 herre min det burde du tenkt på for en god stund siden Anonymkode: 8938d...df6 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Enig! Men som sagt trodde jeg at dette skulle bli greit når det hadde modnet litt. Det eneste dårlige med å ikke kjøpe seg inn nå er at det blir en god del formuesskatt. Rent økonomisk kan det gå ganske bra hvis jeg plasserer dem på en fornuftig måte. Det er snakk om rundt 12 millioner, men vil jo helst plassere en del av dem egen eiendom. Han har ikke grodd fast på noen måte. Kjøpte boligen for 4 år siden og er ikke emosjonelt tilknyttet den på noen som helst måte, i følge han selv Anonymkode: 6dfdc...465 Da antar jeg det blir lettere å få han med på å selge sitt hus og at dere kjøper sammen. Best å ta praten først som sist. Få en sannsylig tidshorisont på plass og så se på det økonomiske for deg i mellomtiden så du ikke taper verdiene dine. Anonymkode: b507a...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Før dere kjøper noe sammen, bo i huset hans og se om du i det hele tatt liker å bo med han. Fokuser på at du skal bo med han, og ikke huset. Gi det ett år før dere evt begynner å se på noe å kjøpe sammen. Dumt å kjøpe noe sammen fort også viser det seg at dere overhodet ikke passer å bo sammen. I mellomtiden tar du pengene fra huset og lar de stå på konto også sparer du mer mens dere bor sammen i hans hus. Du betaler selvsagt litt i husleie og deler på felleskostnader. Men totalt skal jo kostnadene dine bli lavere. Anonymkode: 0687e...40d 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Majer skrev (1 time siden): La meg gjette. Han har mer penger enn deg? Kan dere ikke snu litt på det? Vi lever i et likestilt samfunn eller? Be han selge eller finn deg en fyr med noe mindre penger enn deg selv Hva har det med saken å gjøre? Jeg har så jeg klarer meg og vi kan fint finne en fin bolig til mellom 24 og 30 mill og fortsatt eie 50/50. Anonymkode: 6dfdc...465 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Før dere kjøper noe sammen, bo i huset hans og se om du i det hele tatt liker å bo med han. Fokuser på at du skal bo med han, og ikke huset. Gi det ett år før dere evt begynner å se på noe å kjøpe sammen. Dumt å kjøpe noe sammen fort også viser det seg at dere overhodet ikke passer å bo sammen. I mellomtiden tar du pengene fra huset og lar de stå på konto også sparer du mer mens dere bor sammen i hans hus. Du betaler selvsagt litt i husleie og deler på felleskostnader. Men totalt skal jo kostnadene dine bli lavere. Anonymkode: 0687e...40d Jeg er ikke spesielt interessert i å betale leie til han. Kan så klart dele på faste utgifter men jeg er jo keen på å eie fast eiendom, ikke leie av han jeg er sammen med Anonymkode: 6dfdc...465 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): herre min det burde du tenkt på for en god stund siden Anonymkode: 8938d...df6 Tenkt og tenkt… og burde vært ferdig tenkt for lenge siden. Tar full selvkritikk for det. Anonymkode: 6dfdc...465
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Følg magefølelsen, bare si det rett ut. Når magefølelsen sier det så blir det jo naturlig å tenke at du ikke vil trives der, og da blir det en ond spiral. Tror mannen heller vil sette pris på at du sier det enn at det går så langt at det blir krøll. Anonymkode: e49f0...eaa 3
Hannabanna Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva har det med saken å gjøre? Jeg har så jeg klarer meg og vi kan fint finne en fin bolig til mellom 24 og 30 mill og fortsatt eie 50/50. Anonymkode: 6dfdc...465 Hvorfor kan du ikke bare ta en prat med mannen din? Forstår ikke helt hva du vil med denne tråden.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai Hvis ikke du er interessert i å leie noen måneder av han som skal bli samboeren din, kan du bo der gratis litt? Bare mens dere klargjør, fikser opp og legger ut huset for salg? Gå på visninger sammen og bare finne drømmehjemmet? Kan du foreslå det? At du nå ser at det blir umulig for deg å trives der, og du ønsker å finne noe dere sammen kan skape til et felles hjem? At du tenker det er best at han selger fremfor at du kjøper deg inn og må gjennom en hel prosess ift det? Anonymkode: cfd9b...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Hannabanna skrev (7 timer siden): Hvorfor kan du ikke bare ta en prat med mannen din? Forstår ikke helt hva du vil med denne tråden.. Hvorfor skriver noen tråder her i det hele tatt? Kanskje for å høre hva andre sier/tenker om saken Anonymkode: 6dfdc...465 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå