Gå til innhold

Jotun Sans eller Skandinavisk lys?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står mellom Jotun Sans og Skandinavisk lys, og klarer ikke bestemme meg. Skal ha Sinarp fronter fra IKEA, og lyst eikegulv. 

Jotun Sans til venstre, skandinavisk lys til høyre. Plassert i riktig belysning der kjøkkenet kommer. Se bort fra de små fargene i midten.IMG_2907.thumb.jpeg.554b23ad8cb7379da3c4c209684879b3.jpeg

Hva syns dere?

Anonymkode: 9efb5...7d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Greier ikke se så mye ut fra bildet, bruker mobil i mørkt rom 😅 Men hadde Skandinavisk Lys i et trapperom for 15 år siden, vindu mot sør og nord. Den er veldig gul. 

Anonymkode: 3db10...bc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greier ikke se så mye ut fra bildet, bruker mobil i mørkt rom 😅 Men hadde Skandinavisk Lys i et trapperom for 15 år siden, vindu mot sør og nord. Den er veldig gul. 

Ah! Hadde faktisk Sans i stue/kjk et sted jeg bodde senere, den var mye finere ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha nei, er jo marginal forskjell - men nok til å gi meg hodebry 😅 Det er så rart, har sett flere bilder av den hvor den virker veldig gul, men syns den bikker mer i rødt hos oss - og at Sans nesten er mer gul/grønn 🧐

AnonymBruker
Skrevet

Den store forskjellen på disse fargene er at Skandinavisk har mer rødt i seg. Hvordan de blir på veggen avhenger helt av lysforhold, gulv, og interiør. Og å se bilder på skjerm blir sjeldent riktig :) 

Så gå for sans, tenker jeg :) 

Anonymkode: 9cb39...47e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den store forskjellen på disse fargene er at Skandinavisk har mer rødt i seg. Hvordan de blir på veggen avhenger helt av lysforhold, gulv, og interiør. Og å se bilder på skjerm blir sjeldent riktig :) 

Så gå for sans, tenker jeg :) 

Veldig vanskelig! Men heller nok muligens mer mot den ja 🧐

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Veldig vanskelig! Men heller nok muligens mer mot den ja 🧐

Så på Sinarp kjøkken, ut i fra bilder så ser det ut som det er en del røde undertoner i brunfargen? Hvis du har klassisk hvite lister/karmer, så kan du vurdere Tudor. Også en del rødt i denne, men det er en mer greige variant slik at den virker ikke like rød (syns jeg). Men alt avhenger jo av lys :) 

Jeg syns testfarger ikke alltid er så pålitelig. Kjørte selv flere testfarger, valgte en av dem, og den ble helt annerledes med vanlig maling. Nesten bedre å kjøpe 0,7 liter i den malingen du har tenkt å bruke (f.eks wonderwall eller pure color), og male en hel vegg 2 strøk for å få riktig inntrykk.

Pga de røde undertonene i kjøkkenet, så tenker jeg jo at farger som skandinavisk lys og Mild hadde vært fine. Eller gå for noe helt annet, som blekvier, pale linden/pale green, eller devine.Det kunne blitt lekkert :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...