AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Jeg flyttet nylig over landet for å være med min kjæreste. Har ingen venner her, og savner min familie og venner mye. Vi er begge 33 år. Min familie har hatt hund siden jeg ble født, ca. 12 hunder. Jeg er veldig vandt med hund, og vet hva det krever og hva jeg evt ofrer. Jeg har alltid hatt lyst på en hund som er min. Som jeg kan trene, og som hører på meg, og som er min "beste venn". Har noen her fått hund og angret? Eller noe annet jeg evt bør tenke på? Vi vil ha barn sammen om 1-2 års tid, og jeg vil gjerne gå gjennom det jeg kan av trening av hunden til den tid. Anonymkode: f03e5...449
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Hva har dette med å være i forholdet å gjøre? Skjønner ikke problemstillingen? Har hatt to hunder i forhold selv og det har vært kjempefine tilskudd til familien. Du må selvsagt være forberedt på å ta vare på den. En hund er der en kort periode av ditt liv men hele sitt. Hvis du er usikker på om du klarer å ha den med barn om 1-2 år så går du ikke til innkjøp av hund. Det er ikke forbruksvare og å angre seg bør ikke være et alternativ for oppegående mennesker. Anonymkode: 3465b...afc 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai jeg tenker at dere må være helt enige om å få hund, selv om den blir ditt ansvar. hvis ikke kan den fort bli årsak til krangler eller gnisninger i forholdet. og vær så snill, tenk godt gjennom det hvis dere planlegger barn, er så utrolig mange hunder som omplasseres fordi folk får barn og ikke har tid til hunden lenger. tenk godt gjennom det for hundens skyld. Anonymkode: 69f18...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Vent med hund til ungen er minst 5 år gammel, helst eldre. Anonymkode: 4678f...e41
Mardina Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai En hund er et stort ansvar og bør være godt gjennomtenkt FØR man kjøper hund. Man bør også være enige om at dette er noe begge vil ha og ikke kun den ene parten 😊 Jeg har hatt hunden min i 14 år nå og har ikke angret 😊 Men vet også at jeg ikke skal ha ny hund igjen, når han går bort 😊 Både fordi man blir så bundet av det å ha hund, men også p.g.a økonomi og at jeg savner å kunne være mer spontan og ta ting på sparket 😊
Leo Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Hvis du aldri har eid din egen hund tidligere, så ville jeg ha ventet. Hunder er dessuten gjerne på sitt mest krevende når de er 1 - 2 år og hvis du da ikke har tid og krefter kan du fort ende opp med en problemhund.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Jeg gjorde det annerledes. Fikk barn først. Så når minste var 4-5 år så skaffet jeg en hund. Men da en som var 2 år. Jeg ville ikke ha valp. Angrer ikke. Han er no død. Og døde når barna flyttet ut. Så for meg så var det er perfekt tid i livet mitt. Anonymkode: a23d2...51f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vent med hund til ungen er minst 5 år gammel, helst eldre. Anonymkode: 4678f...e41 Jeg fikk en valp da ungen min var seks måneder og det gikk kjempefint. Så lenge du har kustus på bikkja og en helt "normal" unge, er da ikke det noe problem? Anonymkode: 0a194...f83
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Hund gjorde definitivt hverdagen min bedre, og økte livskvaliteten min betydelig. Som andre sier ville jeg tenkt meg nøye om hvis dere planlegger å få barn i nærmeste fremtid. Barn og unghund er en ganske krevende kombo, også vet man aldri hvordan verken hunden eller barnet blir. Kanskje får man et barn med kolikk, også har man plutselig mer enn nok med å ta seg av baby. Anonymkode: 78657...60d
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg fikk en valp da ungen min var seks måneder og det gikk kjempefint. Så lenge du har kustus på bikkja og en helt "normal" unge, er da ikke det noe problem? Anonymkode: 0a194...f83 Å joda det kan fort bli et problem. Anonymkode: 4678f...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå