Gå til innhold

Er det greit å plutselig gjenoppta bekjentskap/vennskap og ta kontakt etter et par år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjent med ei på hey girl som jeg møtte noen ganger, vi sendte mange meldinger på snap og Facebook om hverdagen og livet generelt,  vi møttes et par tre ganger og hadde det veldig kjekt. Var på piknik på stranden og julemarked, cafe etc. Avtalte å møtes igjen. Det siste vi sa var noe som: Kanskje vi skulle invitert hverandre på middag hos en av oss. Ja,  absolutt,  veldig gjerne.

Men så sklei det ut. Ingen konflikt, ingen uenighet men ingen av oss tok opp tråden etter den siste gangen og så gikk dagene, etterhvert ukene og så månedene. Tiden flyr. Så nå har det gått et par år. 

Kom til å tenke på at jeg synes hun var ordentlig grei og kunne tenkt meg å se henne igjen. Men etter all den tid? Er det rart, påtrengende, kleint? Eller bare koselig å gjennoppta tråden og bygge videre på noe som muligens kan bli et vennskap? 

Anonymkode: 91f25...462

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er selvfølgelig helt greit å ta den sjansen hvis du har lyst til det.

I verste fall får du svar på noe du slipper å lure på om du ikke gjør det.

Ingen dør av å møte avvisning heller. Så det er ikke noe galt med å gi det et forsøk.

Anonymkode: 7bdda...215

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt, hva har du å tape på å spørre? 

Anonymkode: ccb3f...179

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Go for it! Tenker at du ikke har noe å tape på det 😊 

Anonymkode: 655b0...8ac

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, det var fine svar dere kommer med 😊

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres fint ut ☺️ Prøv å komme på en grunn til å ta kontakt igjen. Kanskje noe du hørte/så som minnet deg på henne, for eksempel.

Anonymkode: 80568...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres fint ut ☺️ Prøv å komme på en grunn til å ta kontakt igjen. Kanskje noe du hørte/så som minnet deg på henne, for eksempel.

Anonymkode: 80568...b0b

Det var et godt tips. Det var på denne årstiden vi møttes de første gangene og dro på piknik sammen, så det er jo et fint minne å bruke? 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på deg her om dagen, og lurer på hvordan du har det? Tenker du fortsatt på …/har du fortsatt lyst til å …/ fikk du gjort den greia du hadde så lyst til? 

Veldig fin greie å gjøre ☺️

Anonymkode: 7b6c5...afb

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom til å tenke på deg her om dagen, og lurer på hvordan du har det? Tenker du fortsatt på …/har du fortsatt lyst til å …/ fikk du gjort den greia du hadde så lyst til? 

Veldig fin greie å gjøre ☺️

Anonymkode: 7b6c5...afb

Det er det absolutt 😊

• Liker 1
Skrevet

Høres desperat ut spør du meg. Gjenoppta kontakt med en person man egentlig ikke har kjent??

Veldig rart egentlig

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet skjer, jeg har noen venner jeg ser en gang i året eller hvert andre år - eller plutselig sjeldnere😅 Ville bare sendt en melding og invitert på noe konkret. Worst case får du ikke svar / hun har ikke tid/kommer med en unnskyldning. Og da er det bare å move on. 

Anonymkode: 535f8...f40

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å møtes "tilfeldig" på gata? Creepy hvis du blir avslørt, potensielt hyggelig hvis ikke :) ...men du må i så fall aldri røpe dette for noen.

Anonymkode: 4b504...4d7

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (4 minutter siden):

Høres desperat ut spør du meg. Gjenoppta kontakt med en person man egentlig ikke har kjent??

Veldig rart egentlig

Ja det var det jeg var litt usikker på og derfor jeg spurte her, men siden responsen er nesten udelt positivt her i tråden på å ta kontakt og at det eneste jeg i grunn har å tape, er et nei eller null respons. I verste fall synes hun at det er veldig rart, i beste fall er det begynnelsen på noe positivt! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sørg for å møtes "tilfeldig" på gata? Creepy hvis du blir avslørt, potensielt hyggelig hvis ikke :) ...men du må i så fall aldri røpe dette for noen.

Anonymkode: 4b504...4d7

Nei herregud. Er da ingenting i veien med å sende en melding! Antageligvis har jo begge bare hatt andre ting å tenke på. Å holde øye med henne sånnn at hun "tilfeldigvis " møter henne på gata er 100% creepy og ikke normalt i det hele tatt med mindre man har noen skruer løs

Anonymkode: 037a8...edd

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har flere ganger tar opp tråden med venner jeg har mistet kontakten med. Har aldri vært kleint i det hele tatt. Men flere ganger har det blitt litt mer "liv" i vennskapet en stund og så har det sklidd ut igjen. Men med noen har vi beholdt kontakten. 

Anonymkode: cc62a...086

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

For å gi et perspektiv på det fra min side så har jeg flere kompiser jeg har det veldig hyggelig sammen som det kan være 4-5 år mellom hver gang vi snakkes. Så det er selvsagt helt greit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sende en melding.

Anonymkode: bede9...447

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legge til på Snap eller sende en snsp hvis du har henne der?

Anonymkode: 2d0b7...d14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det var det jeg var litt usikker på og derfor jeg spurte her, men siden responsen er nesten udelt positivt her i tråden på å ta kontakt og at det eneste jeg i grunn har å tape, er et nei eller null respons. I verste fall synes hun at det er veldig rart, i beste fall er det begynnelsen på noe positivt! 

Siden dere opprinnelig møttes via Hey Girl, så er det jo en antydning til ensomhet/ønske om vennskap fra begges side. Jeg tipper at det skled ut pga travle hverdager, og at begge to kanskje ble litt usikre når det plutselig hadde gått litt for lang tid - som om man gikk glipp av det "vinduet" hvor det ville vært naturlig å ta kontakt igjen. Og så ble det bare værende... 

Ta sjansen, send en melding! Det verste som kn skje er et nei, eller ikke et svar - men verdien i et potensielt ja veier mye tyngre, i mine øyer! 

Anonymkode: 471f7...2ea

Skrevet

Jeg ville absolutt gjort det. Hvorfor skulle jeg ikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...