AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Er i en pågående sak med personalavdelingen ved arbeidsplassen min. Dem mener alle årene jeg jobbet som tilkallingsvikar (og ikke fast ansatt) ikke har resultert i noe ansiennitet. Jeg er uenig, da flere bekjente med mindre fartstid i yrkeslivet har fått mer ansiennitet enn meg hos samme arbeidsgiver. Er organisert. Noen som vet eller evt. kan henvise meg til riktig instans? Er tydeligvis helt analfabelt hva angår dette 🤣 Anonymkode: dbb9c...0ce
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Ts her. Presisering: de årene som vikar var hos en annen arbeidsgiver. Anonymkode: dbb9c...0ce
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts her. Presisering: de årene som vikar var hos en annen arbeidsgiver. Anonymkode: dbb9c...0ce Er det privat eller offentlig sektor? Anonymkode: 9b2f3...c42 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det privat eller offentlig sektor? Anonymkode: 9b2f3...c42 Offentlig sektor. Anonymkode: dbb9c...0ce
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Ansiennitet er bare beregning av timene du har jobba, og det gjelder fra 1. time etter fylte 18 år. Og det hadde ikke spilt noen rolle om det var offentlig eller privat, jobb er jobb. Men viktigere er at ansiennitet kan forhandles. Hvis de ønsker deg og du er villig til å stå på i en forhandling, så kan du forhandle deg fram til et visst antall år, uansett. Og er du kvinne, desto viktigere at du forhandler! Vi er veldig dårlige på det. Anonymkode: 43e6e...682
Moppeguri Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Skjønner at de ikke regner år for år når du er tilkallingsvikar, nå skriver du jo ikke noe om hvor mye du jobbet som tilkallingsvikar, men her jeg jobber fungerer det som regel sånn at det må fremlegges attest på hvor mange timer du har jobbet så det kan regnes om i en stillingsprosent og deretter gi tilsvarende ansiennitet 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå