Gå til innhold

Skikkelig forkjølt i 7 dager?!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir redd jeg.. Tett i hue, nese, ører og hodepine som ikke gir seg med Paracet. Må legge meg etter jobb. Bør jeg gå til legen? Har ikke feber eller hoste

Anonymkode: 0b259...9e9

• Liker 3
Skrevet

Det er vanlig å oppleve i løpet av livet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid skikkelig forkjøla i 2-3 uker når jeg blir syk. Det er da ikke uvanlig å være syk i 7 dager? 

Anonymkode: 663be...a41

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Stress ned, stress og engstelse er mer skadelig enn noe annet for kroppen.

Anonymkode: 70fb8...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig.Jeg er på 6 dagen med forkjølelsen.Flere dager med hodepine,nysing ,både tett og rennende  nese.Litt feber også.I dag er hodepinen borte,så har håpet om at det nærmer seg slutten...

Anonymkode: 4c6af...c3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vært til og fra i 8 dager nå, helt ufarlig. Bare irriterende!

Anonymkode: a1911...89a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Blir redd jeg.. Tett i hue, nese, ører og hodepine som ikke gir seg med Paracet. Må legge meg etter jobb. Bør jeg gå til legen? Har ikke feber eller hoste

Dette er da helt normalt - du er ikke engang sykere enn at du klarer å dra på jobb (selv om du må legge deg etterpå). Ingen feber eller hoste tyder også på at dette er helt normal forkjølelse. Det sitter gjerne lenge i.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Er redd for kreft, så mine negative tanker tenker at immunforsvaret mitt ikke virker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her. Takk for svar. Er redd for kreft, så mine negative tanker tenker at immunforsvaret mitt ikke virker.

Forkjølelse er vanligvis ikke et symptom på kreft. Det er helt normalt at en forkjølelse varer i en uke eller mer. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Stavanger har vi et influensa-utbrudd nå, siste uke i mai. Kan du ha vært borti noen? 

Anonymkode: 449e3...077

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble dårlig på søndag og det blir bare verre. Tett nese, vondt i halsen og nå i brystet. Hodepine og trøtt.. skal kjøpe covid/influenza test i dag..

Så PLAGSOMT å få slik om våren/sommeren.. 😡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det var da voldsomt. Det er da helt vanlig, jeg blir syk i 2-3 uker når jeg blir forkjølet.

Anonymkode: 8e8ce...f15

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sommerforkjølelse er helt vanlig at henger i kroppen i ukesvis. Jeg er inne i min tredje uke nå. Skikkelig dritt, men langt fra uvanlig. 

Anonymkode: 84d44...abf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir redd av dette, tyder det på at du har vært svært heldig med sykdom så langt. Jeg har flere sånne forkjølelser i året, noen ganger flere uker lange. Men kan trøste meg med at jeg så langt har vært heldig med annet. 

Anonymkode: 3626d...089

Annonse
Skrevet
NatNat skrev (12 timer siden):

Jeg ble dårlig på søndag og det blir bare verre. Tett nese, vondt i halsen og nå i brystet. Hodepine og trøtt.. skal kjøpe covid/influenza test i dag..

Så PLAGSOMT å få slik om våren/

AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 20.02):

Kreft? Høres ut som du har helseangst; det må jo være slitsomt å gå og frykte kreft hver gang kroppen er litt i ulage. Kanskje fastlegen kan gi deg en henvisning til psykolog, slik at du kan få hjelp med helseangsten, så du slipper å bruke så mye unødvendig energi på engste deg?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 19.05):

Syv dager er da ingenting.

Anonymkode: eb028...801

Skrevet (endret)

Det er helt normalt å være forkjøla i en ukes tid og det kan sitte i litt rennende og tett nese og rester av forkjølingen i enda en uke, eller mer.

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (8 timer siden):

Kreft? Høres ut som du har helseangst; det må jo være slitsomt å gå og frykte kreft hver gang kroppen er litt i ulage. Kanskje fastlegen kan gi deg en henvisning til psykolog, slik at du kan få hjelp med helseangsten, så du slipper å bruke så mye unødvendig energi på engste deg?

enig men hvorfor kvoterer du meg ? tok testen forresten, ikke covid eller influenza. Men ifølge dama på apotek, en god del summerforkjølelse rundt for tida.

Skrevet
NatNat skrev (6 timer siden):

enig men hvorfor kvoterer du meg ? tok testen forresten, ikke covid eller influenza. Men ifølge dama på apotek, en god del summerforkjølelse rundt for tida.

Beklager, det var ikke ment som kommentar på ditt innlegg, men ts sitt vet ikke  hvordan ditt innlegg ble tagget 😬

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...