AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Jeg har skrevet bacheloroppgaven min alene og levert en tekst på ca. 18.700 ord. Kravet for oppgaven var 25.000 ord. Det jeg synes er urettferdig, er at de som skriver i par også har samme ordkrav – noe som jo betyr at de i praksis bare trenger å skrive halvparten hver. Vet noen om ordgrensen alltid er et absolutt krav, eller vurderes det sammen med faglig kvalitet? Anonymkode: 38d5a...da1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Hvis kravet er 25.000 ord bør man nok skrive 25.000 ord. Uavhengig om det er rettferdig eller ikke dessverre. Innleveringsfrist er jo også en greie. Anonymkode: 8e681...111 4 5
Jentadi Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Jeg vil tro at formelle krav må oppfylles hvis man skal bestå, men det kan jo hende sensor ikke sjekker antall ord. 3
Daria Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Et visst slingringsmonn har man nok hvis oppgaven er god, men når du er såpass langt unna kravet kan du være i trøbbel. Det er en grunn til at de kaller det et krav, ikke bare et veiledende anslag. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Det kan du, og det selv om sensor ikke har en spesielt dårlig dag. Hvorfor i all verden holdt du deg ikke til kravet?! Anonymkode: 4775f...3d8 4 4
Sinsiew Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Hvis kravet er 25000 +/- 10%, så får du jo ikke oppgaven godkjent hvis du ikke oppfyller de formelle kravene. 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai vil tro du skal ha skrevet en topp oppgave for ikke å stryke på det i allefall! Jeg ville IKKE gamblet og levert men brukt kløkt på å fylle på med ord underveis for egen del.. Anonymkode: 4be86...991 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Det var ganske langt unna kravet… jeg har ofte levert oppgaver som er i det korteste laget selv, men da har jeg også vært sikkert på at besvarelsen er A-materiale. Anonymkode: fc976...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Her står du nok i stor fare for å stryke dessverre. Urettferdig eller ei, ett krav er ett krav. Én ting er ett par tusen +- men du er jo laaangt unna det. Anonymkode: ceb64...eaa 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Du leverer 2/3 av oppgaven og forventer å få bestått? Da bør den være eksepsjonelt god. Hva fikk deg til å tro at du kunne få bestått når du ikke har skjønt oppgaven? Hvorfor la du ikke mer energi i å gi en levering i henhold til kravene? Anonymkode: e008a...bfb 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Det pleier å være +/-10%. Ditt avvik var stort, jeg vil si du er heldig hvis du ikke stryker. Hvorfor fulgte du ikke ordgrensen? Er ikke det helt grunnleggende kunnskap etter å ha studert i tre år? Slutt å skylde på «urettferdig». Hilsen veileder og sensor Anonymkode: e9973...9a3 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Det er ikke sikkert sensor ser på ordgrensen. Da kan du ta det med ro. Anonymkode: 201bb...e30 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke sikkert sensor ser på ordgrensen. Da kan du ta det med ro. Anonymkode: 201bb...e30 Jo det er det ganske så sikkert at de gjør. Kravene er der for en grunn, og sensor må jo sensurere utifra de kravene, pluss alt det andre. Antall ord, APA 7, skriftstørrelse og skriftstil, sidetall, linjeavstand, er blant flere tekniske krav som stilles. TS har jo hele 6300 ord for lite, og det vil merkes. Anonymkode: 87492...685 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai Selvfølgelig kan du stryke på grunn av dette. Hvis du synes det er så rettferdig at de som skriver i par, har samme krav, burde du jo ha skrevet sammen med noen. Jeg vil også legge til at å skrive sammen med noen ikke nødvendigvis er enklere, kanskje heller det motsatte - det handler om samarbeid, ikke at de "bare skriver halvparten". Anonymkode: 7553a...dfd 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig kan du stryke på grunn av dette. Hvis du synes det er så rettferdig at de som skriver i par, har samme krav, burde du jo ha skrevet sammen med noen. Jeg vil også legge til at å skrive sammen med noen ikke nødvendigvis er enklere, kanskje heller det motsatte - det handler om samarbeid, ikke at de "bare skriver halvparten". Anonymkode: 7553a...dfd Helt enig. Jeg vil si det er lettere å skrive selv. Anonymkode: e9973...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai Det var veldig mange ord for en bacheloroppgave, der jeg jobber er det 8000 mener jeg. Master har 20000, så lurer jo på hva du studerer. Men så er spørsmålet om det står inntil 25000 ord eller 25000 ord +/- 10%? Inntil kan du klare deg med, 10% kan du stryke på. Det er for øvrig ikke lettere å skrive sammen to og to, da har man mindre kontroll over oppgaven og arbeidsfremgangen, og man skal klare å samarbeide. Du kunne jo skrevet sammen med noen hvis du tror det er enklere. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sikkert sensor ser på ordgrensen. Da kan du ta det med ro. Anonymkode: 201bb...e30 Jeg er sensor og pirker ikke på et par hundre ord til og fra, men ett avvik på 25% fra ordgrensen trenger man ikke lete etter for å legg merke til. Anonymkode: 2b6f1...6c6 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Kravet på min master var 25.000 ord (stod ingenting om +-10%), men leverte ca 22.000 ord og det gikk helt fint. 18.000 var dog vel langt unna. Anonymkode: f3f99...f98 1
Ludovica- Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det var veldig mange ord for en bacheloroppgave, der jeg jobber er det 8000 mener jeg. Master har 20000, så lurer jo på hva du studerer. Men så er spørsmålet om det står inntil 25000 ord eller 25000 ord +/- 10%? Inntil kan du klare deg med, 10% kan du stryke på. Anonymkode: 2b6f1...6c6 Vi hadde 10000 da jeg studerte, pluss/minus 10%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå