AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Ok. Fortell meg at noen andre har opplevd dette: hadde fått rier. Plutselig får jeg skikkelig nedpress. Går på do. Plutselig er det en klump på størrelse med en stor appelsin/liten vannmelon i skjeden. Var bekymret for at det var babyen, den satt fast liksom. Turte ikke presse eller bevege meg. Plutselig løsnet den og oppløste seg i doskålen med et splash. Vannet begynte å gå litt etter det. Slimproppen også. Aner ikke om det var vannrt eller slimproppen. Jordmødrene hadde ikke hørt om noe sånt. Noen andre som har opplevd det?😅 Anonymkode: 791a3...184
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Ringte du føden og fikk komme til sjekk med en gang da? Da vannet mitt gikk var det ikke noe form for klump/slimpropp, kjentes veldig likt å tisse på seg for min del. Anonymkode: 71111...8a9
AlternativX Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Hadde du åpning på det tidspunktet? Altså, at det var vannposen som presset ned i skjeden? Eller kanskje en cyste som sprakk?
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ringte du føden og fikk komme til sjekk med en gang da? Da vannet mitt gikk var det ikke noe form for klump/slimpropp, kjentes veldig likt å tisse på seg for min del. Anonymkode: 71111...8a9 Hadde vært til sjekk et par timer før pga riene. Så vi var på barselhotellet. Dro til fødestua ca 4-5 timer etter det da. Anonymkode: 791a3...184
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai AlternativX skrev (2 timer siden): Hadde du åpning på det tidspunktet? Altså, at det var vannposen som presset ned i skjeden? Eller kanskje en cyste som sprakk? Bare et par cm. Den var gigantisk, ver ikke om det finnes så store cyster?😅 Anonymkode: 791a3...184
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Det var vel fostersekken? Som blir presset ned av hodet til babyen, og blir som en spent ballong. Anonymkode: 48e6d...d61 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Er vel fostersekken med vann tenker jeg Anonymkode: 49404...766
AlternativX Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare et par cm. Den var gigantisk, ver ikke om det finnes så store cyster?😅 Anonymkode: 791a3...184 Hvis det bare var et par cm høres det rart ut at det var fostersekken som presset seg gjennom livmorhalsen hvis det var 2 cm. Men alt går vel an. Så skulle tro det var den, hvis du fikk vannavgang rett etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Var som å høre beskrivelse av da vannet gikk hos meg. Enormt press, kjentes ut som det blåste seg opp som når du presser på en ballong til den sprekker. Så sa det splætt, trykket ble borte og vannet gikk. Anonymkode: fa0c8...04c 1
Flintis Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ok. Fortell meg at noen andre har opplevd dette: hadde fått rier. Plutselig får jeg skikkelig nedpress. Går på do. Plutselig er det en klump på størrelse med en stor appelsin/liten vannmelon i skjeden. Var bekymret for at det var babyen, den satt fast liksom. Turte ikke presse eller bevege meg. Plutselig løsnet den og oppløste seg i doskålen med et splash. Vannet begynte å gå litt etter det. Slimproppen også. Aner ikke om det var vannrt eller slimproppen. Jordmødrene hadde ikke hørt om noe sånt. Noen andre som har opplevd det?😅 Anonymkode: 791a3...184 Det er vanlig hos dyr (sau og ku) med en vannpose for å vide ut litt først. Kanskje det er sånn for noen mennesker også. Gikk fødselen ellers bra med tanke på om den var lettere enn vanlig?
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var vel fostersekken? Som blir presset ned av hodet til babyen, og blir som en spent ballong. Anonymkode: 48e6d...d61 Det må det nesten være.. AlternativX skrev (1 time siden): Hvis det bare var et par cm høres det rart ut at det var fostersekken som presset seg gjennom livmorhalsen hvis det var 2 cm. Men alt går vel an. Så skulle tro det var den, hvis du fikk vannavgang rett etterpå. Det var nok det. Hadde jo rier og alt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Var som å høre beskrivelse av da vannet gikk hos meg. Enormt press, kjentes ut som det blåste seg opp som når du presser på en ballong til den sprekker. Så sa det splætt, trykket ble borte og vannet gikk. Anonymkode: fa0c8...04c Kan minne om det ja. Var bare litt redd for at det var hodet til babyen da jeg kjente sånn rund greie i skjedeåpningen 😅 Flintis skrev (58 minutter siden): Det er vanlig hos dyr (sau og ku) med en vannpose for å vide ut litt først. Kanskje det er sånn for noen mennesker også. Gikk fødselen ellers bra med tanke på om den var lettere enn vanlig? Kan jo hende! det er den letteste fødselen jeg har hatt. Drømmefødsel egentlig. Gikk mye raskere enn de forrige fødslene mine. Gikk med rier i flere dager med forrige, nå bare et døgn. Første gang vannet gikk også. Barnet kom åtte timer etter det. Anonymkode: 791a3...184
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Høres ut som vannposen. Jordmor kunne kjenne den når hun undersøkte meg. Den lå å trykket ned i livmorhalsen når jeg fikk rier. Anonymkode: b8c14...9b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres ut som vannposen. Jordmor kunne kjenne den når hun undersøkte meg. Den lå å trykket ned i livmorhalsen når jeg fikk rier. Anonymkode: b8c14...9b6 Her så vi den i skjeden, på samme måte som hodet til babyen rett før den kommer ut liksom. Ville ikke vært mulig å undersøke noe da den sperret for alt😅 trodde seriøst det VAR babyen. Anonymkode: 791a3...184
Luckiness Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Veldig rart at de ikke hadde hørt om det før. Helt vanlig å kjenne fostersekken under nedpress når vannet ikke er gått. Blir som en ballong fylt med vann som presser nedover. Så vannet har nok begynt å gå/hull på hinnen da du var på do og fortsatt å renne etterpå da du følte vannet gikk. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai Slik var det hos meg også når vannposen sprengte på, like før den sprakk. Anonymkode: 0aee5...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her så vi den i skjeden, på samme måte som hodet til babyen rett før den kommer ut liksom. Ville ikke vært mulig å undersøke noe da den sperret for alt😅 trodde seriøst det VAR babyen. Anonymkode: 791a3...184 Freaky 😂 men merkelig at jordmor ikke hadde vært borti det Anonymkode: b8c14...9b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Freaky 😂 men merkelig at jordmor ikke hadde vært borti det Anonymkode: b8c14...9b6 Veldig! Vi ble ganske shaky🤣 Luckiness skrev (33 minutter siden): Veldig rart at de ikke hadde hørt om det før. Helt vanlig å kjenne fostersekken under nedpress når vannet ikke er gått. Blir som en ballong fylt med vann som presser nedover. Så vannet har nok begynt å gå/hull på hinnen da du var på do og fortsatt å renne etterpå da du følte vannet gikk. Veldig rart.. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Slik var det hos meg også når vannposen sprengte på, like før den sprakk. Anonymkode: 0aee5...c4c Godt å høre at andre har opplevd det også. Da får jeg litt «ro» i sjelen😆 Anonymkode: 791a3...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå