Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar alle sammen. Settes stor pris på. Jeg vurderer om det er han som bør slettes selv,  for dette er slitsomt.  Alle vennene hans skryter han oppi i skyene.

Men dette syns jeg er negative trekk og jeg vil ikke ha det sånn. Han følger med når jeg får meldinger. Spør hvem det er. Spør hva jeg holder på med når han er på do f. eks. "Hva gjør du?" når jeg sjekker mobilen f eks. 

Anonymkode: 399ee...f82

Kom deg bort fra han der

Anonymkode: 28953...2a1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hei. Vært i et forhold med en mann i over et halvt år nå. Før han var jeg i et langt forhold med en som nå er eks. Vi var sammen i 20 år pluss. De siste 7 årene hadde vi ikke sex heller. Vi passet ikke som kjærester, og dette har jeg nevnt for han nye. Jeg ønsker enn så lenge å ikke slette eks fra sosiale medier enda. Jeg har ikke følelser for han i det hele tatt, men syns det er hyggelige å beholde et vennskap med han. Vi møtes såklart ikke.  Han nye mener det er er stort rødt flagg å ikke slette han. Jeg kunne skjønt det hvis det var snakk om useriøse flørter fra fortiden,  men dette er et menneske jeg har kjent halve livet mitt. Vi har en fortid sammen ja, men mest som venner da vi var lite seksuelle sammen.  Jeg merker jeg blir lei meg av tanken på å fjerne han var fb og snap. Eller, jeg har fjernet han fra snap, men enda ikke fra fb. 

Han nye blir lett sjalu generelt. 

Jeg har vert med ei dame som begynte slik, jeg tenkte ikke så mye på det den tiden for jeg var veldi forelsket. Jeg burde tenkt det den tiden men det blei berre verre og verre til jeg mistet meg helt selv. Jeg klarte å komme meg vekk men det var ikke noe lett sak. Jeg har ikke tort å gå inn i noen nye forhold etter det. Hadde jeg vert deg så hadde jeg gått vekk og aldri noen gang sett meg tilbake

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Man KAN faktisk reagere på at folk beholder ekser som venner og på SoMe uten å være kontrollerende. Man kan synes det er ubehagelig og ønske at ekser er ekser (fortid og ikke nåtid). Er det andre røde flagg utover dette er jeg enig i at det er verdt å revurdere. 6 måneder er kort tid. Åpen kommunikasjon om hva man synes er ok og ikke er også viktig. Kjæresten min bad meg ende vennskap med eks etter 2 år sammen, men jeg hadde lenger fortid med kjæresten enn med eksen også. Han prøvde faktisk å forholde seg til det som voksen og oppegående men det gikk ikke. 6 måneder med en fyr som er en fremmed, som ber deg kutte ut en person er litt snodig.

Anonymkode: 39b71...efb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er usikker på om du skal dumpe han? Virkelig?

Anonymkode: 51c73...515

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han ga henne alt hun noen gang har ønsket seg. Vokst opp med alkoholisert mor og dårlig råd. Så fikk hun flott bil, fikk flytte inn kjapt så hun sparte mer penger i mnd, fikk klær hun hadde lyst på. Så begynte det i det små, først begynte det med å passe på hvor hun kikker. Så var det sletting på og av sosiale medier. For det var ikke nok med å slette alle hankjønn. Han mente at hun trengte jo ikke sosiale medier når hun har han, for venninner har hun nummeret til uansett. 

Etter hvert så måtte hun endre ganske mye av personligheten sin, fysisk holdning og roe ned latter. Hun hørtes så harry ut, bygdetulling, nå var hun tross alt sammen med han og bodde i by - måtte te seg deretter. Han hadde etter hvert noen brått alvorlige samtaler med henne rundt middagsbordet. Hun sa at det var som å sitte med en streng rektor da han brått begynte med "ja, hva vil du egentlig ha ut av livet ditt? Har du tenkt på mer skole??" Det var ikke nok med et fagbrev. 

Husker hun avlyste flere venninnetreff med meg og andre for han hadde en dårlig dag og trengte henne. Han var alltid så hyggelig da vi var der, i starten hvert fall. Etter hvert syns han det ble for mange besøk. Hun fikk en gang kjeft for å bruke sminke til jobb. Og at hun hadde på som en sommerkjole da hun skulle til bestemoren sin. Og at hun snakket så lenge med fetteren sin på telefonen - han var jo mann. 

Vi lyttet og ga råd hele veien, men det hjalp ikke. 

Anonymkode: 25bd6...a43

Taller for svar. Stakkars jente. Han brøt henne sakte men sikkert ned. Det er tøft av henne at hun klarte å bryte ut av det til slutt. Skjønner godt hun er skeptisk til ny partner.  Håper hun møter en fantastisk mann neste gang. 

Han høres ikke god ut. Jeg ville vært veldig forsiktig med måten du går fra han. Du må for all del ikke forklare det med at han er sjalu. Mest sannsynlig vil han da starte en svertekampanje av deg siden du har avslørt han, noe vennene hans ikke hadde klart. Hold det enkelt, at du er veldig glad i han, han er så flott, men at du har vennskapelig følelser ikke romantiske. Stå på det og IKKE forklar noe mer. Og stålsett deg på at han kan begynne å spre rykter om at du var utro etc. en slik man med såret ego kan bli en farlig mann

Anonymkode: ce725...54d

Dette skal jeg tenke på. Skal gå pent frem. Han snakker ikke dritt om tidligere ekser, men enkelte venner for gjennomgå da. 

anonym 555 skrev (34 minutter siden):

Jeg har vert med ei dame som begynte slik, jeg tenkte ikke så mye på det den tiden for jeg var veldi forelsket. Jeg burde tenkt det den tiden men det blei berre verre og verre til jeg mistet meg helt selv. Jeg klarte å komme meg vekk men det var ikke noe lett sak. Jeg har ikke tort å gå inn i noen nye forhold etter det. Hadde jeg vert deg så hadde jeg gått vekk og aldri noen gang sett meg tilbake

Takk for svar. Og godt også du kom deg vekk. Ser den med forelskelsen, men fremtiden og ha det bra med seg selv er viktigere. Så ja. Det vil være litt vondt å avslutte,  men det beste i lengden. For jeg klikker hvis det blir for mye mas fremover nå. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man KAN faktisk reagere på at folk beholder ekser som venner og på SoMe uten å være kontrollerende. Man kan synes det er ubehagelig og ønske at ekser er ekser (fortid og ikke nåtid). Er det andre røde flagg utover dette er jeg enig i at det er verdt å revurdere. 6 måneder er kort tid. Åpen kommunikasjon om hva man synes er ok og ikke er også viktig. Kjæresten min bad meg ende vennskap med eks etter 2 år sammen, men jeg hadde lenger fortid med kjæresten enn med eksen også. Han prøvde faktisk å forholde seg til det som voksen og oppegående men det gikk ikke. 6 måneder med en fyr som er en fremmed, som ber deg kutte ut en person er litt snodig.

Anonymkode: 39b71...efb

Det kan man såklart.  Det kommer an på mye forskjellige ting og det er noen man bare bør slette.

Han her snakker som om 6 måneder er LANG tid. Han vil vi skal bo sammen til og med. Vet det kan gå bra for mange, men her er det nei fra meg. Etter 6 men kjenner man hverandre ikke så godt enda. Og jeg har nettopp kommet ut av et langt forhold selv. Trenger rett og slett tid for meg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er usikker på om du skal dumpe han? Virkelig?

Anonymkode: 51c73...515

Nei, det er jeg ikke. For vi har ingen fremtid sammen. Dette må avsluttes. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han mener at man ikke skal gå pynta ut på byen med kun venninner eller kompiser faktisk.  Han har også reagerer når andre menn sender meg mld på messenger. Også fra venner. Jeg som mange andre damer har også forsøkt blitt flørtet med på fb, men disse avviser jeg selvfølgelig.  Men det er ikke så mange.

Han tror også jeg titter på andre menn og han bemerker dette. Jeg kan se på andre, både kvinner og menn når de går forbi meg, men jeg legger jo ingenting i det. Men han tar det som jeg måler dem(mannfolka) og at jeg er litt med kanskje.  

Hvorfor har du folk som flørter med deg på FB da?

Anonymkode: 0ab1b...976

AnonymBruker
Skrevet

Og er vi ikke sammen så ringer han noen ganger i løpet av dagen. Når jeg har besøk av mine venninner så ringer han. Og det er helt greit å ringe en gang for at man vil høre stemmen til kjæresten sin, men ikke flere ganger. Det er uhøflig når jeg er med venninner. 

Sender meldinger flere ganger og spør hva som skjer. Syns dette var søtt i starten, men nå, blandet med alt det andre så føles det bare ut som han vil ha litt oversikt over hva jeg gjør. 

Vi var ute på byen sist helg.  Jeg var litt pyntet og fikk masse skryt av han. Fikk litt oppmerksomhet på byen også,  men jeg holdt meg ved siden av han. Ikke noe flørt tilbake fra min side. En av de som skrøt av meg foran han ble banket opp av han litt senere. Jeg fikk vite det etter at det hadde skjedd. Så ja, jeg ser at dette ikke er liv laga. Han er ekstremt usikker på seg selv.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og er vi ikke sammen så ringer han noen ganger i løpet av dagen. Når jeg har besøk av mine venninner så ringer han. Og det er helt greit å ringe en gang for at man vil høre stemmen til kjæresten sin, men ikke flere ganger. Det er uhøflig når jeg er med venninner. 

Sender meldinger flere ganger og spør hva som skjer. Syns dette var søtt i starten, men nå, blandet med alt det andre så føles det bare ut som han vil ha litt oversikt over hva jeg gjør. 

Vi var ute på byen sist helg.  Jeg var litt pyntet og fikk masse skryt av han. Fikk litt oppmerksomhet på byen også,  men jeg holdt meg ved siden av han. Ikke noe flørt tilbake fra min side. En av de som skrøt av meg foran han ble banket opp av han litt senere. Jeg fikk vite det etter at det hadde skjedd. Så ja, jeg ser at dette ikke er liv laga. Han er ekstremt usikker på seg selv.

Synes det er merkelig at du er sammen med en fyr som er sykelig sjalu og banker opp andre mennesker. Noe skurrer med denne historien. 

Anonymkode: bb627...040

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å få hjelp for retroaktiv sjalusi 

Anonymkode: f154e...b29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor har du folk som flørter med deg på FB da?

Anonymkode: 0ab1b...976

Det er folk som ikke er på lista mi som har sendt meldinger. Noen ganger kommer de meldinger fra de man ikke har på lista på meldingsforespørsel,  men det har hendt de har kommet rett inn på vanlige meldinger også. 

Men jeg har hatt noen få på lista som plutselig har sjekket, men disse har jeg slettet. Også sagt ifra at jeg ikke er interessert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som banker opp andre bør man ihvertfall holde seg unna!

Jeg er skeptisk til å høre på råd på KG pga. de ikke vet hele historien og ofte har dårlige erfaringer med menn, men her bør du faktisk høre på de/oss.

Anonymkode: d3f1a...2b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er merkelig at du er sammen med en fyr som er sykelig sjalu og banker opp andre mennesker. Noe skurrer med denne historien. 

Anonymkode: bb627...040

Du får bare syns det skurrer. Mange som har det sånn. Jeg er ny i sånn type beskjentskap og spør fordi jeg syns dette ikke høres sunt ut selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er folk som ikke er på lista mi som har sendt meldinger. Noen ganger kommer de meldinger fra de man ikke har på lista på meldingsforespørsel,  men det har hendt de har kommet rett inn på vanlige meldinger også. 

Men jeg har hatt noen få på lista som plutselig har sjekket, men disse har jeg slettet. Også sagt ifra at jeg ikke er interessert. 

Jøss, du må være populær, - har aldri skjedd meg! 😅😝

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som banker opp andre bør man ihvertfall holde seg unna!

Jeg er skeptisk til å høre på råd på KG pga. de ikke vet hele historien og ofte har dårlige erfaringer med menn, men her bør du faktisk høre på de/oss.

Enig. Det er en mann her også som hadde dårlig erfaring med en kvinne som hadde sammen tendenser. Jeg vet dette går begge veier.

Men han snakker som jeg er helt bak mål.  Som han driver med gasligtning for å få meg til å føle meg som den dumme. Alt jeg svarer med er bare piss. Derfor jeg også spør andre. Jeg er midt oppi dette,  men merker mer og mer ikke stemmer. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jøss, du må være populær, - har aldri skjedd meg! 😅😝

Ellers så tiltrekkes jeg snåle folk. Mange av de samme har sendt mld til venninner av meg også. De kaster ut snora og ser hvem som biter på. Men jeg har aldri flørtet tilbake. Ikke en gang som singel. Skjønner det er mange desperate folk der ute som holder på sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer du skriver om denne fyren, jo verre blir det. Han er kontrollerende, overvåkende, sykelig sjalu, og banker opp folk som ser på deg/gir deg et kompliment?!? Hallo, du forsår vel at du må komme deg vekk fra denne fyren i dag?

Anonymkode: 67b5c...b83

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må respektere at du har hatt et liv før han, og at ikke alle har ekser de " hater" eller ønsker å kutte ut fra livet sitt helt. 
Dette lyser jo usikkerhet og sjalusi. Det er han som må jobbe med seg selv, ikke du som må slette eksen som om han aldri har eksistert. Min kjærestes eks og eks-svigerfamilie sender han bursdags-og julemeldinger, og jeg synes det bare er hyggelig.
Det samme gjør min eks, som jeg fortsatt bryr meg om og er glad i. Jeg og kjæresten passer hunden vi hadde sammen av og til også, og det er helt fint og uproblemtatisk når de møtes, fordi begge to er sikre på seg selv og jeg og eksen ønsker det beste for hverandre og har begge nye forhold. vi oppfører oss som voksne mennesker. 

Man har tross alt delt mange år av livet med disse menneskene før, er barnslig tanke at alle ønsker å slette alle minner og spor av en stor del av livet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville slettet nåværende og beholdt det gode vennskapsforholdet med eksen. Ingen ny partner kan velge hvem jeg skal få lov til å være venner med. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er redd for at neste gang mishandler han deg, ikke bare noen fyr på byen

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...