Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vært i et forhold med en mann i over et halvt år nå. Før han var jeg i et langt forhold med en som nå er eks. Vi var sammen i 20 år pluss. De siste 7 årene hadde vi ikke sex heller. Vi passet ikke som kjærester, og dette har jeg nevnt for han nye. Jeg ønsker enn så lenge å ikke slette eks fra sosiale medier enda. Jeg har ikke følelser for han i det hele tatt, men syns det er hyggelige å beholde et vennskap med han. Vi møtes såklart ikke.  Han nye mener det er er stort rødt flagg å ikke slette han. Jeg kunne skjønt det hvis det var snakk om useriøse flørter fra fortiden,  men dette er et menneske jeg har kjent halve livet mitt. Vi har en fortid sammen ja, men mest som venner da vi var lite seksuelle sammen.  Jeg merker jeg blir lei meg av tanken på å fjerne han var fb og snap. Eller, jeg har fjernet han fra snap, men enda ikke fra fb. 

Han nye blir lett sjalu generelt. 

Anonymkode: 399ee...f82

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Den nye kjæresten din virker barnslig, kontrollerende og usikker. Kunne aldri falt meg inn å be samboeren min om å slette ekser fra SoMe. 

Anonymkode: 935ee...941

• Liker 27
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Vært i et forhold med en mann i over et halvt år nå. Før han var jeg i et langt forhold med en som nå er eks. Vi var sammen i 20 år pluss. De siste 7 årene hadde vi ikke sex heller. Vi passet ikke som kjærester, og dette har jeg nevnt for han nye. Jeg ønsker enn så lenge å ikke slette eks fra sosiale medier enda. Jeg har ikke følelser for han i det hele tatt, men syns det er hyggelige å beholde et vennskap med han. Vi møtes såklart ikke.  Han nye mener det er er stort rødt flagg å ikke slette han. Jeg kunne skjønt det hvis det var snakk om useriøse flørter fra fortiden,  men dette er et menneske jeg har kjent halve livet mitt. Vi har en fortid sammen ja, men mest som venner da vi var lite seksuelle sammen.  Jeg merker jeg blir lei meg av tanken på å fjerne han var fb og snap. Eller, jeg har fjernet han fra snap, men enda ikke fra fb. 

Ikke behold han nye, han viser tegn til å ville kontrollere deg. Det begynner i det små og brått lever du i et voldelig forhold. 

Jeg har venninner som har gått igjennom dette og de har brukt mange år av livet sitt på å komme seg ut av det. De sliter begge med å kunne finne seg en partner igjen pga traumer  

Anonymkode: 25bd6...a43

• Liker 10
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han krever....? Hm... vurder dette ordentlig nå. 

Anonymkode: bfac5...1e7

• Liker 10
  • Nyttig 14
Skrevet

Hva mere er han sjalu på? Snart krever han at jentekvelder, after work og julebord også kuttes ut. Sjalusi er et stort rødt flagg.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den nye kjæresten din virker barnslig, kontrollerende og usikker. Kunne aldri falt meg inn å be samboeren min om å slette ekser fra SoMe. 

Ps; kan legge til at jeg selv har utrygg tilknytning, og likevel har det aldri falt meg inn å be samboeren min fjerne ekser fra SoMe. Det starter i det små, så tyter det mer og mer frem. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amy71 skrev (2 minutter siden):

Hva mere er han sjalu på? Snart krever han at jentekvelder, after work og julebord også kuttes ut. Sjalusi er et stort rødt flagg.

Han mener at man ikke skal gå pynta ut på byen med kun venninner eller kompiser faktisk.  Han har også reagerer når andre menn sender meg mld på messenger. Også fra venner. Jeg som mange andre damer har også forsøkt blitt flørtet med på fb, men disse avviser jeg selvfølgelig.  Men det er ikke så mange.

Han tror også jeg titter på andre menn og han bemerker dette. Jeg kan se på andre, både kvinner og menn når de går forbi meg, men jeg legger jo ingenting i det. Men han tar det som jeg måler dem(mannfolka) og at jeg er litt med kanskje.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han mener at man ikke skal gå pynta ut på byen med kun venninner eller kompiser faktisk.  Han har også reagerer når andre menn sender meg mld på messenger. Også fra venner. Jeg som mange andre damer har også forsøkt blitt flørtet med på fb, men disse avviser jeg selvfølgelig.  Men det er ikke så mange.

Han tror også jeg titter på andre menn og han bemerker dette. Jeg kan se på andre, både kvinner og menn når de går forbi meg, men jeg legger jo ingenting i det. Men han tar det som jeg måler dem(mannfolka) og at jeg er litt med kanskje.  

Kom deg bort, før det er for sent. 

• Liker 13
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Settes stor pris på. Jeg vurderer om det er han som bør slettes selv,  for dette er slitsomt.  Alle vennene hans skryter han oppi i skyene.

Men dette syns jeg er negative trekk og jeg vil ikke ha det sånn. Han følger med når jeg får meldinger. Spør hvem det er. Spør hva jeg holder på med når han er på do f. eks. "Hva gjør du?" når jeg sjekker mobilen f eks. 

• Hjerte 9
Skrevet

Så han mener du ikke er til å stole på, og må derfor ta avgjørelser for deg.

Hadde tatt det som en stor fornærmelse, og dumpet fyren med en gang.

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Psyko allert. Seriøse tegn på at han blir ekstrem mot deg med tiden. En av mine venninner kikket ned i mange år etter sitt forhold. Hun fikk kjeft om hun tilfeldigvis kikket i retning av en fyr eller en fyr kikket mot henne. Så hun sikret seg med å kikke ned uansett hvor de var. Slikt henger igjen. Hun forsøkte å si i mot han godt inn i forholdet og fikk da silent treatment i 3 uker før han brått var blid igjen. 

En kveld ringte hun meg og ba om å bli henta. Jeg var utenfor kl 23.20 på vinteren og der sto hun i pysjamasen med to søppelsekker. Han hadde låst henne ute for han var så lei av henne. 

Tror du hun fikk fred da? Nei, for han angret seg så var hun brått tilbake og de hadde det bedre enn noen gang. Så varte det ikke lenge før det ble ennå verre. Hun ble kjørt til meg etter julebord med jobben hans, hun var full av blod i ansiktet. Hun hadde gjort alt riktig den kvelden, men han var fortsatt så sint på henne og hun lette etter årsaken til det lenge. 

Hun reiste tilbake til han igjen. Denne runda ble hun gravid... 

Jeg fikk knapt besøke henne, måtte ha kontakt via hennes bestemor for å høre hvordan det gikk. Etter babyen kol til verden fikk hun et valg av barnevernet, ungen eller mannen. Hun reiste fra mannen da. 

Så hun er alene med barn nå, evig single, men står i hvert fall på egne bein og far er helt ute av bildet. 

• Liker 5
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Settes stor pris på. Jeg vurderer om det er han som bør slettes selv,  for dette er slitsomt.  Alle vennene hans skryter han oppi i skyene.

Men dette syns jeg er negative trekk og jeg vil ikke ha det sånn. Han følger med når jeg får meldinger. Spør hvem det er. Spør hva jeg holder på med når han er på do f. eks. "Hva gjør du?" når jeg sjekker mobilen f eks. 

Det er pga hans jobbing med å opprettholde fasade for alle andre. Det er mange som er verdens hyggeligste for alle andre enn samboeren. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Psyko allert. Seriøse tegn på at han blir ekstrem mot deg med tiden. En av mine venninner kikket ned i mange år etter sitt forhold. Hun fikk kjeft om hun tilfeldigvis kikket i retning av en fyr eller en fyr kikket mot henne. Så hun sikret seg med å kikke ned uansett hvor de var. Slikt henger igjen. Hun forsøkte å si i mot han godt inn i forholdet og fikk da silent treatment i 3 uker før han brått var blid igjen. 

En kveld ringte hun meg og ba om å bli henta. Jeg var utenfor kl 23.20 på vinteren og der sto hun i pysjamasen med to søppelsekker. Han hadde låst henne ute for han var så lei av henne. 

Tror du hun fikk fred da? Nei, for han angret seg så var hun brått tilbake og de hadde det bedre enn noen gang. Så varte det ikke lenge før det ble ennå verre. Hun ble kjørt til meg etter julebord med jobben hans, hun var full av blod i ansiktet. Hun hadde gjort alt riktig den kvelden, men han var fortsatt så sint på henne og hun lette etter årsaken til det lenge. 

Hun reiste tilbake til han igjen. Denne runda ble hun gravid... 

Jeg fikk knapt besøke henne, måtte ha kontakt via hennes bestemor for å høre hvordan det gikk. Etter babyen kol til verden fikk hun et valg av barnevernet, ungen eller mannen. Hun reiste fra mannen da. 

Så hun er alene med barn nå, evig single, men står i hvert fall på egne bein og far er helt ute av bildet. 

I begynnelsen var han vel utrolig snill mot henne?

Godt hun kom seg vekk til slutt.  Og godt hun har venninner som deg.

Jeg fedd opp. Er veldig glad i han, men merker følelsene smått begynner å dabbe av. 

Det er pga hans jobbing med å opprettholde fasade for alle andre. Det er mange som er verdens hyggeligste for alle andre enn samboeren. 

Dette er sant! Vi er ikke samboere enda, og jeg ønsker heller ikke å bli det. For han begynner å bli ganske slitsom. Han er jo en jentefutt selv. Ordentlig sånn flørterte. Men han sier han holder seg unna alle jenter nå som han er med meg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei men du kjenner jo samboeren. I et nytt forhold er det ikke helt uvanlig å være usikker. Synes det er litt mye å KREVE det jeg og da, kan jeg jo si.

Anonymkode: cdb86...bf8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg faktisk aldri godtatt. Det røde flagget her er han 🚩 En kan ikke forvente at man skal slette fortiden sin. Jeg og min eks er gode venner og snakkes nesten ukentlig på tlf, vi har utviklet et varmt vennskap uten kjæreste følelser , og er glade i hverandre som venner. Det første jeg sa når jeg ble sammen med kjæresten var at han måtte tåle/være klar over dette. Har gått helt fint og han er også blitt venn med min eks. 

Anonymkode: 87481...6c8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen var han vel utrolig snill mot henne?

Godt hun kom seg vekk til slutt.  Og godt hun har venninner som deg.

Jeg fedd opp. Er veldig glad i han, men merker følelsene smått begynner å dabbe av. 

Dette er sant! Vi er ikke samboere enda, og jeg ønsker heller ikke å bli det. For han begynner å bli ganske slitsom. Han er jo en jentefutt selv. Ordentlig sånn flørterte. Men han sier han holder seg unna alle jenter nå som han er med meg. 

Ja, han ga henne alt hun noen gang har ønsket seg. Vokst opp med alkoholisert mor og dårlig råd. Så fikk hun flott bil, fikk flytte inn kjapt så hun sparte mer penger i mnd, fikk klær hun hadde lyst på. Så begynte det i det små, først begynte det med å passe på hvor hun kikker. Så var det sletting på og av sosiale medier. For det var ikke nok med å slette alle hankjønn. Han mente at hun trengte jo ikke sosiale medier når hun har han, for venninner har hun nummeret til uansett. 

Etter hvert så måtte hun endre ganske mye av personligheten sin, fysisk holdning og roe ned latter. Hun hørtes så harry ut, bygdetulling, nå var hun tross alt sammen med han og bodde i by - måtte te seg deretter. Han hadde etter hvert noen brått alvorlige samtaler med henne rundt middagsbordet. Hun sa at det var som å sitte med en streng rektor da han brått begynte med "ja, hva vil du egentlig ha ut av livet ditt? Har du tenkt på mer skole??" Det var ikke nok med et fagbrev. 

Husker hun avlyste flere venninnetreff med meg og andre for han hadde en dårlig dag og trengte henne. Han var alltid så hyggelig da vi var der, i starten hvert fall. Etter hvert syns han det ble for mange besøk. Hun fikk en gang kjeft for å bruke sminke til jobb. Og at hun hadde på som en sommerkjole da hun skulle til bestemoren sin. Og at hun snakket så lenge med fetteren sin på telefonen - han var jo mann. 

Vi lyttet og ga råd hele veien, men det hjalp ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke god ut. Jeg ville vært veldig forsiktig med måten du går fra han. Du må for all del ikke forklare det med at han er sjalu. Mest sannsynlig vil han da starte en svertekampanje av deg siden du har avslørt han, noe vennene hans ikke hadde klart. Hold det enkelt, at du er veldig glad i han, han er så flott, men at du har vennskapelig følelser ikke romantiske. Stå på det og IKKE forklar noe mer. Og stålsett deg på at han kan begynne å spre rykter om at du var utro etc. en slik man med såret ego kan bli en farlig mann

Anonymkode: ce725...54d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han høres ikke god ut. Jeg ville vært veldig forsiktig med måten du går fra han. Du må for all del ikke forklare det med at han er sjalu. Mest sannsynlig vil han da starte en svertekampanje av deg siden du har avslørt han, noe vennene hans ikke hadde klart. Hold det enkelt, at du er veldig glad i han, han er så flott, men at du har vennskapelig følelser ikke romantiske. Stå på det og IKKE forklar noe mer. Og stålsett deg på at han kan begynne å spre rykter om at du var utro etc. en slik man med såret ego kan bli en farlig mann

Anonymkode: ce725...54d

Hun bør blokkere han på alt så fort hun har avsluttet det. For de angrer alltid og de skal alltid bli bedre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vennene hans ser det han vil de skal se, du ser den han er i små glimt hvor han glemmer seg og viser hvem han egentlig er. Jeg ville valgt han bort.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hehe ja dette er jo en ‘keeper’. Neida men ut i fra det du skriver tenker jeg det nesten ikke er noe å vurdere en gang? Etter såpass kort tid er han så sjalu og slitsom. Jeg kunne virkelig aldri levd med en slik partner, spesielt når man vet hvor mange fine folk som finnes der ute. 

Tipper han blir sur og så sier han skal forandre seg når du ender ting, men stå i det. Sånne folk, når de er godt voksne, forandrer seg ikke. 

Anonymkode: 71df9...c37

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...