Gå til innhold

Blir det panikkkjøp av klær når barna har vokst ut av de, eller har du et bra system for innkjøp?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er vi flinke og handler inn i forkant, og andre ganger må vi panikk-handle. 😂 Barnet har heldigvis ingen sterke preferanser enda (3 år), så foreløpig kan vi handle inn i god tid. Nå for tida er det selvfølgelig ekstra stas om det er Mummi eller Pokémon, da, men pleier å unngå klær med kjente karakterer på når jeg handler inn i forkant, i tilfelle "favoritten" rekker å bli superdust før klærne passer.

Sko tør jeg ikke handle i forkant pga. problemer med ankler og føtter.

Anonymkode: dd66a...469

• Nyttig 1
Skrevet

Vi kjøper noen klær på salg, til neste sesong. Som f.eks vinterdresser og lignende er greit å kjøpe før vinteren kommer, gjerne på våren og sommerhalvåret når Reima har salg. Vanlige klær kjøpes mest på salg, gjerne før behovet melder seg, men også etter behov. Vi har opplevd at barnet plutselig ikke har sokker igjen å gå i eller at samtlige bukser er for små eller utslitte. Sko kjøpes alltid når vi trenger det, barnet må være med i butikken og prøve de på. Vi tar ingen sjanser med sko da føttene hans vokser i rykk og napp, og han har litt bred føtter noe som gjør at ikke alle sko passer han like godt. 

Skrevet

Jeg kjøper alltid en str større enn det de bruker, bortsett fra sko. Man lærer seg fort når "voksepurtene" til barna er 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper klær når de trenger det, 11 og 14 år.

Anonymkode: 959ed...f05

AnonymBruker
Skrevet

Handler ikke noe før det er nødvendig, og prøver å ha minst mulig klær. Noe arves, noe kjøpes.  De eldste handler delvis selv, 14 og 16 år. 

Anonymkode: bf818...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...