Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe sandkasse til jenta vår. Må ha med lokk, for ellers er eg redd kattar og andre dyr kjem å grisa til.

Veit at det finnast sandkassa i tre, med trelokk på. Når ein tar opp lokket, blir det på ein måte ein benk. Nokon som har sett desse og veit kor eg kan kjøpe de?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke peiling på sandkasser, men vil gi deg et tips om sand. Husk å kjøpe sand som det går an å "bygge" med. Vi kjøpte en gang sand som bare falt sammen samme hva.

Skrevet

Vi kjøpte en slik på FK-butikken i fjor (Felleskjøpet).

Vet de har hatt på enkelte byggvarehus også (Maxbo, tror jeg........)

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi kjøpte en sånn en på Montèr, men det er etpar år siden..

Skrevet

Se her

Monter og Byggmakker har det. Sikkert flere også.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Då skal eg sende mannen ut for å kjøpe :)

Skrevet (endret)

Vi har en sånn kasse som du beskriver fra Felleskjøpet, men jeg angrer på at vi kjøpte den pga størrelsen. Den er så liten at det er vanskelig å få plass til noe særlig byggverk i tillegg til ungen. Tror ikke det går med to barn oppi der.

Kvaliteten er dessuten elendig. Lokket er sprekt på begge sider. Så jeg anbefaler ikke felleskjøpet :)

Endret av Plym
Skrevet

Her var det bra tips, da jeg har tenkt å ordne med sandkasse til litlå. :) Naboen har katt, så da er det greit å få en sandkasse med lokk. Hvilken type sand er den beste? Såg det var ei som hadde kjøpt sand det ikke gikk an å bygge med. Alt bare raste sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke kjøp støtsand om den skal i sandkasse; den er for å ha under huskestativ og demper støt ved å falle sammen når man lander i den. Den er derfor dårlig egna til å bygge sandslott med. Kjøp sand som er spesielt "lagd" for sandkasser.

Skrevet
Ikke kjøp støtsand om den skal i sandkasse; den er for å ha under huskestativ og demper støt ved å falle sammen når man lander i den. Den er derfor dårlig egna til å bygge sandslott med. Kjøp sand som er spesielt "lagd" for sandkasser.

Takk for hjelpen. :)

Skrevet
Lage den selv?

:Nikke: og så gjerne nedgravd i kanten av plenen for eksempel med en rad fliser rundt inn mot terraseplatten :) det har vår nabo og den er skjønn altså.. Ungene elsker den sandkassa - den er 3x3 m tror jeg og har en not som de trekker over og fester på noen pinner i hjørnene, har aldri sett nabokattenen gå i den altså - ikke en gang gretne gamle skogstrollet vårt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...