AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Kald, varm,nøytral? Hårfarge er varm,kobberrød. Lyse, blå øyne. Hudfargen den lyseste av de lyse, blodårene fremstår mest blålilla for meg,men noen gang aner jeg et lite gulskjær,ellers har jeg tenkt at jeg må være kald pga rødskjær i huden. Blir selvfølgelig aldri brun. Blir forvirret fordi hårfargen er så varm. Noen steder sies det at hårfarge følger hudtone,i allfall vanligvis,andre steder at den lyseste hudtone alltid er kald,andre steder at den kan være både varm og nøytral også. Jeg synes jeg kler både gull og sølv,og ser best ut i dempet blå, diverse nyanser av grønn, feks mosegrønn/militærgrønn,lilla, rust, kobber,jordfarger. Er ikke så fin i svart, hvitt passer ikke, lyse farger/pastell er fryktelig. Nyanser av gul kan gå,men da må fargen være varm. Korall er visst også en farge jeg kler. Kanskje jeg er nøytral? Hjelp? Anonymkode: 14519...302
Djungelvrål Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Det er vanskelig. Jeg har enda til dags dato i min 52 år ikke f.eks greid å finne en foundation som matcher huden min. Jeg bare ser at varm/gul blir feil. Så jeg har landet på at jeg er kald/nøyutral og ser at jeg kler best kalde farger i klær. For meg ser du kald ut men er litt rart om du er det med kobberfarget hår.
Shark Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai (endret) Ts her.Ja,ikke sant. Jeg blir ikke klok på det. Har testet diverse steder på nett. En sier jeg er "varm autumn", neste sier "cool and radiant". Ikke rart man blir forvirret. Man kan visst ha kald hudtone selv om man har varmt hår, selv om det ikke er så vanlig. Ifølge google. Og selv om man kan se kald ut,kan man likevel være varm. Skal ikke være lett. Endret 27. mai av Shark
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Gå innom en butikk som selger sminke så kan de hjelpe deg, det er ganske umulig å si utifra bilder da forskjellige kamera gir forskjellige bilder/farger. Anonymkode: 79aaf...b29
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Det varierer fra merke til merke. Jeg er kald til nøytral. Selv med brun hud så kler jeg ikke det gule i varm. Men kler best cc krem. Heldekkende ser feil ut uansett når undertonen er slik. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå innom en butikk som selger sminke så kan de hjelpe deg, det er ganske umulig å si utifra bilder da forskjellige kamera gir forskjellige bilder/farger. Anonymkode: 79aaf...b29 Neh.... de kommer alltid med det varme og gule. Anonymkode: 0dc0d...9ed
Sigrid<3 Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Slik jeg har forstått slike undertoner kan det virke som om du kanskje har en kald undertone. Det er i alle fall da man har lilla / blå blodårer og aldri blir tan. (Man blir også lett solbrent, så om du blir det har du sikkert kald undertone) I tillegg så huden din mer rosa ut enn gul, og det er også et tegn på kald undertone
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Djungelvrål skrev (På 27.5.2025 den 17.28): Det er vanskelig. Jeg har enda til dags dato i min 52 år ikke f.eks greid å finne en foundation som matcher huden min. Jeg bare ser at varm/gul blir feil. Så jeg har landet på at jeg er kald/nøyutral og ser at jeg kler best kalde farger i klær. For meg ser du kald ut men er litt rart om du er det med kobberfarget hår. Man kan ha kald nyanse av kobberfarget hår. Anonymkode: 5a73e...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Utifra fargene du mener du passer, virker det jo som du har varm undertone. Mosegrønn, rust, kobber er typiske høstfarger. Når jeg søker opp warm autumn kjendiser så har mange av dem lys, rosa aktig hud, men er fremdeles varm. Marcia Cross for eksempel, ganske lys og rosa hud, men hun er fremdeles en varm sesong. Prøv med kalde farger da, om du har? Eller prøv i klesbutikker. Babyrosa, mintgrønn, grå, kalde gulfarger. Hvis det ikke passer og er litt ”mehh“ så har du varm hudtone og er varm sesong 😊😊 Anonymkode: 7968e...d19
Chiubi Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Det er helt vanlig at rødhårede personer har en kald hudtone. Som du skriver, blek med blåskjær fordi blodårene vises. Blå er en kald farge. 1 1
Shark Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Utifra fargene du mener du passer, virker det jo som du har varm undertone. Mosegrønn, rust, kobber er typiske høstfarger. Når jeg søker opp warm autumn kjendiser så har mange av dem lys, rosa aktig hud, men er fremdeles varm. Marcia Cross for eksempel, ganske lys og rosa hud, men hun er fremdeles en varm sesong. Prøv med kalde farger da, om du har? Eller prøv i klesbutikker. Babyrosa, mintgrønn, grå, kalde gulfarger. Hvis det ikke passer og er litt ”mehh“ så har du varm hudtone og er varm sesong 😊😊 Anonymkode: 7968e...d19 Babyrosa og mintgrønn er ikke farger som passer meg. Noen nyanser av klar,litt mørkere grå går. Gul er generelt ikke en bra farge til meg. Blå,grønn,lilla passer godt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai https://www.wenche-veiersted.com/fargeanalyse/ Anbefaler å dra hit. Jeg sparte en stund, og tok med samboer for at han også kunne ta analyse. Hyggelig dag sammen med Wenche, og for en super investering som jeg enda gleder meg enormt over, flere år senere. Jeg forsøkte selv lenge å analysere meg på egenhånd, men ble bare mer forvirra. Og de uten utdanning og erfaring har faktisk ikke peiling, jeg har fått så mange dårlige råd i klesbutikker, frisører, neglesalonger, sminkører osv. Alle har sine farger, og man kan ikke ta selvbruning eller farge håret til å kle noe annet mer enn det man gjør naturlig Anonymkode: 12335...518
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): https://www.wenche-veiersted.com/fargeanalyse/ Anbefaler å dra hit. Jeg sparte en stund, og tok med samboer for at han også kunne ta analyse. Hyggelig dag sammen med Wenche, og for en super investering som jeg enda gleder meg enormt over, flere år senere. Jeg forsøkte selv lenge å analysere meg på egenhånd, men ble bare mer forvirra. Og de uten utdanning og erfaring har faktisk ikke peiling, jeg har fått så mange dårlige råd i klesbutikker, frisører, neglesalonger, sminkører osv. Alle har sine farger, og man kan ikke ta selvbruning eller farge håret til å kle noe annet mer enn det man gjør naturlig Anonymkode: 12335...518 Hva koster det? Anonymkode: d1ed8...6d5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva koster det? Anonymkode: d1ed8...6d5 Prisen står i lenken, og avhenger av hvilken av tilbudene du velger Anonymkode: 12335...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå