AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Er dette virkelig sant? Kan man få jobben likevel, selv om man opplyser at man har en alvorlig psykisk diagnose? Vil arbeidsgiver da ikke bare velge noen som er frisk eller ikke opplyser om det? Det hun mente var at da er det lett å si at " nå begynner jeg å bli stresset og ikke bli lesset med for mye på en gang". Men jeg har inntrykk at arbeidsgivere ikke bryr seg om sånt, de vil bare ha noen som er stabil og kan utføre alt de kaster på deg. Anonymkode: 0feb6...743 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai Populært innlegg #2 Skrevet 27. mai Tror ikke denne veilederen har rett. Absolutt ikke. Anonymkode: a49ae...d28 36 18
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Bruk sunn fornuft. Selvsagt er det ikke lurt. Jobbintervju er salg - du er der for å selge deg selv. ALT du sier vil bli analysert og vurdert, både rasjonelt og emosjonelt, av de som er til stede på intervjuet. Alle lyver på jobbintervju, du sier det du må si for å få jobben. Arbeidsgiver ønsker seg en som kan gjøre en mest mulig effektiv jobb, og folk som sliter psykisk vil generelt ikke kunne yte like mye som de som ikke sliter. De driter i hvordan du har det, du er der for å jobbe. Anonymkode: f851d...e80 21 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Jeg hadde aldri ansatt noen med en alvorlig psykisk diagnose, slike mennesker er for ustabile. Anonymkode: 23f42...467 12 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Tror ikke det Ser her så fikk ungdommen beskjed fra senter for epilepsi, å ikke fortelle om diagnose før ho hadde jobbet en stund. Årsak dems erfaring var at personer som fortalte slikt til arbeidsgiver selv med gode karakterer, 0 fravær osv, ville havne bakerst i køen for å få jobb. Det hadde de sett gang på gang Anonymkode: 75375...552 8 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri ansatt noen med en alvorlig psykisk diagnose, slike mennesker er for ustabile. Anonymkode: 23f42...467 Kan ikke si meg enig. Jeg går på medisiner og er stabil. Anonymkode: 0feb6...743 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Ville bare nevnt hva du evt. trenger av tilrettelegging. Hvis du ikke trenger tilrettelegging så sier du ikke noe. Anonymkode: ea9f4...6fb 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): nå begynner jeg å bli stresset og ikke bli lesset med for mye på en gang Dette sitatet bør ingen si til noen. Jeg holdt mine diagnoser for meg selv da jeg ble ansatt. I ettertid har det vært nødvendig med noe tilrettelegging, og det har gått helt fint. Å ha arbeidsgiver på en "need to know basis" når det kommer til privatlivet - særlig helse - er som oftest tryggest. Anonymkode: 161d3...190 8 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Det er generelt ikke lurt å fortelle om diagnoser på jobbintervju, enten det er snakk om fysisk eller psykisk sykdom. Jeg har epilepsi, en sykdom folk flest har lite kunnskap om og mange fordommer mot. Forteller aldri om den sykdommen før jeg har fått jobben. (Sykdommen påvirker meg for øvrig lite i arbeidslivet - har svært lite fravær selv om jeg har ganske mye anfall). Anonymkode: 41968...32e 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Si nå for guds skyld ikke det!! Din karriereveileder er jo helt ubrukelig. Dine psykiske utfordringer er privat, arbeidsgiver har ikke krav på den informasjonen. Anonymkode: 199f9...d3c 6 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kan ikke si meg enig. Jeg går på medisiner og er stabil. Anonymkode: 0feb6...743 Det er ikke opp til deg å vurdere hvordan andre oppfatter deg. Anonymkode: 606fb...75e 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke opp til deg å vurdere hvordan andre oppfatter deg. Anonymkode: 606fb...75e Ganske kjip kommentar, fra noen som ikke kjenner meg. Anonymkode: 0feb6...743 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ganske kjip kommentar, fra noen som ikke kjenner meg. Anonymkode: 0feb6...743 Men vedkommende har likevel rett på sin oppfatning. Anonymkode: 606fb...75e 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ganske kjip kommentar, fra noen som ikke kjenner meg. Anonymkode: 0feb6...743 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men vedkommende har likevel rett på sin oppfatning. Anonymkode: 606fb...75e Og forresten, det at du kommer inn her for å shame mennesker for deres erfaringer, det er jo i grunn bare å bygge opp om fordommene. Det er nettopp denne her manipulerende og negative og skyldpåleggende holdningen, som gjør at man helst stikker av. Anonymkode: 606fb...75e 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men vedkommende har likevel rett på sin oppfatning. Anonymkode: 606fb...75e Dessverre, en fordomsfull oppfatning har man rett til å ha. Anonymkode: 0feb6...743
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri ansatt noen med en alvorlig psykisk diagnose, slike mennesker er for ustabile. Anonymkode: 23f42...467 Akkurat slike som deg er årsaken til at folk velger å ikke fortelle om det. Jeg har en alvorlig psykisk diagnose. Jeg har én fraværsdag det siste året på jobb. Arbeidsgiver er strålende fornøyd med arbeidet mitt og jeg har fått tilbud om en sjefsstilling. Men jeg har ikke fortalt hun om sykdommen min. Ser ikke poenget med det heller, når det ikke går utover arbeidet mitt. Noen mennesker med en alvorlig psykisk diagnose er for ustabile, andre er ikke. Noen mennesker uten en alvorlig psykisk diagnose er stabile, andre ikke. De med en alvorlig psykisk diagnose er nok overrepresentert vil jeg tro i å være ustabile ifm arbeid, men å skjære alle under samme kam er ikke riktig å gjøre. Man burde heller se om personen er egnet, fremfor hva slags diagnose vedkommende har eller ikke har. Anonymkode: e0a74...b49 5 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre, en fordomsfull oppfatning har man rett til å ha. Anonymkode: 0feb6...743 Jepp. (Og du bare fortsetter å legge ved på bålet.) Anonymkode: 606fb...75e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat slike som deg er årsaken til at folk velger å ikke fortelle om det. Jeg har en alvorlig psykisk diagnose. Jeg har én fraværsdag det siste året på jobb. Arbeidsgiver er strålende fornøyd med arbeidet mitt og jeg har fått tilbud om en sjefsstilling. Men jeg har ikke fortalt hun om sykdommen min. Ser ikke poenget med det heller, når det ikke går utover arbeidet mitt. Noen mennesker med en alvorlig psykisk diagnose er for ustabile, andre er ikke. Noen mennesker uten en alvorlig psykisk diagnose er stabile, andre ikke. De med en alvorlig psykisk diagnose er nok overrepresentert vil jeg tro i å være ustabile ifm arbeid, men å skjære alle under samme kam er ikke riktig å gjøre. Man burde heller se om personen er egnet, fremfor hva slags diagnose vedkommende har eller ikke har. Anonymkode: e0a74...b49 👍🏻 hipp hurra for deg! Bra jobba! Anonymkode: 606fb...75e 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå