AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Og derfor takket jeg nei, til invitasjonen. Jeg passer overhode ikke rosa. Tåpelig av meg å takke nei, av en slik grunn? Anonymkode: 6a309...122 17 2
Populært innlegg Hulderen Skrevet 27. mai Populært innlegg #2 Skrevet 27. mai Det blir jo veldig dyrt for gjestene, når alle kvinnene må kjøpe ny kjole. Jeg liker rosa, men jeg ville ikke likt å bli diktert på den måten som gjest. 58 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Da er det vel bare å spørre om budsjett og om brudeparet har tenkt å dekke kostnaden. Det er vel vanlig at de betaler dersom brudefølget/forlovere skal ha et spesielt type antrekk. Anonymkode: 8bc79...899 30 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Fikk litt "handmaids tale" følelse av den dresskoden Anonymkode: 43b22...764 12 2
Gjest jegerrinne Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Hadde droppet selv jeg da. Her har jeg bunad til slike tilstelninger selskap, så hadde ikke kjøpt ny kjole i en bestemt farge jeg aldri kom til å bruke seinere
jukkapalme Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Syns ikke det var tåpelig av deg. Hun høres ut som en skikkelig bridezilla. Hvis hun skal bestemme at kvinnelige gjester skal gå i rosa kjole får hun jaggu meg spandere kjolene på dem også. Ikke kult å måtte kjøpe en kjole man bare får brukt en gang fordi man ikke trives i fargen. 19 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Satt og tenkte på det her om dagen da jeg så bilder fra Stordalen sitt bryllup. Der gikk alle i alle farger, men skulle jeg noensinne bli invitert i bryllup med fargekode på kjole, hadde jeg droppet det av prinsipp. En sånn brud tror jeg neppe jeg hadde hatt i min omgangskrets heller. Tåpelig. Anonymkode: 914c2...fb4 10 1
Pillarguri Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai I et bryllup så er det flere generasjoner. Oldemor og bestemor har nok ikke rosa som favorittfarge. Personlig synes jeg det er uhørt at bruden skal bestemme fargen på kjolen til gjestene. Jeg hadde også takket nei til dette bryllupet. 17 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Av prinsipp hadde jeg takket pent nei til å delta. Lurte bruden på hvorfor så hadde jeg fortalt at jeg ikke ønsker å delta i dette som bidrar så kjøpspress, samt at det er i overkant kontrollerende. Og så ville jeg nok ha spurt om mennene også var ment å stille i rosa? Anonymkode: fbe54...c12 12 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Det finnes mange rosanyanser, så alle passer en eller annen rosafarge. Får man beskjed/invitasjon i god tid, så har man jo også muligheten til å finne et rimelig antrekk eller omså låne hos noen. Jeg synes det er litt bridezilla å detaljstyre gjestenes antrekk, men om bruden drømmer om et rosa bryllup så tenker jeg at man godt kan prøve å imøtekomme ønsket så godt som mulig. Eventuelt kan man jo være ærlig og si at man ikke har rosa kjole og heller ikke ønsker (eller har økonomi til) å kjøpe det bare for et bryllup. Kanskje bruden kan være villig til å spytte i litt penger for å holde på drømmen sin? Det burde hun egentlig gjøre om hun krever at damene stiller i rosa kjoler. Anonymkode: bf117...010 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Personlig hadde jeg ikke hatt noe problem med det siden jeg elsker rosa og da bare kunne tatt en fra skapet. Men hadde det vært en farge som jeg vanligvis ikke brukte, f.eks. rødt, hadde jeg som deg takket nei. Begrunnet det med at det er en farge jeg ikke har noe som helt i og ikke interessert i å kjøpe noe i da det er en farge jeg mistrives å gå i. Anonymkode: 5ee3a...09a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Ville tenkt det var litt sært. Men ville jo bare stilt opp. Er ikke verre enn å låne noe av søster eller venninner om man ikke har noe passende. Og samtidig høre om noen hadde en mann som hadde et rosa slips hengende i skapet. Kler ikke rosa jeg heller, men har en nydelig småblomstret sommerkjole som går i hvitt og store, rosa blomster, tenker den er helt innafor. Anonymkode: 07f1a...842 2
LeneXCII Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og derfor takket jeg nei, til invitasjonen. Jeg passer overhode ikke rosa. Tåpelig av meg å takke nei, av en slik grunn? Anonymkode: 6a309...122 Skjønner deg veldig godt, orker ikke folk som skal legge seg oppi hva jeg skal ha på meg! 🤬 5 1
K.B. Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai Tenk å være så crazy bridezilla at man kommer opp med sånne ideer.. Det er jo virkelig en titt inn i hjernen til vedkommende og jeg må si at det er ikke spesielt flatterende.. 10
Verbena Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai Jeg syns det er en god nok grunn til å takke nei. Ville gjort det samme om noen ba meg bruke gult eller oransj, jeg ser dessverre sykelig ut i de fargene. Man skal føle seg fin, og bruke klær man er komfortabel med og føler at man kler. Ikke bli presset til å kjøpe en kjole du aldri kommer til å bruke igjen. Tullete av bruden å legge slike føringer. Tipper det blir et stivt og overarrangert bryllup, og ikke mye naturlig god stemning. Har erfaring fra et par slike bryllup og det ble visuelt flott, men grusomt kjedelig. 9
Kålrota Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai Det er helt sprøtt. Jeg hadde nok også vært fristet til å takke nei, jeg foretrekker å bestemme antrekk selv. Om jeg hadde dratt likevel, avhenger nok av relasjonen jeg hadde til brudeparet. Jeg hater rosa og eier ikke noe i den fargen, så det ville blitt dyrt. 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai Når jeg har brukbare kjoler i skapet vil jeg ikke måtte kjøpe en ny fordi bruden har sære idéer. Da får hun i så fall gi avkall på gaver. Anonymkode: 651e5...356 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai Det er litt sært, men jeg hadde kunnet gått, for en av mine få lange kjoler har mye rosa i seg (og ble brukt sist jeg var i bryllup) 😬 Type klær (kleskode ) går greit, for det er ganske så vanlig, men ikke fargen! Anonymkode: 40858...3e0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå