AnonymBruker Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai Tja ikke mye skryte av et sted mellom 3%-4,4%. Jobber i kommunen. Syns egentlig de som forhandler om lønnen i feks LO skulle hatt samme årslønn som alle andre som de kjemper for å øke lønnen til. Er jo klart at når de har 3+ ganger så høy lønn som sine medlemmer så er vel ikke motivasjonen så høy hos dem. Men på den andre siden så jobber jo nesten hele norge i kommune/stat, og skulle de gi alle reallønnsvekst ville det bli veldig veldig dyrt for Norge kremt..(skattebetalerne). Anonymkode: 9f0fb...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai Ca 20 000 i året... fagforeningene har gjort en elendig jobb, men selv er de fornøyd. Vurderer å melde meg ut. Anonymkode: 49cdc...39d
AnonymBruker Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai 7 kr i det sentrale, 0 i det lokale. Anonymkode: 84158...69e
AnonymBruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai I år økte min årslønn med 19 000 kroner. Ca 2,5 % lønnsøkning. Jeg er spesialsykepleier med mastergrad og 23 års ansiennitet. Ingen av mine barn skal utdanne seg innen helsevesenet, for å si det slik. Anonymkode: 8512d...d10
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai 5400, resten skal forhandles lokalt til høsten. Dessverre har disse oppgjørene med litt på våren og mesteparten på høsten slått dårlig ut så langt, forventer ikke stort mer lokalt. Arbeidsgiver har ikke tatt innover seg at man egentlig skal ha vesentlig mer lokalt enn sentralt på min avtale. Nesten alt går til trynetllegg. Anonymkode: d89a4...8d9
AnonymBruker Skrevet 29. mai #26 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 5400, resten skal forhandles lokalt til høsten. Dessverre har disse oppgjørene med litt på våren og mesteparten på høsten slått dårlig ut så langt, forventer ikke stort mer lokalt. Arbeidsgiver har ikke tatt innover seg at man egentlig skal ha vesentlig mer lokalt enn sentralt på min avtale. Nesten alt går til trynetllegg. Anonymkode: d89a4...8d9 Høres veldig kjent ut! Jeg byttet rett og slett jobb etter at jeg kun fikk de lusne 0,75 % i fjor. Har stått på langt utover min stillingsbeskrivelse, alltid! Kun trynetillegg og de som smisker mest med sjefen får. Nydelig følelse å gå opp nesten 300 000 i lønn over natten. Og sjefen ble lang i maska da jeg sa opp. Det kom som lyn fra klar himmel og jeg fryder meg litt når de må ut med mye mer i lønn for å erstatte meg. Ingen som sier ja til jobben for den luselønnen jeg hadde til slutt. Håpløst å få gode oppgjør ( eller noe som helst) etter mange år som seniorrådgiver i staten. 😅 Synd at man må si opp for å få noe, jeg var veldig glad i jobben og folka, og hadde veldig dyptgående kompetanse, men sånn er det. Anonymkode: 6b947...dc3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #27 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres veldig kjent ut! Jeg byttet rett og slett jobb etter at jeg kun fikk de lusne 0,75 % i fjor. Har stått på langt utover min stillingsbeskrivelse, alltid! Kun trynetillegg og de som smisker mest med sjefen får. Anonymkode: 6b947...dc3 Jeg mener fagforeningene burde gitt klarere føringer, så det ikke går an at man bare får det lille sentrale tillegget når det meste er satt av til lokalt. Man burde jo få minimum tilsvarende prisstigningen, så kunne resten fordeles til de som har gjort noe ekstra. Og når man får for lite ett år, blir jo ikke dette kompensert året etter. Jeg orker ikke tenke på jobbskifte nå med ikke så mange år igjen til pensjon, men håper å se noen lange fjes når jeg går av tidlig Anonymkode: d89a4...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #28 Skrevet 29. mai 2.4%, så enda et år med nedgang i reallønn og kjøpekraft, jobber som lærer. Anonymkode: 79337...f27
AnonymBruker Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mener fagforeningene burde gitt klarere føringer, så det ikke går an at man bare får det lille sentrale tillegget når det meste er satt av til lokalt. Man burde jo få minimum tilsvarende prisstigningen, så kunne resten fordeles til de som har gjort noe ekstra. Og når man får for lite ett år, blir jo ikke dette kompensert året etter. Jeg orker ikke tenke på jobbskifte nå med ikke så mange år igjen til pensjon, men håper å se noen lange fjes når jeg går av tidlig Anonymkode: d89a4...8d9 Nei, det er helt sant. Merket også det når jeg var i permisjon med baby, da ble det jo null i lokalt tillegg. Har jo ingenting å argumentere med på lønnskravet når man har vært i permisjon 🙄 Anonymkode: 6b947...dc3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #30 Skrevet 29. mai Jobber i staten. Tjener rundt 624 000 i dag. Får 6600 kroner, og et tillegg på 1,5 %. I tillegg er jeg i lønnsstige (fordi jeg ble rådet til å forbli førstekonsulent, selv om jeg egentlig skulle hatt minimum rådgiver-tittel) og får derfor et tillegg på 1,1 %. Tviler på at jeg får noe i lokale lønnsforhandlinger i år, siden jeg har blitt prioritert de siste årene (lå lenge langt bak kollegene mine). Anonymkode: 06766...b23
AnonymBruker Skrevet 29. mai #32 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er helt sant. Merket også det når jeg var i permisjon med baby, da ble det jo null i lokalt tillegg. Har jo ingenting å argumentere med på lønnskravet når man har vært i permisjon 🙄 Anonymkode: 6b947...dc3 Det som er feil nå, er at man må "argumentere" for å få tilsvarende prisvekst også. Altså for å unngå å i realiteten gå ned i lønn hvert år. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jobber i staten. Tjener rundt 624 000 i dag. Får 6600 kroner, og et tillegg på 1,5 %. I tillegg er jeg i lønnsstige (fordi jeg ble rådet til å forbli førstekonsulent, selv om jeg egentlig skulle hatt minimum rådgiver-tittel) og får derfor et tillegg på 1,1 %. Anonymkode: 06766...b23 Det der er helt sjukt. Jeg ble rådgiver like før dette trådte i kraft, og ble dermed forfremmet vekk fra automatiske lønnstillegg. Og rådgivere får likevel ikke en krone ekstra i de lokale oppgjørene. Så flere av oss tjener mindre enn førstekonsulentene nå. Anonymkode: d89a4...8d9
AnonymBruker Skrevet 29. mai #33 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): I år økte min årslønn med 19 000 kroner. Ca 2,5 % lønnsøkning. Jeg er spesialsykepleier med mastergrad og 23 års ansiennitet. Ingen av mine barn skal utdanne seg innen helsevesenet, for å si det slik. Anonymkode: 8512d...d10 Hva er grunnlønnen din? Anonymkode: 2740b...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå