AnonymBruker Skrevet 27. mai #81 Skrevet 27. mai Du har vel noen form for dialog med lege og helsesøster om barnet er ofte syk? Du kan vel fremlegge legeerklæring på dette? Anonymkode: 276f3...51d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #82 Skrevet 27. mai Jøss. Snakk om angiversamfunn. Ikke rart det fødes færre barn. Anonymkode: c3662...570 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #83 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, det er ikke greit. Det er ikke barnevernsak at barn får en uke vannkopper + tre dager spysjuke samme år! Tenk for en sløsing med ressurser... Hvis det meldes rutinemessig, som skolene nå har fått streng beskjed om at ikke er riktig forståelse av loven, så er det grunn til å ta det opp med Statsforvalter. Hvis skolen, ved fravær på ti dager, har en ordning der de tar kontakt med foreldrene, så er det så klart greit og bra. Men å true med barnevern uten en konkret grunn, er uhørt. Anonymkode: 62568...5d8 Jo det er greit og står på skolen , Anonymkode: 0c2f9...d4d
AnonymBruker Skrevet 27. mai #84 Skrevet 27. mai Tok ikke skolen kontakt ved rundt 10 dagers fravær, for å høre hva skjer? Har du ikke hatt noen dialog med lærer underveis? Anonymkode: 7a923...2d8 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #85 Skrevet 27. mai Sinsiew skrev (30 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke greit at barnevernet misbrukes på den måten. De misbruker ikke av den grunn Anonymkode: 0c2f9...d4d 3
Sinsiew Skrevet 27. mai #86 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De misbruker ikke av den grunn Anonymkode: 0c2f9...d4d Dersom man melder for hver minste lille grunn, så misbrukes barnevernet jo. 5 1
Sinsiew Skrevet 27. mai #87 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jo det er greit og står på skolen , Anonymkode: 0c2f9...d4d Nei, det er ikke greit. Skjer det og det meldes til stasforvalter så får skolen begrunnet refs. 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #88 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tok ikke skolen kontakt ved rundt 10 dagers fravær, for å høre hva skjer? Har du ikke hatt noen dialog med lærer underveis? Anonymkode: 7a923...2d8 Nei, de tok ikke kontakt. Jeg visste ikke at det var 25 dager før jeg plutselig ble innkalt til møte, og neste dag var jeg meldt til barnevernet. Anonymkode: 1da14...b91 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #89 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de tok ikke kontakt. Jeg visste ikke at det var 25 dager før jeg plutselig ble innkalt til møte, og neste dag var jeg meldt til barnevernet. Anonymkode: 1da14...b91 Det var jo litt merkelig, men du må jo ha hatt en formening om at fraværet var høyt? Hvorfor har du ikke hatt dialog med lærer underveis? Trodde det var vanlig både fra skolens side, og foreldre Anonymkode: 7a923...2d8 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #90 Skrevet 27. mai Sinsiew skrev (9 minutter siden): Dersom man melder for hver minste lille grunn, så misbrukes barnevernet jo. Hva som er liten grunn hos deg. , betyr ikke liten grunn hos andre Anonymkode: 0c2f9...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #91 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var jo litt merkelig, men du må jo ha hatt en formening om at fraværet var høyt? Hvorfor har du ikke hatt dialog med lærer underveis? Trodde det var vanlig både fra skolens side, og foreldre Anonymkode: 7a923...2d8 Enig Anonymkode: 0c2f9...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #92 Skrevet 27. mai Sinsiew skrev (9 minutter siden): Nei, det er ikke greit. Skjer det og det meldes til stasforvalter så får skolen begrunnet refs. Nei Anonymkode: 0c2f9...d4d 1
Sinsiew Skrevet 27. mai #93 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Anonymkode: 0c2f9...d4d Jo, det gjør skolen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #94 Skrevet 27. mai Sinsiew skrev (Akkurat nå): Jo, det gjør skolen. Nei og nå gidder jeg ikke diskutere mer med deg. Anonymkode: 0c2f9...d4d
Sinsiew Skrevet 27. mai #95 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva som er liten grunn hos deg. , betyr ikke liten grunn hos andre Anonymkode: 0c2f9...d4d Neida, men nå er ikke skolen hvermannsen i gata. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #96 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen har hyppig influensa. Man blir immun for vinterens influensa etter en runde. Ofte immun for influensa mange år etterpå. Kroppen danner antistoffer for det viruset, og de varer ganske lenge. Anonymkode: 7a8fb...490 Vi har hatt influensa 3 ganger siden november. Både meg, mannen og barnet på 2 år. Det finnes mange forskjellige influensa virus og man blir bare immun for den ene typen man blir syk av. Anonymkode: c9396...ed2 5 1
Sinsiew Skrevet 27. mai #97 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei og nå gidder jeg ikke diskutere mer med deg. Anonymkode: 0c2f9...d4d Det er helt greit. Du er i din fulle rett til å ikke diskutere med meg. Det blir fortsatt ikke mindre sant at skolefravær alene ikke er god nok grunn til å hevde meldeplikt. 4 3
BeeKind Skrevet 27. mai #98 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen har hyppig influensa. Man blir immun for vinterens influensa etter en runde. Ofte immun for influensa mange år etterpå. Kroppen danner antistoffer for det viruset, og de varer ganske lenge. Anonymkode: 7a8fb...490 Det finnes mange ulike virus og bakterier man kan bli syk av. Hvis man mener høy feber og forkjølelse med «influensa», slik mange gjør, så er det ikke feil å si at man har det hyppig ☺️ for å få mandlene fjernet må man ha halsbetennelse minst 7 ganger i året. Så det går an å være skikkelig syk ganske ofte. 5 1
Sinsiew Skrevet 27. mai #99 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, de tok ikke kontakt. Jeg visste ikke at det var 25 dager før jeg plutselig ble innkalt til møte, og neste dag var jeg meldt til barnevernet. Anonymkode: 1da14...b91 Høres veldig rart ut. Hva sa de på møtet? Hva var grunnlaget for meldingen? 4
Abra Skrevet 27. mai #100 Skrevet 27. mai Vårt barn i 2klasse har også godt over 20 dager dette året. Ikke skjedd noe her. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå