Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat bestilt en ferietur sammen med kjæresten. Vi skal til Mexico og gleder oss som bare det!! Gledet meg til å fortelle det til venninnen min, vise henne bilder osv, men følte egentlig mest misunnelse og at hun ikke var så glad på mine vegne som jeg trodde og håpte. Hun prøvde å late som om hun synes det var kult men så tydelig at hun ikke helt mente det, og spurte spørsmål om hvordan jeg har rå til det, at hun kunne aldri brukt så mye penger på én tur osv…

Vi har tatt veldig ulike valg i livet. Jeg valgte å fokusere på utdanning og jobb og har ikke barn enda (er 29 år), eier leilighet sammen med typen og kjører en billig bil. Hun derimot valgte å bli sammen med en som burde hatt økonomisk verge, få barn da hun var 20 og er nå gravid med nr 3, kjøpte et kjempestort, gammelt hus som krever en del vedlikehold, de har 2 flotte biler, stort bryllup med nesten 100 gjester, brukte 25k for et par år siden for kajakker og annet sjøutstyr som knapt har blitt brukt, og hele det gigantiske huset deres er overfylt av leker til barna, kjøkkenutstyr, elektronikk, interiør, pyntegjenstander osv.

Kjenner jeg ble skikkelig irritert. Det er kanskje dyrt med en ferie til 40 000 kr per pers, men dette er noe vi har ønsket oss lenge og spart opp til fordi vi vil unne oss en skikkelig flott ferie for en gangs skyld. Og hun snuser én boks om dagen så det blir jo nesten 40k bare i snus i løpet av året…hadde lyst til å si det til henne men orket ikke å lage dårlig stemning. Vet ikke hvor jeg vil med dette egentlig, måtte bare få det ut…

Anonymkode: 5e614...341

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som det alltid er vi som prioriterer reiser som blir avkrevd forklaring på hvordan vi har råd. Og da gjerne fra folk som røyker og snuser og har biler og barn osv som du skriver. 

Anonymkode: 2f1d5...6de

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

At hun snuser mens hun er gravid sier alt om henne. Gi f i kjerringa.

Anonymkode: 75597...706

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Sjalu kjerring. Nyt

Anonymkode: 75597...706

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å svare at det handler om prioriteringer det

Anonymkode: 574ae...ff1

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Shit, ble litt misunnelig selv! Det høres ut som en skikkelig flott ferie, kos dere og nyt.

Anonymkode: a845f...2d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferie uten og med barn er to forskjellige verdener. Kan bare si det

Anonymkode: e8b75...3e8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Karakterbrist hos din venninne. Nyt ferien, den har dere fortjent!
Er noen som mener at det faktisk er i medgang man ser hvem ekte venner ☺️  

Anonymkode: 5cabc...d67

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur ikke hun skjønner verdien i å reise og se verden. Mange ser på slikt som sløsing, av en eller annen grunn.

Anonymkode: 1f791...f02

• Liker 3
Skrevet

To venninner som ser ned på hverandres liv. Så koselig❤️

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har akkurat bestilt en ferietur sammen med kjæresten. Vi skal til Mexico og gleder oss som bare det!! Gledet meg til å fortelle det til venninnen min, vise henne bilder osv, men følte egentlig mest misunnelse og at hun ikke var så glad på mine vegne som jeg trodde og håpte. Hun prøvde å late som om hun synes det var kult men så tydelig at hun ikke helt mente det, og spurte spørsmål om hvordan jeg har rå til det, at hun kunne aldri brukt så mye penger på én tur osv…

Vi har tatt veldig ulike valg i livet. Jeg valgte å fokusere på utdanning og jobb og har ikke barn enda (er 29 år), eier leilighet sammen med typen og kjører en billig bil. Hun derimot valgte å bli sammen med en som burde hatt økonomisk verge, få barn da hun var 20 og er nå gravid med nr 3, kjøpte et kjempestort, gammelt hus som krever en del vedlikehold, de har 2 flotte biler, stort bryllup med nesten 100 gjester, brukte 25k for et par år siden for kajakker og annet sjøutstyr som knapt har blitt brukt, og hele det gigantiske huset deres er overfylt av leker til barna, kjøkkenutstyr, elektronikk, interiør, pyntegjenstander osv.

Kjenner jeg ble skikkelig irritert. Det er kanskje dyrt med en ferie til 40 000 kr per pers, men dette er noe vi har ønsket oss lenge og spart opp til fordi vi vil unne oss en skikkelig flott ferie for en gangs skyld. Og hun snuser én boks om dagen så det blir jo nesten 40k bare i snus i løpet av året…hadde lyst til å si det til henne men orket ikke å lage dårlig stemning. Vet ikke hvor jeg vil med dette egentlig, måtte bare få det ut…

Anonymkode: 5e614...341

Ikke bry deg. Bare sjalusi. 
Hadde selv vært sjalu men hadde sagt det til deg. 😂
Nei det handler om prioriteringer, noe hu tydeligvis har ikke skjønner. 

Anonymkode: 56ccf...38b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun synes DU bruker penger på feil ting, og du synes HUN bruker penger på feil ting. Dere begge prioriterer det dere liker best.

Tja, hun er kanskje misunnelig på at hun ikke kan dra på dyre reiser pga feil-prioriteringer. Men, men. Kos dere på tur :) Har selv "fattige" venninner som røyker og snuser og drikker hver helg og drar på konsert mangfoldige ganger i året. De får ihvertfall ikke låne penger av meg :D

Anonymkode: 79d1e...9aa

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du var litt ufin. Uansett hvorfor hun er der hun er, så trenger hun ikke at du stolt legger ut om denne ferien, vise bilder, og alt. Det er ganske taktløst. 

Reiser mye selv. Nevner det om det spørres, snakker aldri om pris eller michelinrestauranter, viser i alle fall ikke bilder. Og begrenser det på SoMe til de jeg vet vil se hvordan vi har det (stort sett mamma og svigermor 😅)

Anonymkode: 5a470...5b7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et sånt spørsmål fra en venninne en gang, og jeg ble så paff, fordi jeg forventet ikke så mangel på antenner derfra, at jeg ikke sa noe som helst. Men hadde jeg kunne gått tilbake i tid ville jeg sagt "ehe, hva for et spørsmål er det egentlig?". 

Anonymkode: fc2c3...b43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (27 minutter siden):

Var min første tanke også.

Anonymkode: 0fc2b...165

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Misunnelsen lenge leve. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (35 minutter siden):

Var det jeg tenkte å

Anonymkode: a990f...72c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser mye, men forventer likevel ikke at andre skal være veldig glade på mine vegne. Jeg har heller ikke barn og er i tillegg mye eldre enn deg. Har tatt valg gjennom livet som gjør at jeg kan bruke penger på det jeg vil, det betyr blant annet mye reising. Flere av vennene mine har helt andre prioriteringer og kunne ikke tenkt seg å leve slik som jeg gjør. Det er helt greit. På samme måte som jeg ikke ønsker å leve som dem. Helt greit det også. 

Jeg eier leilighet, men den er ganske liten uten dyrt interiør. Har valgt en jobb som gir meg mye greit lønn og mye fritid, så jeg har god økonomi. Jeg blir heller ikke veldig entusiastisk over at venninna mi har kjøpt ny sofa til 75000, men det er helles valg. Hun prioriterer det over ting som jeg prioriterer. Vi er gode venner uansett. 

Anonymkode: 4175a...8e1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg synes du var litt ufin. Uansett hvorfor hun er der hun er, så trenger hun ikke at du stolt legger ut om denne ferien, vise bilder, og alt. Det er ganske taktløst. 

Anonymkode: 5a470...5b7

Hvorfor det? Venninnen hadde jo hatt råd til reisen selv, hvis hun prioriterte det. Og nå er det ikke akkurat slik at mødre flest er beskjedne med å dele ting fra SITT liv, så det må en som prioriterer annerledes få lov til også. Jeg elsker når folk deler reisemål med meg. At de deler fra småbarnslivet, not so much, men det betyr ikke at jeg spør hvordan i all verden de fikk råd til disse barna de skryter av. 

Anonymkode: 2f1d5...6de

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg ville sendt ett ekstra tequila sunrise bilde i solnedgang

:fnise:

Endret av test1e
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...