Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt usikker på om dette er rett forum, men siden det å kjøpe PT-timer er forbrukerrelatert poster jeg her. 

Er det flere enn meg som opplever at enkelte PT’er går langt utenfor kompetanseområdet sitt ift. helserådgivning/ anbefaling? Ref. https://www.nrk.no/norge/kreftforeningen-fryktar-at-folk-skal-seie-nei-til-behandling-etter-podkast-1.17433100, selv om hovedpersonen her er idrettsfysiolog og ikke PT, så underbygger det poenget mitt. 

Som autorisert helsearbeider har jeg flere ganger «tatt» PT’er (både som jeg har betalt for og møtt privat), i å gi råd ved helsetilstander som faller langt utenfor deres kompetanseområde, og som ikke er i overensstemmelse med faglige råd. Også «pushing» av dyre kosttilskudd som mangler enhver form for dokumentasjon. Opplever av de er vanskelig å diskutere med for DETTE er de skråsikre på! 

Jeg har også et familiemedlem som har videregående skole + ett år med PT-utdannelse, og som snakker som om hun har doktorgrad i medisin. Hun møter mange mennesker hver dag med ulike helseutfordringer. 

Jeg tenker det kan bli problematisk dersom de har kunder som tar dette for god fisk. Det å fremstille cellegiftbehandling som «uten virkning» er et skrekkeksempel (og takk og lov for media som løfter denne saken), men jeg er litt redd dette bare er toppen av isfjellet. 

Er det andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: fb79c...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...