Gå til innhold

Avhengighet av å onanere hos kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg onanerer stortsett daglig og føler et sterkt behov for å gjøre det. Samtidlig blir det sett på som sunt og ivaretakelse av egen helse. Det er ikke lenger slik at jeg gjør det innimellom, men har blitt noe jeg må gjøre hver dag. Kan det være et tegn på avhengighet? 

Anonymkode: f36db...f8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å la være dersom du er sammen med andre eller har andre forpliktelser? Da er du ikke avhengig. 

Anonymkode: 8471b...52b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om du ikke onanerer? 

Jeg har perioder hvor jeg onanerer hver dag. Tar jo bare 3 min med wand, og føler liksom dagen blir litt bedre av en orgasme. Men så kan det også gå 1-2 uker hvor jeg ikke føler behov. Går vel litt etter syklusen min. 

Anonymkode: 23279...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du å la være dersom du er sammen med andre eller har andre forpliktelser? Da er du ikke avhengig. 

Anonymkode: 8471b...52b

Ja, gjør det ikke når det er andre tilstede eller har besøk. Men så fort jeg er alene eller føler meg litt stresset gjør jeg det.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer om du ikke onanerer? 

Jeg har perioder hvor jeg onanerer hver dag. Tar jo bare 3 min med wand, og føler liksom dagen blir litt bedre av en orgasme. Men så kan det også gå 1-2 uker hvor jeg ikke føler behov. Går vel litt etter syklusen min. 

Anonymkode: 23279...076

Blir bare litt stresset og føler et sterkt behov for å gjøre det. Kan sitte å klemme bena sammen mens jeg sitter stolen f.eks. 😂 

Samme her egentlig. Ja, som oftest etter orgasme føler jeg meg veldig tilfreds og alt er mye bedre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det avhengighet. Daglig er vel ganske vanlig.

Avhengighet forbinder jeg mer med en besettelse av det: altså at du tenker og gjør det mer enn du «burde». Som feks toaletter, avbryter besøk, arbeidstiden etc.

Anonymkode: 0aaa7...725

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Onanerer vel 1-2 ganger i måneden tenker jeg.

De gangene jeg får lyst, så er det når jeg har lagt meg og da er jeg ofte for trøtt til at jeg gidder😅

Ut i fra hva du beskriver, så tenker jeg ikke at du er avhengig. Blir du stresset om du blir forhindret fra å onanere? Om du blir det, så er det et tydelig signal på en skjevutvikling av behov.

Samme gjelder andre avhengigheter. Blir du stresset eller ukomfertabel av ikke å kunne drikke alkohol over tid, på fest/sosiale lag etc, så har man pr def et problematisk forhold til alkohol.

Anonymkode: d78cf...688

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vil ikke kalle det avhengighet. Daglig er vel ganske vanlig.

Avhengighet forbinder jeg mer med en besettelse av det: altså at du tenker og gjør det mer enn du «burde». Som feks toaletter, avbryter besøk, arbeidstiden etc.

Anonymkode: 0aaa7...725

Håper det. Er jo ikke sånn at man kanskje snakker så mye om de vanene akkurat. 
Ja, er ikke helt der. Men er ofte noe jeg tar meg tid til å gjøre i løpet av dagen og ofte noe jeg gleder meg til

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Onanerer vel 1-2 ganger i måneden tenker jeg.

De gangene jeg får lyst, så er det når jeg har lagt meg og da er jeg ofte for trøtt til at jeg gidder😅

Ut i fra hva du beskriver, så tenker jeg ikke at du er avhengig. Blir du stresset om du blir forhindret fra å onanere? Om du blir det, så er det et tydelig signal på en skjevutvikling av behov.

Samme gjelder andre avhengigheter. Blir du stresset eller ukomfertabel av ikke å kunne drikke alkohol over tid, på fest/sosiale lag etc, så har man pr def et problematisk forhold til alkohol.

Okei. Ja, jeg gjorde det nesten aldri før. Litt samme som deg 1-2 ganger i måneden. Men må ærlig si at jeg tror det har endret seg etter at jeg kjøpte vibrator.. 

Ja, merker at jeg blir urolig hvis jeg ikke får gjort det. Hadde besøk for ikke så lenge siden i en ukes tid og syns det var vanskelig å ikke kunne gjøre det..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, merker at jeg blir urolig hvis jeg ikke får gjort det. Hadde besøk for ikke så lenge siden i en ukes tid og syns det var vanskelig å ikke kunne gjøre det..

Som jo er et klart varsel om et forhold til onani som utvikler seg i en tvangsmessig retning/i et avhengighetsmønster.

Det gjelder sex/onai, rus, gambling etc. dersom du opplever uro og stress ved å avstå, så skal man ta det på alvor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som jo er et klart varsel om et forhold til onani som utvikler seg i en tvangsmessig retning/i et avhengighetsmønster.

Det gjelder sex/onai, rus, gambling etc. dersom du opplever uro og stress ved å avstå, så skal man ta det på alvor.

Okei, men kan det også bare være et tegn på noe man har behov for? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan absolutt bli en avhengighet, og en dårlig måte å håndtere stress. Ja, det er godt, men det løser ikke egentlig problemene du har stress med. 

Anonymkode: f6e5f...f2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan absolutt bli en avhengighet, og en dårlig måte å håndtere stress. Ja, det er godt, men det løser ikke egentlig problemene du har stress med. 

Anonymkode: f6e5f...f2d

Hva er en god måte å håndtere stress på? Sitte i ro med følelsen kanskje og la det passere? Og at alt man gjør skal være balansert? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er en god måte å håndtere stress på? Sitte i ro med følelsen kanskje og la det passere? Og at alt man gjør skal være balansert? 

Vet du hva det er som forårsaker stresset? En burde kanskje begynne der.

AnonymBruker
Skrevet
Ivy skrev (5 timer siden):

Vet du hva det er som forårsaker stresset? En burde kanskje begynne der.

Ja det handler egentlig om i forhold til jobb og prestere osv, som egentlig ikke er noe jeg kan fikse, men som jeg må lære å håndtere..

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg onanerer stortsett daglig og føler et sterkt behov for å gjøre det. Samtidlig blir det sett på som sunt og ivaretakelse av egen helse. Det er ikke lenger slik at jeg gjør det innimellom, men har blitt noe jeg må gjøre hver dag. Kan det være et tegn på avhengighet? 

Jeg blir så glad av å lese dette🥰
Det å være avhengig av å gi seg selv helsemessige fordeler, det må være den smarteste avhengigheten som finnes..
Så takk.. til alle kvinner som onarere daglig👏..dere gjør sexen enda bedre❣️😉

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (7 timer siden):

Jeg blir så glad av å lese dette🥰
Det å være avhengig av å gi seg selv helsemessige fordeler, det må være den smarteste avhengigheten som finnes..
Så takk.. til alle kvinner som onarere daglig👏..dere gjør sexen enda bedre❣️😉

Var det det HI handlet om?

Anonymkode: 33288...b52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er ikke avhengighet å onanere daglig. Det er ikke usunt å onanere. Uansett om det er daglig, flere ganger i uka, en gang i uka eller sjeldnere. Onani er sunt det. Det er ingenting galt i at du gjør det hver dag. 

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (4 timer siden):

Det er ikke avhengighet å onanere daglig. Det er ikke usunt å onanere. Uansett om det er daglig, flere ganger i uka, en gang i uka eller sjeldnere. Onani er sunt det. Det er ingenting galt i at du gjør det hver dag. 

Takk for svar. Du sier noe der. Er jo mange som gjør det hver dag uten at det gjør noe. Har bare hørt at det kan være sunt

Skrevet (endret)

Trodde noen var avhengig av å måtte onanere hos kvinner jeg nå😂

Endret av Flintis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...