Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er gravid i uke 5 (4+1) og har noen få symptomer som: 

-Varm hele tiden

-Uvel 

-Tisser ofte 

-Press/stikk i magen 

Det jeg lurer på er når kvalmen/oppkast startet for dere?

Anonymkode: 2d7ae...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Startet i uke 7, varte til uke 14 ca. Helt grusomt. Er i uke 22 nå, kaster fortsatt opp om jeg glemmer å ta kvalmemedisinen, men er ellers i fin form. 

Anonymkode: 65c4f...67a

AnonymBruker
Skrevet

Hatt 4 svangerskap som ikke har vært like når det kommer til kvalme.

I det første var jeg typisk morgenkvalm fra ca uke 5-6, startet i det jeg stod opp, men var ikke verre enn at det var over når jeg var ferdig på badet, kunne ha lette brekninger, men kastet aldri opp. Ga seg rundt uke 12. Gravid med gutt

I svangerskap 2 og 3 var jeg kvalm døgnet rundt fra uke 5-10, men kastet aldri opp. I det ene av disse ble det oppdaget MA i uke 11(fosteret dødt i uke 7). Gravid med jente(det som ble fullført, vet jo ikke i det andre)

I svangerskap 4 merket jeg ikke kvalme i det hele tatt. Gravid med gutt

Anonymkode: 20e41...f1a

Skrevet

Uke 6/7-17 for meg. Var helt forferdelig. Kan fortsatt bli småkvalm, men ikke i nærheten av slik det var i starten. 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt uke 6

Anonymkode: 3b306...2dd

AnonymBruker
Skrevet

Startet i uke 8-9 for meg. Husker jeg satt hos fastlegen uken før og skrøt over at jeg var i sååååå fin form... Og endte opp sykmeldt en uke etterpå 😂

Anonymkode: 4dbb2...a22

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmen startet rundt uke 8-9 og forsvant igjen rundt uke 12. Jeg kastet aldri opp, var bare konstant kvalm og uggen og måtte småspise hele dagen for å holde det i sjakk.

Anonymkode: 970aa...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kom rundt uke 5-6 (etter 5+0 i alle fall). Var grufullt kvalm 24/7 i ukevis, men kastet ikke opp mer enn to ganger i løpet av tre svangerskap. Var likevel helt ødelagt. Hvert våkne sekund var en Kvametåke. Heldigvis ga det seg etter en måneds tid, i god tid før uke 12. Synes virkelig synd på dem som er dårlige hele svangerskapet, så grusomt. 

Anonymkode: 0e046...10b

AnonymBruker
Skrevet

Slet litt med kvalme og oppkast fra uke 6-7 ish og til rundt uke 12-14 også. Oppkastet kom tilbake to uker før fødsel. Men da også mye halsbrann 

Anonymkode: a9831...d6e

AnonymBruker
Skrevet

*kvalmetåke skulle det selvsagt stå 🤣

Anonymkode: 0e046...10b

Skrevet

Første svangerskap - aldri 😄

Andre svangerskap - ca uke 7-14. Forferdelig lange uker! Er lov å håpe du slipper unna da! 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 
Jeg er gravid i uke 5 (4+1) og har noen få symptomer som: 

-Varm hele tiden

-Uvel 

-Tisser ofte 

-Press/stikk i magen 

Det jeg lurer på er når kvalmen/oppkast startet for dere?

Alt det du beskriver er ikke relatert til graviditet så tidlig.

Kvalmen og daglig oppkast hos meg kom fra uke 9 og varne til uke 17. Etter det kun plaget med sur oppstøtt, men ikke kvalme.

Anonymkode: 23af6...7fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kvalme i mine to svangerskap

Anonymkode: 5ec76...e80

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle fine svar🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 6 nå (vet ikke om det heter det en gang, i appen står det 6+2). Jeg har vært kvalm i cirka en uke. Ingen oppkast, men en del sure oppstøt. Føles som det ligger spy i halsen hele tiden. Utrolig slitsomt, men det går også relativt greit. Jeg vet jo at det ikke er farlig, så da lar jeg det bare være der og så lever jeg livet som normalt.

Anonymkode: 44284...bb4

AnonymBruker
Skrevet

det er jo veldig forskjellig det er ikke alle som blir kvalme

jeg var kvalm di første ukene, for meg hjelp det mest og finne ut av vilken mat jeg ikke blir dårlig av

Anonymkode: ac539...74c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men nr.1 var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Men med nr.2 kom kvalmen og oppkasten i uke 6 og begynte å roe seg i uke 16/17. 

Anonymkode: 98909...d41

AnonymBruker
Skrevet

Et svangerskap var aldri kvalm.

Anonymkode: 255c3...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Uke 7, kvalm stort sett døgnet rundt og en del oppkast. Gikk mye bedre etter første trimester. Har venninner som ikke har merket noe til kvalme, og noen som har vært litt kvalm her og der uten å kaste opp, så er slett ikke sikkert du får kvalme:)

Anonymkode: ceb59...979

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...