Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den siste skjønte jeg ikke. Poenget mitt var at kvinnelig stripping er siviliserte greier. Mannlig stripping er som i en dyrehage med 2000 sjimpanser.

Ja, det er sikkert sexkjøp forbundet med det, men akkurat det kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 101ac...e1c

Jeg vil kanskje si det er omvendt. Et stort show med et stort publikum som heier er veldig mye mer sivilisert enn alt for unge jenter på lugubre nattklubber som må avslutte kvelden på bakrommet med fulle, ekle, gamle gubber som trenger å tømme seg i et hvilket som helst hull som stiller opp.

Stripping og prostitusjon er utnytting av sårbare og ressurssvake folk og deres kropper. Det er nedverdigende for de som holder på og det sier noe om menneskesynet blant de som ser. 

Anonymkode: 87598...41e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil kanskje si det er omvendt. Et stort show med et stort publikum som heier er veldig mye mer sivilisert enn alt for unge jenter på lugubre nattklubber som må avslutte kvelden på bakrommet med fulle, ekle, gamle gubber som trenger å tømme seg i et hvilket som helst hull som stiller opp.

Stripping og prostitusjon er utnytting av sårbare og ressurssvake folk og deres kropper. Det er nedverdigende for de som holder på og det sier noe om menneskesynet blant de som ser. 

Men uansett er jo ikke det et issue i Norge siden dette er veldig forbudt og politiet har oppsyn så det holder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 20.50):

Ja, synes det er blodharry og litt dobbeltmoralsk om man er mot kvinnelig stripping. Riktignok er det i mannlig stripping en stor overvekt av menn som ikke er i nedre samfunnslag, men heller motsatt, de er velstående nok til å sette opp et omreisende show der moroa slutter på scenen. Mens kvinnelig stripping i mye større grad kan kobles mot prostitusjon, menneskehandel og elendige menneskeskjebner, med mørke bakrom og mørke handlinger.

Så det ER en forskjell der. Men jeg går aldri på mannlig stripping lell. Jentegjengen har vært på både Chippendales og Magic Mike. Jeg nekter de ikke, men nekter å bli med.

Anonymkode: 1a7df...b4b

Jeg kan love deg at de aller fleste kvinnelige strippere tjener MYE mer enn mennene i disse showene.

Anonymkode: 7dc64...0e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 12.31):

Ja mennene har sex med tilskuerne etterpå

Ts

Anonymkode: 83c4c...7c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 12.31):

Poenget var vel at når damer i flokk går på stripping så går de fullstendig bananas. De blir helt apekatter og holder et lurveleven uten like. Det tafses over en lav sko og virker ganske grenseløst. Slik oppførsel finner du ikke blant menn som ser på damer som stripper. Da foregår det som regel i svært rolige former med elegant musikk og dempet lys. Å berøre damene er det samme som å be om å bli kastet ut.

Så kommer du trekkende med alt for unge jenter og prostitusjon. Det er sikkert en del av det i den bransjen, men det er ikke det som var temaet. Jeg vil også påstå at de aller fleste menn som går på stripping ikke kjøper sex i samme slengen og svært mange strippere ville blitt fornærmet om du kaller dem sårbare og ressursfattige. Her er det nok bare fordommene dine som slår til. Eller mener du mannlig seksualitet er noe ekkelt, mens kvinners seksualitet skal hylles uansett?

Anonymkode: 27671...e1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler er harry (uansett kjønn), ler meg skakk av han over som sier kvinnelig stripping foregår "i rolige former med elegant musikk og dempet lys". Ingen kvinner drømmer om å bli stripper når de blir store, å kle seg naken foran fremmede menn. Å forsøke å gjøre dette stuerent er det bare å drite i, det er egentlig helt sinnsykt at dette fremdeles eksisterer som fenomen. 

Uansett om det er menn eller kvinner som stripper, om det er menn eller kvinner som er publikum, så er det vulgært og harry. 

Anonymkode: 336fa...6cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begge deler er harry (uansett kjønn), ler meg skakk av han over som sier kvinnelig stripping foregår "i rolige former med elegant musikk og dempet lys". Ingen kvinner drømmer om å bli stripper når de blir store, å kle seg naken foran fremmede menn. Å forsøke å gjøre dette stuerent er det bare å drite i, det er egentlig helt sinnsykt at dette fremdeles eksisterer som fenomen. 

Uansett om det er menn eller kvinner som stripper, om det er menn eller kvinner som er publikum, så er det vulgært og harry. 

Hyggelig at du ler deg skakk. Når du får rettet deg opp og lest igjen så vil du ikke se at jeg på noen måte forsvarer stripping. Jeg påpeker derimot forskjellen på mannlige og kvinnelige strippeshow.

At noen drømmer om å bli strippere vet jeg ikke så mye om. Det er sikkert noen som drømmer om det også, akkurat som noen som drømmer om å bli resepsjonister, hvitevareselgere, kunderådgivere eller jobb på delelager.

At dette eksisterer er ikke så rart. Nakenhet og sex har alltid vært spennende og det vil alltid finnes mennesker som oppsøker dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil også påstå at de aller fleste menn som går på stripping ikke kjøper sex i samme slengen

Det ville jo i så fall vært en stor ekstra kostnad oppå sexkjøpet, og gir ingen mening.

Av de få gangene jeg har vært på strippebar i Europa har det vært noe rene svindel opplegg. Hvor danserene knapt får av seg trusa før de løper av scenen, og belysningen er så svak at man ser jo ikke noe uansett. Og hele inntjeningsmodellen går ut på at damene skal pushe på for å kjøpe noe sinnsykt overprisede drinker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ville jo i så fall vært en stor ekstra kostnad oppå sexkjøpet, og gir ingen mening.

Av de få gangene jeg har vært på strippebar i Europa har det vært noe rene svindel opplegg. Hvor danserene knapt får av seg trusa før de løper av scenen, og belysningen er så svak at man ser jo ikke noe uansett. Og hele inntjeningsmodellen går ut på at damene skal pushe på for å kjøpe noe sinnsykt overprisede drinker.

Forstod ikke første setning. At det finnes strippeklubber som tillater prostituerte betviler jeg ikke. Men det er altså ikke tema her som er menns vs kvinners oppførsel på strippeklubber.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 9.43):

Men det er jo sånn det er, så at du ler deg skakk er vel bare relevant for deg. Vi bare forklarer forskjellen på hvordan kvinnelig og mannlig stripping utføres, oppleves og mottas, og her er det stor forskjell på kjønnene.

Skrevet

Jeg har aldri forstått hva som er så artig med feks Chippendale.

Ei venninne av meg ville på chippendale for noen år siden og ba meg med. Nei takk, før skreller jeg heller 50 kilo poteter.

Menn som de i Chippendale tiltaler meg ikke heller. Greit de kan være kjekke, men kroppsmessig ikke noe for meg.

Forstår ikke st menn vil se damer strippe heller for sen saks skyld.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Harry? Kanskje littm, men hva så? Skjønner godt om noen vil se på det. Er selv fan av kvinnelige strippere. Det er god underholdning mens man drikker.

Anonymkode: c579f...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...