AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Lurer på om man kan gjøre opptak av samtaler man har med leder? Jeg har flere ganger opplevd kjeft og trusler fra leder. Leder gjør alltid dette muntlig og sånn at ingen kan høre hva som blir sagt.og mener dette er usaklig og dårlig oppførsel fra leder. Man trenger ikke kjefte og true selv om man er uenig med den ansatte 😔 Anonymkode: 8692b...889
Snublefot62 Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Det er lov å ta opp samtaler du selv er en del av for personlig bruk. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Det er fullt lovlig når du selv deltar i samtalen ja. Anonymkode: 6d3e6...4bd 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Kjeft og trusler er totalt uakseptabelt på jobb. Du har lov til å ta det opp, og du burde absolutt gjør det dersom du ønsker å få en slutt på dette. Få hjelp av fagforeningen din til videre prosess. Anonymkode: c1f5e...74a 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om man kan gjøre opptak av samtaler man har med leder? Jeg har flere ganger opplevd kjeft og trusler fra leder. Leder gjør alltid dette muntlig og sånn at ingen kan høre hva som blir sagt.og mener dette er usaklig og dårlig oppførsel fra leder. Man trenger ikke kjefte og true selv om man er uenig med den ansatte 😔 Anonymkode: 8692b...889 Ta med deg tillitsvalgt på hver samtale med leder og ta tillitsvalgt på kopi på hver epost. Dette kan du kreve. Lager leder styr om dette, kan du snakke med verneombudet eller Arbeidstilsynet om det, men dette vet nok tillitsvalgt mer om. Anonymkode: 36e89...d0d
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Det er mye bedre å ha med noen inn i situasjonen enn det er å ta opp lyden. Du ønsker å få slutt på kjeftingen, ikke bare å bevise at den finner sted. Dessuten får du ikke med deg blikk og kroppsspråk på et lydopptak. Hilsen en som har vært gjennom det samme. Anonymkode: 36e89...d0d
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Let etter en annen jobb. Om sjefen er sånn er det bare å løpe. Anonymkode: bf749...47c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Let etter en annen jobb. Om sjefen er sånn er det bare å løpe. Anonymkode: bf749...47c Det stemmer ikke. Jeg har svart før i denne tråden. Jeg hadde med meg noen på alle samtaler og på kopi på alle e-poster. Da tok kjeftingen slutt. I tillegg ble det fanget opp fra høyere hold at flere gjorde som meg og så ble det stilt spørsmål ved hvorfor skjedde. Til slutt fikk dette konsekvenser for leder, arbeidsplassen ble bedre. Det er bare én ting du må unngå og det er å gå å gnage på hva leder har sagt og gjort. Gjør du det, kan du like gjerne slutte. Anonymkode: 36e89...d0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå