Gå til innhold

For svingende matvarepriser!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en bunt asparges forrige uke til 14 kr bunten. Denne uken selge de for 80 kr!!! Har dere også sett matvarer med så stor variasjon? Hva er de egentlig verdt? Gjelder å følge med!

Anonymkode: 94cc1...e8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blomkål kostet 34kr idag. Har sett de lenge til 24kr. Men økt mye nå. Helt horribelt. 

Anonymkode: 0b865...d51

AnonymBruker
Skrevet

Det går greit. Vi bruker fortsatt en lav andel av lønna til mat i forhold til før i tiden.

Anonymkode: daafd...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kjøpte en bunt asparges forrige uke til 14 kr bunten. Denne uken selge de for 80 kr!!! Har dere også sett matvarer med så stor variasjon? Hva er de egentlig verdt? Gjelder å følge med!

Anonymkode: 94cc1...e8a

Var det norsk asparges du sjekka ut prisen på da? Coop extra tar 19kr for en bunt nå. 

Anonymkode: 9e8ff...a51

Skrevet

Asparges har flere kjørt tilbud på rundt 17.mai. Det er normalt. Flere butikker har den enda rimelig. REMA har et konsept med ukens «grønne» eller hva de kaller det. Varen koster da 14,90kr stykket (evt kiloen). Kan være asparges, miniplommetomater, eller mango. Ofte når de har noe på tilbud så har de andre det også. 

Alle hadde rimelige appelsiner til påske, som i år var i slutten av sesongen for appelsiner. Nå er de på 40kr kiloen på «billigbutikkene». Nykål kostet 37,90kr kiloen sist uke, men denne uken så har flere annonsert tilbud til 29,90. 

Det handler både om sesongen her hjemme, og der de importerer fra, samt ulike faktorer som påske hvor alle vil ha appelsiner og det blir et trekkplaster for å få folk inn. 

Her handles det etter tilbud, sesong, kuponger og annet, og hva jeg handler følger da den rytmen. Jeg visste at asparges nok ville stige og kjøpe noen bunter, og det stemte. Om det er noen gode tilbud på grønt tar jeg ofte en runde på lørdag formiddag og kjøper inn til neste uke. 

Prisene svinger, men det er faktisk helt normalt. 25kr for jordbær i slutten av sist uke, mot 35kr igår. Alt på Kiwi, men så de var til 25kr flere andre steder i slutten av sist uke, men vet ikke om det er samme pris andre plasser denne uken. Jeg var bare på Kiwi igår. 

Det er litt jobb å følge med på alt, men jeg vil anbefale å ha en litt fleksibel handleliste og matplan for uken, og kunne tilpasse seg ulike justeringer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...