Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Stavanger, vil nå flytte til Tromsø for å være sammen med mannen min. Planen var å selge leiligheten i Stavanger og kjøpe en i Tromsø. Men så at det ikke er mange leiligheter er tilgjengelig for salg i Tromsø, prisene er høye og i tillegg høyere felleskostnader. Hva tenker dere? Er det reelt å kjøpe leilighet der nå?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prisene er på høyde med Stavanger, men det er prisveksten også. Bruk litt tid, solforhold og snø et viktig.

Anonymkode: 9c4dc...7c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (37 minutter siden):

Jeg bor i Stavanger, vil nå flytte til Tromsø for å være sammen med mannen min. Planen var å selge leiligheten i Stavanger og kjøpe en i Tromsø. Men så at det ikke er mange leiligheter er tilgjengelig for salg i Tromsø, prisene er høye og i tillegg høyere felleskostnader. Hva tenker dere? Er det reelt å kjøpe leilighet der nå?

Kommer helt an på hva dere ønsker av størrelse, kvalitet og beliggenhet. Det finnes områder med OK priser, men kommer jo helt an på hva dere ser etter om det er aktuelle områder. 

Anonymkode: 4fd47...8cb

Skrevet (endret)

Hus prisene i Tromsø er høyere en Stavanger generelt, så ikke forvent samme størrelse for samme pris.

Sommeren er jo beste tid å flytte på seg, men husk Tromsø er mindre en Stavanger/sandnes så det vil være mindre til salgs.

Endret av NakenPanda
AnonymBruker
Skrevet

Simnsyke priser i Tromsø, men det gjelder  om du skal leie også, men det er en by som bare har økt og økt i pris, og jeg kjenner ingen som har solgt de siste 7-8 årene uten å tjent på det,meg selv inkludert. 

Anonymkode: fae33...a68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på at en del eldre borettslag hvor det nå er ikke så dyrt som andre steder i byen, der holder de på med renoveringer (enten igangsatt eller på planen) sånn at fellesutgiftene stiger veldig mye hos noen av dem. 
Les prospekter nøye. 

Anonymkode: 4712d...898

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og i noen områder, spesielt de nye blokkene sør for sentrum som har mange mindre leiligheter, der er det utrolig mye Airbnb-utleie. Trillekoffert-land, sier en jeg kjenner som bor der og hører de trille forbi hele tida. En annen er lei av at nesten alle leiligheter i blokka er korttidsutleie, sånn at ingen tar ansvar for noe når det gjelder å holde orden rundt seg. Feilsortert avfall, sigarettstumper etc, ingen måker av felles trapp/inngang. 

AnonymBruker
Skrevet

For øvrig tror jeg ikke det er noe tapsprosjekt å kjøpe leilighet i Tromsø. 
Jeg bare nevner et par områder hvor jeg ville vært litt obs. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...