Gå til innhold

Trenger tips til rengjøring under renovering

Anbefalte innlegg

Hei

Vi holder på å renovere en del av huset og bygger et nytt del itillegg.  Det er mye støv og kaos hjemme hos oss. Vi er to voksne og 2 småbarn.

Jeg trenger tips til rengjøring. Dere som pusser opp eller renoverer...støvsuger dere daglig? Mopper dere daglig? Eller hvor ofte gjør dere det?  

Hos oss er det støv overalt. På alle overflatene. På alle tingene. Selvom vi holder dørene lukket men et tykt lag av støv er overalt🤢🤢

Mopper jeg så blir moppen nesten svart fordi gulvene er ekstrem skittene. Selvom vi bruker innesko så drar vi med støvet inn.

Anonymkode: 8d406...e01

Fortsetter under...

Haha, følger! Jeg klikker snart, og jeg klør og klør og klør. Tørker støv hele dagen, men vi bor i et kaos nå, så kommer jo ikke til over alt. Sofaen er for eksempel utilgjengelig (står en seng i veien) og støver ned. 😭

Vi skal rydde oss mer på plass, og jeg tenker jeg må belage meg på daglig støvsuging og tørking, og rundvask når vi er ferdige. Har kjøpt engangsmopper (både tørre til støv og våte), og har en Dyson håndstøvsuger. Har også slått av varmepumpa for å begrense sirkulasjonen litt, men nå fryser vi i tillegg. 😂

Anonymkode: d6c1f...da1

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, følger! Jeg klikker snart, og jeg klør og klør og klør. Tørker støv hele dagen, men vi bor i et kaos nå, så kommer jo ikke til over alt. Sofaen er for eksempel utilgjengelig (står en seng i veien) og støver ned. 😭

Vi skal rydde oss mer på plass, og jeg tenker jeg må belage meg på daglig støvsuging og tørking, og rundvask når vi er ferdige. Har kjøpt engangsmopper (både tørre til støv og våte), og har en Dyson håndstøvsuger. Har også slått av varmepumpa for å begrense sirkulasjonen litt, men nå fryser vi i tillegg. 😂

Uffff vi har heldigvis ingen seng i veien🤣 vi har veldigvis stue for oss selv. Det skal ikke gjøres noe i stua. Her sover vi og oppholder oss når vi er hjemme. Sover på madrasser og slenger de bak  sofaen når vi har stått opp.

Men blir gal av støvet.  Engangsvåtmopp tenker jeg også å kjøpe. Men blir ikke det litt dyrt i lengden?

Og forresten ikke bruk dyson. Har hørt at byggestøv kan ødelegge vanlig støvsuger...

Ts

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Uffff vi har heldigvis ingen seng i veien🤣 vi har veldigvis stue for oss selv. Det skal ikke gjøres noe i stua. Her sover vi og oppholder oss når vi er hjemme. Sover på madrasser og slenger de bak  sofaen når vi har stått opp.

Men blir gal av støvet.  Engangsvåtmopp tenker jeg også å kjøpe. Men blir ikke det litt dyrt i lengden?

Og forresten ikke bruk dyson. Har hørt at byggestøv kan ødelegge vanlig støvsuger...

Ts

Vi har flyttet sengene på begge stuene vi har, så da blir det sånn. 😂 

Ja jeg har tenkt på at Dysonen kanskje ikke tåler det, men da får vi heller erstatte den. Er ikke praktisk mulig med en skikkelig støvsuger pga alle tingene og mange trapper. 🤯 Vi har en industristøvsuger vi bruker i rommene som renoveres. 

Annonse

newman01 skrev (1 time siden):

Som flere har nevnt her handler det primært om å få kontroll på støvet så det holder seg på byggeplassen, og i minst mulig grad trekker til andre deler av huset. 

newman01 skrev (23 timer siden):

En dør er ikke tett. Plastsluse med glidelåsdør må dere lage. Litt som man har på smittelab på sykehuset

Vi har de plastgreiene med glidelås på som vi er nøye med å holde det lukket. Men uansett det kommer støv🥱

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...