Gå til innhold

Hva kan dette være? Hudproblem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hidradenitis suppurativa.

Anonymkode: cceca...06d

Bare tullinger forkorter noe slikt til "HS" og forventer at resten av verden skal forstå hva det betyr.

Anonymkode: 1f382...c47

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette minner jeg om for mange år siden. Moren min hadde ikke spesielt god råd. Jeg var vel på omtrent samme alder som din datter. Jeg hadde fått et forferdelig utslett. Mamma bestemte seg for at hun skulle spandere på meg en time hos privat hudlege. Jeg fikk umiddelbart time, umiddelbart effektive medisiner, og diagnosen var brennkopper. Jeg husker det enda, hvor takknemlig jeg var for at mammaen min gjorde det der for meg. Det betydde enormt. En hudlegetime hos privat hudlege koster rundt 1500. Datteren din fortjener det.

For noen er 1500 mat for to uker. Så ikke dra det kortet der 🤦‍♀️

Anonymkode: 489d5...fea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min erfaring er at mange fastleger ikke har peiling på hverken hud eller øyne, eller andre ting som krever spesialist. I hvert fall ikke utenom helt grunnleggende ting. Og til og med da har de ikke innsikt i hva som er den beste og mest effektive behandlingen er, slik spesialistene har.

Det er dessverre min erfaring også.... Men brennkopper er jo såpass vanlig at jeg håper en fastlege ville sett det... 
Da er det i så fall ufarlig og vil gå over! 😊

Anonymkode: 2a968...c9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

evt betennelse i cellulittene i underhuden (nei de kommer ikke bare på lårene :P

Anonymkode: 06d86...1e0

Nei, det er ikke dette som skjer på lårene. To nesten identiske begrep der det ene refererer til "appelsinhud" der fettlaget begrenses av facsia og skaper ujevnheter, og det andre betyr betennelse i huden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er dessverre min erfaring også.... Men brennkopper er jo såpass vanlig at jeg håper en fastlege ville sett det... 
Da er det i så fall ufarlig og vil gå over! 😊

Anonymkode: 2a968...c9d

Eeeeeh, det finnes nok noen dårlige fastleger. Krev henvisning om fastlegen ikke vet hva det er, for det er IKKE normalt å ha store sår på huden!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette minner jeg om for mange år siden. Moren min hadde ikke spesielt god råd. Jeg var vel på omtrent samme alder som din datter. Jeg hadde fått et forferdelig utslett. Mamma bestemte seg for at hun skulle spandere på meg en time hos privat hudlege. Jeg fikk umiddelbart time, umiddelbart effektive medisiner, og diagnosen var brennkopper. Jeg husker det enda, hvor takknemlig jeg var for at mammaen min gjorde det der for meg. Det betydde enormt. En hudlegetime hos privat hudlege koster rundt 1500. Datteren din fortjener det.

Det er gjort. Det er brennkopper.

TS

Anonymkode: bc141...781

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, skal bare vinne i lotto først 😵‍💫

Konsultasjon koster ca 2400 kr hos Volvat. 

Anonymkode: eccf9...363

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal bare vinne i lotto først 😵‍💫

Var nylig på isokur, konsultasjon hos privat hudlege lå på rundt 1800. Brukte mye mer enn dette på å teste diverse kremer/kurer og egenandeler gjennom det offentlige før jeg endte opp privat, for ikke snakke om at de som regel ikke er like flinke og ting tar mye mer tid.

Skjønner det kan være mye penger for dere men ja, er ikke nødvendigvis så veldig mye dyrere privat summa summarum. 

Anonymkode: f11bd...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Konsultasjon koster ca 2400 kr hos Volvat. 

2400 kroner er veldig mye for meg. Det er kanskje vanskelig å forstå. Men nå er det gjort og jeg må leve på nudler resten av uka. TS.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare tullinger forkorter noe slikt til "HS" og forventer at resten av verden skal forstå hva det betyr.

Nei vet du hva, man er rimelig inkompetent om man heller må skrive et innlegg her om at bare tullinger skriver HS når man kan google det så enkelt og få svar. Du kan skrive HS, HS HUD, HS HUDPROBLEM, null problem, google hjelper deg. Men du følte så sterkt over dette at du måtte lage en kommentar, det er spesielt.

Anonymkode: cceca...06d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er gjort. Det er brennkopper.

TS

Det var fort gjort, men bra dere fant ut av det.

Anonymkode: f8142...2d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var fort gjort, men bra dere fant ut av det.

Anonymkode: f8142...2d2

Ja, fikk videokonsultasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

2400 kroner er veldig mye for meg. Det er kanskje vanskelig å forstå. Men nå er det gjort og jeg må leve på nudler resten av uka. TS.

Nei nei, jeg ville bare vise hva det faktisk kostet. Har full forståelse for at det ikke går! 

Men du sier "nå er det gjort", hva mener du? Kontaktet du privat?

Havregrøt er mye rimeligere og mer næringsrikt enn nudler, har måttet ty til sånne uker selv ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Så kjekt for deg at moren din hadde god rå. Det er desvere ikke alle som har 1500 kr til overs.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...