AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Vi har en husvegg som har direkte sol fra ca kl 13.30 til ca kl 21. Anbefalingene er at man skal starte tidlig, og avslutte malingen noen timer før solen står på veggen, eller vente noen timer etter at solen har forsvunnet fra veggen. Å male etter kl 23 på kvelden er ikke særlig fristende. For vår del vil det si at vi må begynne tidlig, men ikke før eventuell dugg har blitt borte fra husveggen. Det er ca kl 8 om morgenen, og så må vi avslutte innen kl 11 - det vil si at vi får maksimalt 3 timer maletid om dagen, og når vi skal male to strøk vil vi måtte bruke minst en uke på denne ene veggen av den grunn. Vi har prøvd å male når det er meldt overskyet vær, men plutselig slo solen igjennom, og vi fikk solblærer. Hvordan løser dere denne kabalen? Anonymkode: afb4d...7e0
DrueSmoothie Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Maler enten tidlig eller en dag med overskyet vær Om det er lett skyet og/eller ikke alt for varmt tror jeg ikke veggen tar noe skade av at det kommer noe sol i korte perioder eller svakt igjennom skylaget på veggen Og overskyede dager er det nok av i Norge, uten at det trenger å regne Jeg har også lært da jeg malte mitt hus for noen år siden av en maler som hjalp meg litt at så lenge det ikke er veldig varmt spiller det ingen rolle å male i solveggen heller. Men i 20 grader og strålende sol så blir det nok for varmt i direkte sol. Dog valgte jeg å male etter solen, dvs at jeg begynte med veggene der solen kom på ettermiddagen på morgenen, og så tok jeg de 2 andre veggene på ettermiddagen når solen hadde gått bort Det var ingen problem 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå