AnonymBruker Skrevet 1. juni #61 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om en mann gråter på tv eller er lei seg anonymt på nett så er det ikke rimelig å si at han gjør det for å komme ned i buksa på deg. Likevel er det veldig mange kvinner (og menn) som reagerer med avsky. Menn er ikke dummere enn at de forstår at det å vise følelser slik gir dem ulemper og ingen fordeler. Dette tror jeg de fleste kvinner ikke forstår. Dvs man kan fortelle dem det og vise eksempler, men opplevelsen er så forskjellig fra det kvinner har opplevd hele livet, at de klarer ikke å relatere. For å «selge inn» poenget mitt så foreslå jeg at menn på samme måte vanskelig kan sette seg inn i hvordan det er å gå alene hjem fra fest og være redd for fulle, fremmede menn. Fordi det er så langt unna det vi har levd med. Kanskje det å ha en tenåringsdatter kan gi noe av den innsikten. Anonymkode: bddae...9ba det er kvinner som har det slik og. jeg har det slik. jeg er litt mer som menn på dette punktet, skjønner ikke hvilken hensikt gråt skal ha og føler meg dum når jeg gråter. utrolig dårlig på å sanke sympati fra omgivelser. jeg gir sympati "gratis", fordi personen i seg selv fortjener det, ikke fordi jeg trenger å ha en god grunn for det. og da vil jeg at personen skal være så ærlig og likefrem som mulig, og ikke gå tusen omveier for å få den sympatien, mens andre igjen synes at det eneste logiske er å gå disse tusen omveiene. og hvis man forventer det samme av andre så skjønner de ikke hvorfor man bare skal ha bare for å ha, uten en grunn. men samtidig skjønner jeg også hvorfor de reagerer sånn, når det virker som en slags konkurranse i hvem som er flinkest til å sanke empati, som å gråte for sin syke mor, til tider. man må sette i gang en slags dramatisk scene for å gjøre seg fortjent til sympati. og så handler det også om at folk vil ha forskjellig type empati, litt som med humor, folk har forskjellig humor .. osv, empati er vel en form for kunst. men det er bare meg da. vet ikke hva andre tenker rundt det. Anonymkode: 6ddcf...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå